כמידי שנה

המכתבים שנשלחו לאלוקים הוטמנו בכותל

מאות מכתבים שנשלחו לאלוקים מכל העולם הוטמנו לקראת ר"ה בכותל המערבי. רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ ומנכ"ל הדואר, דני גולדשטיין הטמינו את המכתבים בכותל (בארץ)

(צילום: ששון תירם)

"אלוקים היקר, השנה הייתה שנה לא משהו", כותבת אליזבת מאורגון ארה"ב – "אני מתפללת שהשנה הבאה תהיה טובה יותר. שמור על משפחתי ועל כל האנושות". "אלוקים: להלן רשימת בקשות: פרנסה, אוכל, מכונית, גירושין הוגנים וגם שלום באזורים המופיעים בתנ"ך", כותב אנונימי מדרום אפריקה, "תודה על העזרה" כותב כריסטיאן מוושינגטון בפתק קטן ולבן, "אבא יקר שלי" כותבת באריכות רולינה מאריזונה, "אני מתפללת אליך בכל ליבי שתסייע לי בפתרון בעיות הפרנסה שיש לי. אני צריכה כסף לרכוש בית וצריכה כסף להגיע לארץ הקודש. התפלל למען בתי ששתי עיניה ירפאו, אנא ברך אותי ואת משפחתי בבריאות טובה ובפרנסה".

מכתבים אלו הם כמה מתוך מאות מכתבים מרגשים שמגיעים מדי שנה לדואר ישראל ונשמרים במחלקת האבדות והמציאות של החברה. המכתבים מגיעים מישראל אך גם מצרפת, רוסיה, ניגריה, ספרד, ארה"ב, הונג קונג, ואפילו מטוניס. חלק מהמכתבים ארוכים ורווי דמעות, וחלקם פתקים קצרים ותמציתיים, המבקשים בריאות ופרנסה טובה מאלוקים.

כמידי שנה, רגע לפני השנה החדשה ויום הכיפורים, נפגשו רב הכותל שמואל רבינוביץ ומנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין ברחבת הכותל המערבי. גולדשטיין מסר לרב הכותל תיבה אדומה מלאת מכתבים לאלוקים אשר יוטמנו בין אבני הכותל. גולדשטיין סיפר לרב, כי מדי שנה עושות את דרכן מאות מעטפות הנושאות את המען אלוקים, וגם הכותל המערבי, קיר הדמעות ועוד, בעיקר לקראת ראש השנה העברי והלועזי. מעטפות אלו מגיעות למחלקה האבדות והמציאות של דואר ישראל, אשר מטפלת באופן קבוע בדברי דואר שלא ניתן לאתר את השולח או את הנמען. עובדי המחלקה המורשים על פי חוק לפתוח דברי דואר מסוג זה כדי לנסות לאתר את פרטי הנמען או השולח, נחשפים לא פעם לסיפורים מרתקים ומרגשים.

תוכן המכתבים מדהים ומרגש. במכתב של אחת השולחות, נוצרייה מאירופה, עלומת שם, היא פונה לאלוקים כך: "אהוב יקר שלי". אחרת כותבת לקל ומתחננת שישלח לה חתן. אחרים מבקשים שהמשיח כבר יגיע. באחד המכתבים נמצאה בקשה להתפייס עם אב, שמת לא מזמן. הכותבת מבקשת מריבונו של עולם, שיעביר את רגשי הצער שלה ואהבתה לאב שהלך לעולמו. היא, כמובן, ביקשה מהקל שיחוס על האב וייתן לו יחס טוב תחת כנפי השכינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר