חיילי החסד לתפארת מדינת ישראל!

והשנה כשנודע לי שהיא תדליק משואה, אמרתי לעצמי שהיא כל כך ראויה, אבל דאגתי קצת איך תסתדר עם המצלמה? והיא עמדה, שם, בגאון, בגאווה, בקול חוצב להבות וקידשה שם שמים!

עו"ד רבקה שורץ | כיכר השבת |
מיר ארנטל מדליקת המשואה 2017
(צילום מסך. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)את זכרון מנחם כולם מכירים, זו עשייה שקשה לפספס. את אמא של זכרון מנחם מכירים פחות, היא מסוג האנשים שעושים המון (מה זה המון? אין מילה שיכולה לכמת את העשייה האדירה הזו!) ובורחים ממצלמות. דיברתי עם האשה המדהימה הזו לא פעם, שהיתי במחיצתה שבת שלמה יחד עם מאות חולים ומתנדבים והיא מהסוג שלא ישן בלילה, אולי איזה ילד יצטרך משהו, אולי מתנדבת תצטרך אותה ואם היא תישן, איך הם יסתדרו, מהסוג שלוקח הכל ללב ולגוף ומהסוג שבורח ממצלמות, אני זוכרת שתיעדתי את מוצאי אותה שבת במצלמה שלי וניגשתי אליה, אז היא אמרה לי לא לא לכי לחיים (בעלה) הוא יותר טוב ממני בדברים האלה וממש ברחה פיזית. והשנה כשנודע לי שהיא תדליק משואה, אמרתי לעצמי שהיא כל כך ראויה, אבל דאגתי קצת איך תסתדר עם המצלמה? והיא עמדה, שם, בגאון, בגאווה, בקול חוצב להבות וקידשה שם שמים! ולא יודעת מה איתכם אבל אני הייתי בטוחה שהיא תפתח באופן טבעי ב״אני מדליקה משואה זו לכבוד חולות וחולי הסרטן, הלוחמות והלוחמים שאומרים כן לחיים״ והיא כל כך הפתיעה וריגשה אותי כשהיא פתחה ונשאה דווקא את קולם של המתנדבים, אלה שתמיד מאחורי הקלעים ומקריבים את כל כולם למען החולים, מי זוכר אותם בדרך כלל? ובענווה האופיינית לה, היא לא דיברה דווקא על המתנדבים של זכרון מנחם, אלא על כל מתנדב ומתנדב בכל ארגון שהוא לזה באמת צריך לב רחב , היא הדליקה את המשואה של כולנו! חיילי החסד היא קראה להם! וזה, בדיוק זה מה שמייחד אותה, את אמא של המערך המדהים הזה ששמו זכרון מנחם, המחשבה על כולם, לא רק על החולים המדהימים, העידוד והדוגמא החיה של אישיות שנותנת ונותנת את כל כולה, מי שנקלע אפילו לשעה למקום הזה, לא יכול שלא להתרשם מרוח ההתנדבות המדהימה ששורה שם, המתנדבים שם הם כמו מלאכים פשוטו כמשמעו, מעבר לעשייה למען החולים, והרוח הכל כך טובה שהם משרים שם, יש בינהם מן אחדות סוחפת ובאמת מרגשת, משהו שלא רואים בכל מקום ובעצם אחרי שהכרתי את זה מקרוב, לא הייתי אמורה להיות מופתעת כשמירי, הדליקה את המשואה דווקא בשמם! מירי יקרה, את מופת ודוגמא, את גאווה לחברה שלנו, אל תגידי לי שוב המצלמה היא לא בשבילי, אני שמחה שמדינה שלמה (והרבה מעבר לים)
(צילום מסך. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

את זכרון מנחם כולם מכירים, זו עשייה שקשה לפספס. את אמא של זכרון מנחם מכירים פחות, היא מסוג האנשים שעושים המון (מה זה המון? אין מילה שיכולה לכמת את העשייה האדירה הזו!) ובורחים ממצלמות.

דיברתי עם האשה המדהימה הזו לא פעם, שהיתי במחיצתה שבת שלמה יחד עם מאות חולים ומתנדבים והיא מהסוג שלא ישן בלילה, אולי איזה ילד יצטרך משהו, אולי מתנדבת תצטרך אותה ואם היא תישן, איך הם יסתדרו, מהסוג שלוקח הכל ללב ולגוף ומהסוג שבורח ממצלמות, אני זוכרת שתיעדתי את מוצאי אותה שבת במצלמה שלי וניגשתי אליה, אז היא אמרה לי לא לא לכי לחיים (בעלה) הוא יותר טוב ממני בדברים האלה וממש ברחה פיזית.

והשנה כשנודע לי שהיא תדליק משואה, אמרתי לעצמי שהיא כל כך ראויה, אבל דאגתי קצת איך תסתדר עם המצלמה? והיא עמדה, שם, בגאון, בגאווה, בקול חוצב להבות וקידשה שם שמים!

ולא יודעת מה איתכם אבל אני הייתי בטוחה שהיא תפתח באופן טבעי ב״אני מדליקה משואה זו לכבוד חולות וחולי הסרטן, הלוחמות והלוחמים שאומרים כן לחיים״ והיא כל כך הפתיעה וריגשה אותי כשהיא פתחה ונשאה דווקא את קולם של המתנדבים, אלה שתמיד מאחורי הקלעים ומקריבים את כל כולם למען החולים, מי זוכר אותם בדרך כלל?

ובענווה האופיינית לה, היא לא דיברה דווקא על המתנדבים של זכרון מנחם, אלא על כל מתנדב ומתנדב בכל ארגון שהוא לזה באמת צריך לב רחב , היא הדליקה את המשואה של כולנו!

חיילי החסד היא קראה להם!

וזה, בדיוק זה מה שמייחד אותה, את אמא של המערך המדהים הזה ששמו זכרון מנחם, המחשבה על כולם, לא רק על החולים המדהימים, העידוד והדוגמא החיה של אישיות שנותנת ונותנת את כל כולה, מי שנקלע אפילו לשעה למקום הזה, לא יכול שלא להתרשם מרוח ההתנדבות המדהימה ששורה שם, המתנדבים שם הם כמו מלאכים פשוטו כמשמעו, מעבר לעשייה למען החולים, והרוח הכל כך טובה שהם משרים שם, יש בינהם מן אחדות סוחפת ובאמת מרגשת, משהו שלא רואים בכל מקום ובעצם אחרי שהכרתי את זה מקרוב, לא הייתי אמורה להיות מופתעת כשמירי, הדליקה את המשואה דווקא בשמם!

מירי יקרה, את מופת ודוגמא, את גאווה לחברה שלנו, אל תגידי לי שוב המצלמה היא לא בשבילי, אני שמחה שמדינה שלמה (והרבה מעבר לים) זכתה לראות ולהכיר מקרוב את האמא של זכרון מנחם בזכות המצלמה הזו, איחדת אתמול אומה שלמה על קצוותיה, בשם חיילי החסד שלך!

ובשעה שמירי הדליקה את המשואה, ספרו את היום ה21 בספירת העומר - ״מלכות שבתפארת״ וזו המשמעות שמירי נתנה בשלושת המילים ״ולתפארת מדינת ישראל״ מלכות שבתפארת!

והלילה שהיה 22 ימים לעומר יספרו את ״חסד שבנצח״

וכל הספירה מקבלת משמעות חדשה וחזקה יותר!

בזכותך מירי, עולם חסד יבנה!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית