מדאיג: עליה בתופעת הגירושין בציבור החרדי

תופעת הגירושין בציבור החרדי, עלתה בעשור האחרון במאות אחוזים! מה קרה? מה השתנה? מדוע? בסדרת מאמרים שתתפרסם באתר זה ננסה לענות על השאלות צורבות חותכות ומתבקשות ובסייעתא דשמיא ננסה להתוות כיוונים (דעות)

ג.הלוי | כיכר השבת |
מדאיג!
ראשית התנצלות, המאמר אינו מיועד לאניני טעם הנוהגים לטאטא את האבק מתחת השטיח, נעלה את הנושא על שולחן הניתוחים, נחתוך בבשר החי, לעיתים בסכין צינית, לא מקובלת. יתכן וחלק מהנאמר יגרום לביקורת קוראים, והם כמובן מוזמנים להגיב.

מטרת המאמרים היא אחת, להכניס את מפלצת הגירושין, לפרופורציה שהייתה לה לפני עשור ויותר, ולתת תובנות חדשות לאלה שבטעות חושבים שאופציה הנוראה ששמה גירושין אולי תוציא אותם מהגיהנם העכשווי, אך יש חשש רציני שתכניסם לכף הקלע גהינום הקשה שבעתיים.

גירושין מיד אחרי החתונה

התופעה המכאיבה היא גירושין אחרי החתונה, בשנה הראשונה לעיתים קרובות בחודש אחרי החתונה תופעה שעלתה בעשור האחרון במאות אחוזים, מדוע?

אחת הטענות הנשמעת של זוגות שנפרדו כחודש חודשיים אחרי החתונה (לרוב טענה הנשמעת מצד הכלה). הינה שהחתן / הכלה חולה נפש, לא נורמאלי, וכו'. האומנם?

הכיצד יתכן שבציבור החרדי כל כך הרבה בחורים מתבררים כחולי נפש? עובדה שלפני עשור, לא מצינו שהכלות הצעירות טענו טענה זו, חייב שמשהו קרה, איך יתכן שאחוז הלא נורמאלים עלה בעשרות אחוזים, לא שמענו שהיתה התקפה כימית, ביולוגית היכולה לגרום לתופעה של סכיזופרניה או פרנויה וכו', אולי תזונה לא נכונה, הרגלי התנהגות גנים תורשה, מה כן?

יאמרו לכם זו עובדה! בואו ננסה לתהות על הענין. אמנם נכון שאחוזים קטנים אכן מתברר שהבעל הצעיר, החל לאכול את המטאטא במקום לטאטא בו, עושה קולות משונים, בולע כדורים נגד דיכאון , רץ ברחובות הלוך ושוב כמו משוגע, אם כך הוא עושה הוא אכן משוגע.

תודו, בהרבה מקרים לא בכך מדובר, רוב המקרים מדובר בשני אנשים שונים, עם חשיבה שונה התנהגות שונה, תפיסה שונה, ולפעמים גם רמת משכל שונה, הכניסו אותם לבית אחד ומתברר מהר מאוד שהם פשוט לא מסתדרים. ומשום מה הכלה, מפרשת כל מיני התנהגויות אצל בעלה כלא נורמאליות, כאשר היא נותנת לדמיון לעבוד שעות נוספות, למשל, שמענו כלה, שטענה בדמעות שבעלה בולע כדורים, היא עקבה אחריו, ומידי יום ראתה אותו בולע כדורים.

היא רצה לאמה בבהלה והשאר הסטוריה.... לימים התברר שהכדורים האלה היו פשוט ויטמינים, וכאשר משפחת החתן טענה זאת לא רצו להאמין להם, אלא מיד חיברו זאת לעוד כמה תופעות שראו אצל החתן למשל, שאכל בארוחה אחת תבשיל שהיה מיועד לשבוע, וגם רץ ברחוב במהירות כשהוא מתחרה בחתול, וכאשר ביקר אצל החותן צחק במשך עשר דקות בלי שום סיבה, בנוסף הכלה ראתה אותו מצחצח שניים ועושה פרצופים משונים למראה, תחברו את כל זה יחד ויוצא לכם פרופיל לא נורמאלי עם דיפלומה. רק שזה ממש לא כך!

יתכן שחתן אחרי החתונה קצת לחוץ, מתנהג לא בדיוק כמו בפגישות החביבות, והסטריליות שבלובי המלון, אז מה אם הוא צוחק לא במקום, הוזה בהקיץ, מגיב כמו מטומטם, ואפילו אם הוא נוטל כדורי הרגעה שמוכרים אותם בבית מרקחת ללא מרשם רופא רק כדי פשוט להירגע, מה קרה? מדוע להקצין דברים, למה להפעיל את הדמיון, תנו לו זמן להתרגל, לפחות שנה, למה להרוס! וודאי תאמרו שבתך תחייה עם אחד כזה לא בתי. נענה, שמעניין שרוב הבחורים שהתגרשו תוך זמן קצר אחר החתונה, רבים מהם התחתנו לאחר מכן, בעוד הבחורות נותרו לבדן בבית הוריהן כואבות דוויות וכבויות.

המתסכל בכל הסיפור זו תגובת ההורים. משום מה יש לאנשים נטייה להעדיף גרסה היסטרית, מזעזעת מלהיבת דמיון, אנשים רוצים סנסנציות רוצים עניין, נהנים להשמיץ לעשות מזבוב פיל, זו תופעה אנושית מוכרת. יש לדעת שלא כל לחץ נפשי זמני מורה על סכיזופרניה. בכלל לא. הכלה הנסערת מגיעה להוריה וההורים במקום להרגיע ולנסות לסנגר, להוריד להבות. הם מביטים אחד בשני, במבט שאומר "איך סדרו אותנו חבל שלא בררנו מספיק, חבל שלא הקשבנו לחבר שרמז על..." ולא עולה על דעתם, פשוט לברר במטרה להרגיע למזער, להסביר, שלא כצעקתה, לתת לזמן לעשות את שלו.

האופציה של הפרידה עולה צפה, כמובנת מאליה, בלי בושה, שהרי מכל עבר ל"ע במשפחות הטובות ביותר יש ילד גרוש, והבושה פשה מהעולם. עד כי נראה, שמשפחות מחמירות, חושבות שאם הם לא יקיימו בפועל את תוכן מסכת גיטין, לימוד התוייר'ה שלהם אינו מושלם. כי אחרת אין לזה הסבר הגיוני.

השאלה מה עשו פעם? פעם כלה שהייתה מגיעה לאימה בבכיות חודש אחרי החתונה, אז האמא יהודיה הייתה מנסה להרגיע אותה לומר לה שהם חייבים להתרגל זה לזה, ולכל אחד יש מחשבות שונות, וצריך זמן, והזמן יעשה את שלו, ואכן אט אט כל אחד מתרגל לשני קלט את הנקודות המרגיזות את השני וניסה להימנע מלדרוך עליהם, וגם אם התווכחו, ולא הסכימו ידעו אחרי יום מריבה למחרת תזרח השמש מתחילים דף חדש. האמא היהודיה לדורותיה מעולם לא העלתה את אפשרות הגירושין כאופציה בכלל. מה פתאום מי העז לעלות את המילה הזו על דל שפתיו מי?

***

ג. הלוי מחברם של רבי המכר הנודעים: השידוך, כפרה בכפור, נשק סודי, הסמינר, היהלום, המרגל, שרביט קסמים, מדרון חלקלק, סדרת יוני גאוני (3 כרכים), סדרת חבורת צופן (9 כרכים), זינוק לאחור, דינה ילדה מיוחדת (2 כרכים), חותן איש האלוקים ועוד.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית