ניצחון ל'קול חי'

בית המשפט דחה בקשה לצו מניעה נגד חידון ההלכה ב'קול חי'

בית המשפט המחוזי בת"א דחה את בקשת 'קול ברמה' להוציא צו מניעה נגד שידור 'חידון ההלכה' בהגשת הגאון רבי אופיר מלכא ב'קול חי'. למי שייכות הזכויות מהתוכנית? (ברנז'ה,מדיה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
((צילומים: קול חי, קול ברמה))

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשת רדיו 'קול ברמה' והמנכ"ל אריאל דרעי להוציא צו מניעה נגד רדיו 'קול חי' בשל שידור חידון ההלכה בהגשת הגאון רבי אופיר מלכא, מגדולי הפוסקים הספרדים.

השופטת נועה גרוסמן מציינת בסיכום פסק הדין כי: "התוכנית במתכונת החדשה שמשדרת המשיבה (קול חי), מכאן ואילך, אינו מהווה הפרה של זכויות יוצרים, ולפיכך מתבטל הצורך במתן צו מניעה".

השופטת מוסיפה וכותבת: "בקשת המבקשת (קול ברמה) להוסיף ולתת צו מניעה לתוכנית, גם במתכונת הנוכחית המתוקנת שלה, הואיל והמשיבה ממאנת את יום ושעת השידור - נדחית בזה. אני קובעת כי אין הגנה ליום ושעת שידור מכוח חוק זכויות יוצרים".

"משכך" מסכמת השופטת גרוסמן: "אינני רואה מקום עתה, לאחר ביצוע שינויים על ידי המשיבה, לתת סעד של צו מניעה".

בסיכום פסק הדין השופטת כותב כי אינה רואה מקום לחייב את 'קול חי' בתשלום כל הוצאות המשפט ומחייבת את הרדיו בתשלום 7.500 שקלים בלבד.

באשר לתוכנית עצמה, השופטת קבעה כי אכן 'חידון ההלכה העולמי' שייך למבקשת: "הפורמט עוצב על ידי עובדי המבקשת ובשים לב לחוזה העסקה שלהם, והוראות סעיף 34 לחוק זכויות יוצרים, על זכויות בפורמט השייכות למבקשת".

בין השינויים שבוצעו בתוכנית ברדיו 'קול חי': שם החידון יהיה 'חידון ההלכה למעשה', גובה הפרס יהיה 25,000 שקלים, מספר המועמדים יהיה 20 אברכים, צורת הניקוד תשתנה, במקום 'שאלה עוברת' תהיה 'שאלה מתחלפת', לא ישתמשו בשיר 'אשריכם תלמידי חכמים', וכמו כן יימנעו מ'שעון עצר'.

למרות השינויים, ב'קול ברמה' המשיכו לדרוש צו מניעה לשידור התוכנית ב'קול חי', וטענו כי "גם לפי הפורמט המתוקן, יוצר עוולה מסחרית כלפיה". כאמור, השופטת דחתה את הבקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר