טראמפ נגד זנדברג

ארה"ב מנעה מהאו"ם לחקור את התנהלות צה"ל

בזמן שראשי השמאל בישראל קוראים לחקור את התנהלות לוחמי צה"ל ב'צעדת השיבה' בגבול עזה, ממשל טראמפ מנע מהאו"ם לחקור את האירועים בסוף השבוע (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי (צילום: האו"ם)

בזמן שבישראל ראשי השמאל הקיצוני קוראים לפתוח בחקירה נגד התנהלות לוחמי צה"ל במהלך 'צעדת השיבה' בגבול עזה, ממשל טראמפ מנע מהאו"ם לפתוח בחקירת האירועים.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP , כווית הגישה הצעת טיוטה במועצת הביטחון של האו"ם לפיה יש להקים ועדת חקירה "עצמאית ושקופה" לבדיקת העימותים בגבול ישראל-עזה.

עוד הוצע, כי "מועצת הביטחון תביע דאגה מהמצב על גבול רצועת עזה". כמו כן, בהצעת כווית נכתב כי ההרוגים הם "חפים מפשע", למרות שרובם אנשי ארגוני הטרור ברצועה.

בהצעת כווית, שכאמור ארה"ב דחתה אותה, נכתב: "על הצדדים לכבד את חוק זכויות האדם הבינלאומי ועל הדין ההומניטרי, כולל שמירה על חיי אזרחים לא מעורבים. קוראים לכל הצדדים להביע איפוק ולמנוע התדרדרות להסלמה".

במהלך דיון בליל חג הפסח במועצת הביטחון של האו"ם, אמר נציג ארה"ב,וולטר מילר, כי: "אנו חשים עצב עמוק בעקבות אובדן החיים היום. אנו מפצירים בגורמים המעורבים לנקוט צעדים כדי להפחית את המתיחות ולהקטין את הסיכון לעימותים נוספים. שחקנים רעים שמשתמשים בהפגנות ככיסוי על מנת להסית לאלימות מסכנים חיי חפים מפשע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר