הלם בעולם התורני

'קול ברמה' דרשו מביהמ"ש: צו מניעה נגד "חידון ההלכה"

בדיון דרמטי בבית המשפט דרשו נציגי 'קול ברמה' להוציא צו מניעה נגד שידור "חידון ההלכה" עם הגאון הרב אופיר מלכה ב'קול חי' ובכך למנוע תורה מעשרות אלפים בטענה לזכויות יוצרים (מדיה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אריאל דרעי והגאון ריב אופיר מלכה (צילום: ישראל קליין, כיכר השבת)

במהלך דיון דרמטי שנערך אתמול (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, דרשו נציגי תחנת הרדיו "קול ברמה" להוציא צו מניעה נגד שידור התכנית "חידון ההלכה" עם הגאון הרב אופיר מלכה, ברדיו "קול חי", התחנה אליה עבר הרב מלכה לפני כחצי שנה.

"קול ברמה" דורשים את מניעת שידור התכנית הפופולרית, בטיעון של הפרת זכויות יוצרים ושהם יצרו את פורמט החידון וכי החידון הוא פרי עמל של הרדיו בלבד.

לדיון בביהמ"ש התייצבו מצד 'קול ברמה 'המנכ"ל אריאל דרעי ועמי מימון, המיוצגים על ידי עו"ד שי רובינשטיין, ומצד 'קול חי' הגיעו לדיון הגאון הרב אופיר מלכה, אבי רוזן ובצלאל קאהן המיוצגים על ידי עו"ד יצחק אוסדיטשר ועו"ד יפתח תייר.

הדיון בבית המשפט נמשך כמה שעות, ובסיומה הודיעה השופטת כי תתן את החלטתה בהמשך.

מרדיו 'קול חי' ומרדיו 'קול ברמה' סירבו להגיב.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", בשיעור שמסר הרב אופיר מלכה בתחילת השבוע בירושלים, הוא התייחס לדרישה של 'קול ברמה' ואמר כי הם "לא רק רוצים לבטל את חידון ההלכה העולמי, אלא לא פחות ולא יותר הולכים לבית משפט, לא לדין תורה. לבית משפט - הולכים לתבוע לעצור תורה בעולם".

הרב המשיך ותקף: "למה? כי כביכול גנבנו להם, החידון היה אצלהם. אף על פי שמי שבנה ויצר ובנה בס"ד זה אנחנו, 'עשית את זה אצלינו, אתה לא יכול לקחת למקומות אחרים'. מרים יד בתורת משה! תרתי משמע".

מרדיו קול ברמה נמסר אז ל'כיכר השבת' כי "קיבלנו היתר מלא פחות משלשה גדולי תורה קודם שפנינו להליכים המשפטיים והם אלו שהתירו לנו לעשות זאת. לעצם העניין כל בר דעת מבין שחידון ההלכה שנהגה ויצא לפועל בקול ברמה זה השנה השמינית הוא פרי עמל של הרדיו ושל הרדיו בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר