זעם ברשת

הממשלה לא שלחה אף נציג מטעמה לטקס זיכרון לנופלים

במלאת 44 שנים למלחמת יום כיפור בה נפלו 2,222 חללים, התקיים טקס זיכרון בהר הרצל בהשתתפות נשיא המדינה וללא אף נציג מטעם הממשלה. רה"מ נתניהו התנצל: 'טעות' (ארץ)

הטקס, היום (צילום: מרק ניימן, לע"מ)

בהר הרצל שבירושלים נערך היום (א) טקס הזיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים. בטקס השתתפו אישי ציבור רבים ביניהם נשיא המדינה רובי ריבלין וח"כ חיליק בר מהמחנה הציוני, אך את הסערה עוררו דווקא אותם שלא הגיעו.

משפחות הנופלים שהגיעו לאירוע זעמו לאחר שעל פי טענתם לא שלחה הממשלה ולו נציג אחד מטעמה להשתתף בטקס הזיכרון. ממשרד הביטחון מסרו בתגובה כי "על פי כללי הפרוטוקול, טקס הזיכרון הרשמי לחללי מלחמת יום הכיפורים שנערך הבוקר בהיכל הזיכרון מחייב נוכחות של נציג מדינה אחד. בטקס ייצגו את מדינת ישראל כבוד נשיא המדינה, וסגן יו"ר הכנסת, ח"כ יחיאל (חיליק) בר. כמו כן, השתתפה בטקס נציגות בכירה מצה"ל, משטרת ישראל, משרד הביטחון, בית המשפט העליון והארגונים היציגים של המשפחות השכולות".

הסערה שהחלה בהר עברה למרחבי הרשת, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק צייץ בחשבון הטוויטר שלו "מביש ומרתיח. ביזוי הלוחמים שנפלו. איפה ביבי ושריו? עסוקים בחוק הג׳ובים? בטקס הפוליטי בגוש עציון? בקעקוע 'העליון'? שפל מוסרי. זמן ללכת הביתה".

הנשיא בטקס (צילום: מרק ניימן, לע"מ)

בפייסבוק, האריך יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי בתגובה חריפה על התנהלות הממשלה: "ממשלה שאינה מכבדת את העבר, גם ההווה שלה דל - ועתידה לסיים את דרכה. בושה, אין מילה אחרת לתאר את מה שקרה היום בהר הרצל בטקס לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים. 2,222 חללים, לכל אחד מהם הורים, אחים, אחיות, חברים לנשק שחלקם היו שם היום, נושאים שק כבד של כאב על גבם מהמלחמה הנוראית ההיא – ואף שר לא חושב שזה מספיק חשוב כדי להגיע ולהסתכל להם בעיניים".

הוא הוסיף: "באוקטובר 2015 הייתי שר ועודכנתי שאמור להיות טקס של 'יד לבנים' ואף שר לא יהיה. שיניתי את הלו"ז והלכתי. זה המעט שאפשר לעשות עבור משפחה שאיבדה את הכל.מי שקרא פעם יומן של שר יודע שחלק ניכר בו הוא עיסוק פוליטי. שעה, פעם בשנה. זה כל מה שהמשפחות מבקשות!".

בשעות הערב פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעת התנצלות בעקבות אי הגעת נציג ממשלתי לאירוע: "זוהי טעות מצערת ואני מתנצל בפני המשפחות השכולות. הנחיתי את מזכירות הממשלה לדאוג לכך שלהבא תהיה נציגות בטקסים של חללי מלחמות ישראל. זוהי חובה שאין גדולה ממנה כלפי יקירינו שנפלו כדי שאנחנו נחיה במדינתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר