איך מארחים קבוצות גדולות בבית?

בשביל לארח קבוצות גדולות בבית תצטרכו לתכנן בהתאם את תקציב ותפריט הארוחות. בנוסף, קחו בחשבון פתרונות ישיבה ולינה ואל תשכחו לבקש אישורי הגעה (בית וסטייל, שיווקי)

אירוח קבוצות גדולות בבית. אילוסטרציה (צילום: רשיון חופשי פקסלס)

מי שבוחר לארח בני משפחה בחג או בשבת צריך להיערך להוצאה כספית לא מבוטלת ולעוד שורה ארוכה של הכנות מיוחדות. ראשית, הוצאות המכולת עולות בממוצע ב-23% לקראת מועד האירוח ובחגי תשרי למשל ישנה עלייה של 40% בהוצאה החודשית של כל משפחה ממוצעת. שנית, אירוח קבוצות גדולות מחייב התאמות מסוימות מבחינת ריהוט, פתרונות שינה וזמני ארוחות.

כמה יעלה לכם להאכיל את האורחים?

בשביל לארח קבוצות גדולות בבית ולא לחרוג מהתקציב צריך לזכור שאדם ממוצע אוכל בין קילו לקילו וחצי של מזון בארוחה אחת. לפיכך, את הסלטים כדאי לחשב לפי 200-300 גרם לאדם, בעוד מנה ראשונה אמורה לשקול 150-200 גרם ומנה עיקרית בשרית כ-200-300 גרם פלוס תוספות שמגיעות ל-200 גרם.

במקביל, מומלץ להרכיב תפריט שמתאים לקהל יעד מגוון ובו מבוגרים, צעירים וילדים. התפריט הקלאסי לאירוח כולל 2-3 סוגי סלטים, מרק, דג, מנה עיקרית שמורכבת מפרגיות ובקר ותוספות נגישות כגון אורז ותפוחי אדמה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שמבחינה הלכתית מגישים את הדג לפני הבשר ובין המנות יש צורך להחליף צלחות וסכו"ם.

במידה ואין לכם מספיק כיסאות, תוכלו לבדוק אצל השכנים מי לא מארח באותו סוף שבוע ולהשאיל אותם. אפשרות אחרת היא לשכור מראש ציוד ייעודי שכולל מפות, שולחנות נפתחים וכמובן כיסאות. ככל שתזמינו יותר פרטים כך תזכו למחיר נוח ותוכלו לעמוד בתקציב שהוגדר. בנוסף, ודאו שיש מספיק כלים חד פעמיים שיחסכו לכם את העמידה מול הכיור.

כך תמצאו מקום לכולם

פתרונות האירוח, הישיבה והשינה יכולים להיות פשוטים מכפי שנדמה לכם אם תדעו בכמה אורחים בדיוק מדובר. שמרו על דלת פתוחה לאורחים חדשים ולא צפויים, אך נסו לבקש מראש אישורי הגעה מבני המשפחה או החברים שכבר יודעים איפה הם יעבירו את הלילות הקרובים. אספו פרטים על מספר האורחים וחלקו בהתאם את כמות האנשים לכל חדר – לרבות חדרי השינה, חדרי האורחים והסלון.

למזלכם, יש מערכות ישיבה מודולאריות שיכולות לשמש אתכם בשגרה לבילוי זמן איכות עם המשפחה והסלון ולהפוך למיטות במהלך האירוח. מערכות מן הסוג הזה מתאימות לחלל פנים גדולים וקטנים, הן עומדות בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות ובכל מקרה מדובר בהשקעה משתלמת לטווח ארוך.

אל תתביישו להציע לחלק מהאורחים לישון על מזרנים. בדקו האם קיימת אפשרות להלין את כל הילדים בחדר אחד כדי שהם יוכלו לשעשע אחד את השני ולא להפריע, כמו גם את האופציה להפריד משפחות לחדרים שונים. השאירו מספיק מקום גם בשבילכם וזכרו שכאשר לכם נוח – האורחים מרגישים נעים יותר וכולם נהנים מהשהות המשותפת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר