6 מאכלים טעימים שמשפרים את הראייה

כבר מינקות, אמנו היקרה לא חדלה להשמיע בפנינו את סגולותיו הרפואיות של הגזר, במיוחד לעיניים שלנו, אבל מסתבר שזה לא המאכל היחיד שיכול לעזור במניעת מחלות עיניים ושיפור הראייה (בריאות)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
פלפלים בשלל צבעים (צילום: Sydney Rae on Unsplash)
sydney Rae on Unsplash

1. פלפלים בשלל צבעים

הפירות האלה (כן, פלפל נחשב לפרי ולא ירק!) עשירים בוויטמין C ונוגדי חמצון שמועילים במניעת קטרקט. מזונות נוספים המכילים ויטמין C בכמות מספקת הינם תותים, ברוקולי וכרובית.

כדי לשמור על הערכים התזונתיים המעולים של הפלפלים, מומלץ לאכול אותם נאים ובלתי מבושלים, כיוון שחום הבישול / האפייה מפחית את כמות הוויטמינים בפרי.

Kody Dahl on Unsplash

2. ירקות ירוקים כהים

אין הפתעות כאן. ירוקים בריאים כתרד וכרוב נהדרים לבריאות העיניים. הסיבה לכך היא כי הם מלאים בלוטאין וזאקסנטין - שני קרוטנואידים (פיגמנטים צמחיים) שעוזרים להפחית את הסיכון למחלות עיניים כמו ניוון מקולרי וקטרקט (הגורמים המובילים לליקוי ראייה ועיוורון בארה"ב, על פי AOA). ברוקולי ואבוקדו הם גם מקורות טובים העשירים בנוגדי חמצון.

טיפ מאיתנו: הגוף שלך צריך שומן כדי לספוג לוטאין וזאקסנטין, אז קדימה, טפטפי קצת שמן זית על הירקות שלך ואת מסודרת.

Cathal Mac Anbheatha on Unsplash

3. זרעי חמניות

הם עשירים בויטמין E, אשר הוכח כמאט את ההתקדמות של ניוון מקולרי הקשור לגיל ומונע קטרקט. אגוזי לוז, שקדים ובוטנים הם גם מקורות טובים של ויטמין E, אבל לזרעי חמניות יש את היתרון הנוסף של אבץ, אשר מסייע לגוף לספוג ויטמין A - חומר מזין שחשוב לבריאות העין.

Yakynina Anastasia on Unsplash

4. דגים שמנים

רמות נמוכות של חומצות שומן אומגה 3 נקשרו לעיניים יבשות, כך מספרים החברים שלנו באקדמיה האמריקנית לרפואת עיניים. אבל דגים שמנים כמו סלמון, טונה וסרדינים עשירים באומגה 3 ויכולים לסייע בטיפול בעיניים יבשות ובמניעת ניוון מקולרי וגלאוקומה - קבוצת מחלות הפוגעות בעצב הראייה.

Dan Gold on Unsplash

5. ביצים

מסתבר שאחד המרכיבים הרבגוניים ביותר במטבח שלנו הוא גם נהדר לבריאות העין, הודות לרמות גבוהות של לוטאין, זאקסנטין ואבץ. "חומרים אלה מסייעים להגן על העיניים מפני אור כחול מזיק שמקורו באור שמש, תאורה פנימית, טלוויזיות ומסכי מחשב" אומר פרופסור תומס וילסון מאוניברסיטת מסצ'וסטס.

Chaya Cohen

6. ירקות כתומים

יש סיבה שגזר ידוע בסגולותיו לשיפור ראייה. פירות וירקות כתומים כמו בטטות, מנגו, מלון וגזר, כמובן, עשירים בבטא קרוטן, סוג של ויטמין A המסייע לעיניים שלנו להסתגל לחושך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית