הפגנה בלימוד • תיעוד

המשגיח של 'כנסת יצחק' בכלא 6: 'נמסור את נפשינו ממש'

מאות תלמידי ישיבת "כנסת יצחק" ערכו הפגנת מחאה בשערי כלא 6, שנפתחה בסדר לימוד ולאחר מכן שמעו דברי חיזוק מראש הישיבה והמשגיח שאיים כי ימסרו את הנפש ממש • צפו בתיעוד (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
התלמידים במפגן (צילום: שמואל דריי)

מאות תלמידי ישיבת "כנסת יצחק" בחדרה התאספו אמש (רביעי) לסדר לימוד ברחבת כלא 6 בו עצורים עשרות תלמיד ישיבה משתמטים שלא התייצבו בלשכות הגיוס.

הבחורים ערכו במקום סדר לימוד ולאחר מכן שמעו דברי חיזוק מראש הישיבה הגאון רבי יהושע ארנברג ומהמשגיח הגאון רבי טוביה נוביק.

דברי המשגיח הרב נוביק (צילום: משה בלוי)

"יצאנו ממסגרת הישיבה אל מתחת לכיפת השמים בין הרים, סמוך לכלא, כדי להצהיר כי אנו מתנגדים לפעולות השלטון שחפץ להפקיע מאיתנו את מהותינו כבני תורה", אמר הרב נוביק בדבריו. "אין אויבות גדולה יותר לישראל ולתורה, ממי שמנסה לנתק את עם ישראל מהתורה הקדושה".

הרב נוביק הוסיף ואמר כי "אין שום אפשרות לאף שלטון לנתק אותנו מהתורה, כי לא תהיה להם זכות קיום. אך עדיין כמו התנא רבי עקיבא - נצרכים לעיתים לסרוק אותנו במסרקות של ברזל במהלך הנסיון לנתק את ישראל מתורתם".

הריקוד של התלמידים (באדיבות המצלם)

המשגיח של 'כנסת יצחק הוסיף ואמר בסיום דבריו כי "אנחנו מזדהים כאן עם אחינו הסובלים יותר מאיתנו, ובכך מצהירים כי לא ניתן לשום מהלך של ניתוק כזה או אחר מהתורה ונמסור את נפשינו ממש. לא נזוז מהתורה".

לאחר מכן פתחו התלמידים בריקוד ושבו אל הישיבה בחדרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר