מלחמת דת

חילונים הפגינו באשדוד: "מדינת ישראל לא תסגר בשבת"

מאות מתושבי העיר אשדוד הגיעו להפגין - עם צאת השבת - נגד ראש העיר יחיאל לסרי שהחליט לאכוף סגירת המרכולים בשבת קודש: "להילחם נגד הכפייה הדתית בכל חזית" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ההפגנה באשדוד, הערב (צילום: בראל אפרים - ynet)

מאות מתושבי העיר אשדוד הגיעו הערב (מוצאי שבת) לבניין העירייה בכדי להפגין נגד ראש העיר יחיאל לסרי שהחליט לעמוד בהחלטתו לאכוף סגירת המרכולים בשבת.

אורית אלמוזלינו רייז, ממובילות המחאה באשדוד, אמרה בהפגנה: "הגענו לפה כי נמאס לנו ואנחנו נגד הכפיה הדתית. אנחנו חרדים לעיר שלנו ואוהבים אותה. למרות מזג האוויר הקשה הגיעו לפה מפגינים תושבי העיר באחדות נגד ההחלטה לסגור לנו את השבת. יש פה מסורתיים, מכל הקצוות והמגזרים, שבאו לומר די לכפיה הדתית"

יו"ר סיעת מר"צ ח"כ אילן גלאון, מי ששימש בעבר כסגן ראש העיר, אמר לתושבים: "הערב יצאתי להפגין יחד עם שוחרות ושוחרי חופש, תושבי אשדוד ושאינם, כדי להרים צעקה גדולה - לא לכפייה הדתית! מדינת ישראל לא תסגר בשבת".

לדבריו: "המאבק על אופי השבת הוא לא רק שלנו - תושבי אשדוד והוא לא יכול להישאר בגבולות תל אביב-יפו. חייבים להרחיב את גבולות הגזרה ולהילחם נגד הכפייה הדתית בכל חזית. דמותה של השבת הישראלית תוכרע באשדוד - אסור לנו כחברה, כציבור, כאזרחים, לוותר על הקרב הזה".

גלאון הוסיף: "בתקופתי כסגן ראש עיריית אשדוד יזמתי פתיחה של מוסדות תרבות ועסקים תוך שמירה על מרקם חיים מכבד ותקין בין כל המגזרים. הצלחנו לעשות כאן דברים נפלאים; חילונים, מסורתיים, ודתיים חיו בשלווה זה לצד זה, בכבוד הדדי.

"עיר עם קהילות חרדיות ועם חנויות שמוכרות בשר חזיר בחלון הראווה, עם ישיבות הסדר ועם סניף של איג"י ומצעד הגאווה שצועד במלוא הדרו. כך צריך לנהוג לא רק באשדוד - אלא בכל עיר בישראל. זה אפשרי, וזה תלוי רק בנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר