"קיים מחסור כרוני באנשים מצויינים בתעשיית ההייטק"

לאחרונה נשמעים יותר ויותר קולותיהם של בכירי תעשיית הייטק בישראל, המדברים על מחסור בעובדים בתפקידי פיתוח תוכנה ומשרות בכירות נוספות. כך למשל פורסמו לאחרונה דבריו של מנכ"ל רשות החדשנות אהרן אהרן שאמר כי "החסם העיקרי לצמיחת והתפתחות תחרותית של ענף ההייטק הישראלי, הוא מחסור בכוח אדם איכותי ומיומן למשרות מובילות" (תעסוקה, שיווקי)

הכשרה בפיתוחים. (צילום: יחצ)

לפי הנתונים המתפרסמים, חסרים לתעשיית ההיי-טק הישראלית כ10,000 עובדים שיאיישו משרות איכותיות בהייטק. גם מנהלי חברות היי-טק ישראליות, דנים בשאלה כיצד ניתן לצמצם את הפער בדרישה לכוח אדם איכותי.

מודל הבוטקמפים, תכניות ההכשרה המזורזות שצבר הצלחה רבה בארצות הברית, הוא גם המודל המועדף על רשות החדשנות ועל חברות ההיי-טק הישראליות. בארה"ב, מודל הבוטקמפים הוא המודל המועדף על מעסיקים והוא אחראי לרבע מהנכנסים לתעסוקה בשוק.

כדי להתמודד עם מצוקת תעשיית ההייטק, תוך ניצול פוטנציאל כוח האדם החרדי, נפתחה בשנה האחרונה תכנית פיתוחים שנועדה לשלב עובדים חרדים המעוניינים לפרנס עצמם ומשפחתם בכבוד, היישר אל משרות בכירות בחברות שבקדמת התעשייה הטכנולוגית בישראל.

בתכנית ייחודית של שנה וחצי, במימון מלא ומלגת קיום, מכשירים בפיתוחים את הדור הבא של מפתחי התוכנה בישראל. התכנית כוללת הכשרה אינטנסיבית, שמועברת על ידי המנטורים הטובים בארץ שמעניקים ידע מעמיק ומתקדם עם התנסות בפרוייקטים המדמים סביבת עבודה אמיתית בהייטק. בתום ההכשרה משולבים בוגרי פיתוחים במשרות הכי נחשקות בעולם פיתוח תוכנה, בשכר התחלתי של לא פחות מכ-10,000 ₪ לחודש כבר בשנה הראשונה לעבודתם.

לדברי איציק צור מנכ"ל תכנית פיתוחים: "תכנית ההכשרה של פיתוחים נבנתה תוך הבנה מעמיקה של צרכי החניכים המצטיינים ובהתאם לדרישות תעשיית הייטק. הניסיון הרב שיש לצוות פיתוחים בהיגוי ויצירת תכניות הכשרה לציבור החרדי, מאפשרים לנו לשלב את שיטת ההדרכה הייחודית שמותאמת לבוגרי מסגרות לימוד חרדיות, תוך חתירה למצויינות בכל הפרמטרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר