ספל ובירה

החורף מאחר? קררו את הבירות ותכינו ספלים מתאימים

"מה שחסר לי עכשיו זה כוס בירה" מסתבר שאם הכוס לא תהיה מתאימה לבירה היא עלולה לפגום בטעמה הייחודי. מבנה הלשון שלנו מחולק לטעמים והכוסות השונות בנויות לפי מידע זה (Men)

(צילום: שאטרסטוק)

טוב, אז התחלנו לומר ותן תן ומטר אבל בינתיים הגשם מסרב להגיע אלינו והימים חמים מהרגיל לעונה, אז לצד התפילות לגשם אפשר לנצל את החום של הימים החורפיים הללו ואין דבר טוב יותר מאשר כוס בירה קרה ביום חם.

אך לפני שאתם קופצים לסופר כדי להצטייד במלאי בירות שיצננו אתכם, תבדקו אלו כוסות בירה יש לכם בבית ולפי זה תבחרו את סוג הבירה אותה תשתו. כמעט כל מותג בירה מייצר ספלי זכוכית המתאימים לשתיית המשקה אותו הוא מייצר, ומסתבר כי לא לחינם כל ספל שונה בגודל וברוחב שלו.

יצרני הבירה רוצים שנהנה בצורה המקסימאלית מטעם הבירה המיוחד למותג אותו הם מייצרים ולכך לכל בירה יש זכוכית מעוצבת בקפידה, שהונדסה בקפידה בהתאמה לאופי המשקה.

(צילום: שאטרסטוק)

מומחה אנגלי שחקר את הנושא אמר כי "צורה של כוס בהחלט יכולה להשפיע על הטעם של הבירה., גם שפת הכוס חשובה, וכמובן גודל הספל משנה את צורת השתיה"

"שפתים צרים ומרופטים מעודדים את הלגימה, ולכן הבירה מגיעה אל קדמת הלשון ועל צדי הלשון, שם נמצאות הבלוטות המזהות מתיקות וחמיצות, שפת כוס רחבה לעומת זאת, שופכת את המשקה על החלק הפנימי של הלשון זה שמזהה טעמים מרים.

כמובן שכוס ממותגת בעלת פטנטים ייחודיים עוזרת בשיווק טוב יותר של המותג, כך למשל הגביעים של חברות מסוימות שמזכירים יותר גביעים של יין לבן מאשר כוס בירה, והסיבה לרגל הכוס היא כדי לספק אחיזה מבלי לתפוס את חלק הכוס עם המשקה, כך הידיים החמות לא ישפיעו על הבירה. גם צורת הגביע נועדה לספק למוזג קלות במזיגה כזאת שתיצור פחות בועות ויותר בירה קרה.

חברת הייניקן למשל, השיקה לאחרונה ספל חדש שהוא בעצם חידוש של ספל הזכוכית הקודם שלהם, שהיה קצת יותר קצר. הספל החדש מעוצב בצורה שתקל על מזיגת המשקה, הצדדים מעוגלים כלפי מעלה כדי "לתפוס" את הבירה כפי שהיא, בקבוק או ברז ולהנחית את הנוזל בעדינות לתחתית הכוס. הספל החדש מתרחב בחלקו העליון, ומעודד היווצרות של ראש חלק, ומוקצף.

הייניקן (צילום: שאטרסטוק)

בהקשר לטעם הספל מותאם במיוחד להיינקן הידועה בטעם המתקתק שלה והשפה הצרה והפה הפעור, גורמים לנוזל להגיע לחלקים החיצוניים של הלשון השתייה.

ישנם עוד מאות מותגים אשר לכל אחד יש את הפטנט אשר מבליט את הטעמים הייחודיים שלו, למשל כוסות עם ידיות, או כאלה עם קימורים, ולהחזיק את כל הכוסות בבית זה כמעט בלתי אפשרי, אבל מה שחשוב שאם אתה באמת אוהב בירה - תקפיד על התאמת הספל לסוג הבירה ובשום פנים לא להשתמש בכוס חד פעמית, אפילו לא באופן חד פעמי.

(שאטרסטוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר