דוחה: לא תאמינו מה גילתה האם בתוך הנשכן של התינוק

הגיע הרגע הזה, השיניים שלו מתחילות לצמוח, הוא מתחיל לצרוח, ואתם מברכים את את הגאון שהמציא את הנשכן. אבל אחרי שתקראו את הכתבה הזאת, יתכן שתחשבו פעמיים לפני שתכניסו לפיו של הקטן שלכם את 'משתיק הקול' הפלאי הזה (בריאות)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
היזהרו בנשכנכם
הגיע הרגע הזה, השיניים שלו מתחילות לצמוח, הוא מתחיל לצרוח, ואתם מברכים את את הגאון שהמציא את הנשכן. הצעצועים הרכים והמתוקים האלה מומלצים ע"י כל רופאי השיניים, אבל אחרי שתקראו את הכתבה הזאת, יתכן שתחשבו פעמיים לפני שתכניסו לפיו של הקטן שלכם את 'משתיק הקול' הזה.

גם דיינה שיאניז, רופאת שיניים לילדים המליצה למטופליה ההיסטריים ומחוסרי השינה על שימוש בנשכנים כמו סופי הג'ירפה כדי להקל על כאבי צמיחת שיניים של ילדיהם, ואף השתמשה בהם בעצמה עבור ילדיה. עד שלפני כחודש היא שמה לב לריח חשוד העולה מן הצעצוע, חתכה את הנשכן וגילתה לחרדתה שהוא מלא בעובש.

לדבריה היא פעלה בהתאם להוראות הניקוי של הצעצוע, שלא שללו שימוש במים, מה שמצביע על מחדל חמור בייצור הצעצוע, שמטבע בריאתו נועד לבוא במגע עם מים ורוק באופן קבוע, ולכן אמור להיות אטום לחלוטין.

בעקבות פרסום סיפורה ברשתות החברתיות החלו הורים נוספים לבתר את גופות הג'ירפות האהובות כל כך על ילדיהם, כשחלק גדול מהם גילה גם הוא עובש בתוך הנשכנים.

מדובר ב'נשכן עלית', צעצוע ממותג המיוצר בצרפת ע"י חברת Vulli ומחירו גבוה יותר משאר הנשכנים. לורי שראנן, דוברת החברה מסרה ל-CNN כי עד כה לא התקבלה תלונה רשמית דומה. לא תמוה בהתחשב בעובדה שאנשים לא נוהגים לבתר גופות של נשכנים מידי יום.

בהצהרה שנמסרה מטעם החברה נאמר כי "לא אפשרי שרוק יגרום להיווצרות עובש שכזה המוצג בתמונות. מחקרים פנימיים של החברה הורו על כך שלא סביר שרוק ייצר עובש. לפי מחלקת בקרת האיכות של החברה, התמונות מראות כי היתה נוכחות של מים בתוך הג'ירפה שגרמה לעובש. זה המצב עם צעצועי אמבטיה".

שיאניז פונה להורים ומבקשת להעלות את המודעות לנושא, משום שהתופעה הזו יכולה להיות רלוונטית בכל צעצוע אמבט או נשכן עם חור. אך עם זאת, ברוב המקרים של חשיפה עובש לא מדובר בסכנה ממשית או בנזק לבריאות. ד"ר אלן דוטה, רופאת ילדים בבית החולים Mass General אמרה ל-CNN כי להורים אין סיבה ממשית לדאגה.

"עובש יכול להוות בעיה בתור חומר שגורם לגירוי או אלרגן באוויר וסוג הבעיות שאנחנו עלולים לראות יהיו לרוב קשורים למערכת הנשימה - צינון, התעטשות, שיעול, נזלת, וכד''", אמרה. לדבריה, רק ילדים עם אלרגיות או מערכת חיסון חלשה יכולים להגיב באופן בולט לעובש. לעומת זאת, על מקרים של בליעת עובש היא אמרה כי "באופן הגיוני, עשויה להיווצר תגובה כלשהי במערכת העיכול".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית