הגרפיקאי המוכשר התגלה כתוכנת מחשב

האם בקרוב לא נצטרך יותר גרפיקאים? סטרט אפ ישראלי של תוכנת מחשב שתוכננה לייצור לוגואים אוטומטיים על פי דרישת הלקוח הצליחה לשטות במשרד פרסום מוכר (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

האם העתיד אכן נמצא במחשבים שיחליפו את כולנו במקומות העבודה? בחברת פרסום ישראלית מוכרת הופתעו לגלות שאת תיק העבודות המרשים של הגרפיקאי שביקש להתקבל לעבודה יצרה תוכנה ממוחשבת של סטרטאפ ישראלי בשם "טיילור ברנדס" שמתמחה באוטומיזיציה של דברים וביצירת לוגואים בצורה אוטומטית.

מטרת הניסוי הייתה לבצע ביקורת של איכות העבודה בתוך ענף הפרסום ועל כן נבחר משרד בתחום באופן אקראי. למשרד כאמור שלחו אנשי הסטרטאפ את תיק העבודות כדי לברר אם המעסיקים בענף מתרשמים לטובה מתוצרי התוכנה ואם הם מבחינים שהעבודות אינן מעשה אדם.

חלק מתיק העבודות של הרובוט

לדברי יהלי סער, מנכ"ל טיילור ברנדס: "כדי להכניס יצירתיות אנושית לאלגוריתם דיגיטלי, לימדנו את הרובוט את יסודות המיתוג - הגדרת תחום הפעילות ואופי המותג. המערכת פועלת ללא תבניות קבועות מראש, אלא בעזרת יכולות למידה המאפשרות למערכת לקבל השראה מעיצובים של משתמשים במערכת וליישם אותן אצל משתמשים חדשים".

ממשרד הפרסום המופתע נמסר כי "מאוד התרשמנו לראות שתוכנת מחשב מצליחה לייצר לוגו ברמה שגרפיקאי שלמד שנים את התחום יכול לייצר. זה מקסים ומרגיע לדעת שכל בעל עסק קטן יכול ליצור לוגו שלא מבייש אותו. מצד שני זה מטריד לחשוב שיום אחד אולי לא יהיה צורך גם בגרפיקאים - תחום שעד כה היינו בטוחים שהוא מצריך את המוח האנושי".

כבר כיום יש מקצועות רבים שייעלמו בשנים הקרובות בשל השיפור ברמת המחשבים ורמת האוטומיזציה של מכונות רבות שישנו את תחום התעסוקה ויאלצו את שוק העבודה לפעול בהתאם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר