לדעת להתאפר כמו שצריך: מתחביב למקצוע

לא כל בחורה שיודעת להתאפר יכולה לעבוד בתחום ולהציע את שירותיה לנשים אחרות. אבל מה ההבדל בין הכלים, החומרים והטכניקות של מאפרת חובבנית ומקצוענית? הנה כל התשובות (סטייל, שיווקי)

איפור מקצועי. אילוסטרציה (צילום: רשיון חופשי פיקסביי)

לפי חברת המחקר S&P, תעשיית הטיפוח והקוסמטיקה העולמית מגלגלת מדי שנה 325 מיליארד דולר ועד שנת 2020 יגיעו המכירות ל-390 מיליארד דולר. מחקר אחר של חברת סטטיסטיקה תומך בנתונים, ומגלה שב-2017 לבדה נהנתה תעשיית הקוסמטיקה בארצות הברית מהכנסות של 65.6 מיליארד דולר ובאירופה היא הרוויחה 83.1 מיליארד דולר.

המצב אצלנו לא רחוק ולפי סקר שפורסם לפני 5 שנים, הישראלית הממוצעת מוציאה בחודש 200-350 שקל על מוצרי טיפוח, 170 שקל על מוצרי איפור ועוד כמה מאות שקלים על צביעת שיער. כתוצאה מכך, אין פלא שנשים רבות שיודעות להתאפר בוחרות להפוך את התחביב למקצוע – בלי להבין לעומק את המשמעות.

לא כל מאפרת היא אשת מקצוע

יש הבדל בין בחורה שיודעת להתאפר היטב לבין מאפרת מקצועית ומוסמכת. קודם כל, רק מי שעברה קורס איפור מבינה את השיקולים השונים סביב בחירת גוונים, צבעים, תכשירי טיפוח וסוגי חומרים. השיעורים הראשונים של הקורס מוקדשים רובם ככולם להכרת מוצרי האיפור ועולם האיפור, למבנה הפנים ומורפולוגיה ולתורת הצבע לרבות השפעות, משחקי צבעים, שימוש בצבע לנטרול פגמים והבדלים בין איפור אופנה, איפור כלות ואיפור לגברים.

שנית, לתחום האיפור יש היבט בריאותי: מאפרת שרואה סרטונים או אפילו מנסה על עצמה תכשירים שונים לא מביאה בחשבון את ההיבטים האלה, בלי קשר לשאלה מאיזה גיל היא מתאפרת. למעשה, למאפרת בלי רקע עיוני ותאורטי פשוט אין את היכולת לבחור מוצרי איפור תוך התייחסות לשיקולים רפואיים ובכך היא מסכנת נשים אחרות.

כלים, חומרים וטכניקות

גם ברמה הפרקטית יש הבדל בין נשים שעוסקות באיפור כתחביב, לבין מי שלמדה אותו מהבסיס והתמקצעה בתחום. בתיק איפור מקצועי למשל יש כלים שנשים אחרות יכולות רק לחלום עליהם, כגון 30 סוגים של גווני צלליות, אבקות יהלומים, מייקאפים מינרלים ומברשות איכותיות. למרות שלכאורה כל אחת יכולה להגיע לרשתות הפארם ולרכוש את המוצרים האלה, רבות לא יידעו לבחור אותם בצורה נכונה או כיצד להשתמש בהם.

בנוסף, החומרים שבהם משתמשת מאפרת מקצועית הם חלק בלתי נפרד מהעבודה שלה. אלו חומרים יקרים שנבחרים בקפידה ולרוב הם מתכתבים עם תפיסת העולם שהיא מאמצת בקריירה. עם הזמן משכללת המאפרת את תיק האיפור שלה ובכך היא נבדלת ממי שמתנסה בתחום כבדרך אגב.

לסיכום, כל אחת יכולה להיות מאפרת אך עליה לעבור קודם כל תהליך מסוים של הכשרה. כמו שאי אפשר להשוות בין קרוב משפחה שמבין במכוניות ויודע להחליף שמן לבין מכונאי שעבר הכשרה, הסמכה והתמחות, כך אין מקום להקל ראש בהבדלים בין מאפרת מקצועית וחובבנית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר