קבוצת "חברים לחיים" זכתה באות הנשיא למתנדב

בשם הקבוצה עלתה לקבל את האות המתנדבת תמי ברוידא מבבני ברק. מייסדת הקבוצה היא הרבנית נחמי קנייבסקי נכדת הגר"ח קנייבסקי. אות הנשיא למתנדב לשנת תשע"ח הוענק לקבוצת "חברים לחיים" על סיוע ותמיכה בילדים ומבוגרים החולים במחלות קשות - ובבני משפחותיהם (אקטואלי, שיווקי)

אות הנשיא למתנדב לקבוצת חברים לחיים. (צילום: יחצ)

קבוצת חברים לחיים נוסדה בשנת 2013 במטרה לסייע למשפחות חרדיות, שבהן אחד ההורים או אחד הילדים חולה במחלה קשה. הפעילות נעשית באמצעות שתי קבוצות ווטסאפ, שבהן מועלים סביב השעון צרכיהן של המשפחות, וכל אחד מהמתנדבים מגיב ומסייע על פי יכולותיו בעת הקריאה. בקבוצה חברים כ-400 מתנדבים.

הפעילות של המתנדבים והמתנדבות בחברים לחיים החלה לאחר שגב' נחמי קנייבסקי מבני ברק נחשפה למצוקת חברו של בנה ללימודים, אשר חלה ונזקק לטיפולים כימותרפיים בבית חולים, אך אמו לא יכחה לממן את הסעותיו לבית החולים ובחזרה. בירור קצר העלה שיש רבים, שבעבורם כל נסיעה לבית חולים כרוכה בקשיים - גם כלכליים וגם במציאת מלווה לחולה, שעה שיש צורך לטפל בשאר בני המשפחה.

המתנדבים מחוברים 24 שעות ביממה לקבוצות ווטסאפ, ומיד כאשר מתקבלת קריאה ,בעיקר להסיע חולים לטיפול בבתי החולים, הם נרתמים בהתראה של דקות, הודעות בסגנון "מי יכול עכשיו מבני ברק לשניידר" הן שגרת יומם של המתנדבים, והמתנדב שמאשר כי הוא פנוי לסייע באותו הרגע מגיע לבית המשפחה ומביא את החולה לטיפול. בעת הנסיעה נוצרים קשרים מחממי לב, שמרחיבים את מעגל הסיוע ומסייעים למשפחות להתמודד עם הקושי. המשפחות מעידות שללא הסיוע והעזרה של המתנדבים היו מתקשות לעבור את תקופת הסבל, הכאב, האשפוזים והחרדות. פעילותם של המתנדבים נעשית ללא פרסום, תוך שמחרה על סודיות מירבית.

לצד הפעילות הזאת , קבוצת המתנדבים שולחת ארוחות ביתיות, עוזרות שיסיעו בנקיון הבית, גננות לילדים שאינם יכולים לבקר בגן מפאת מחלתם ומארגנת מפגשי נערות חולות וכן מפגשי חיזוק של בני המשפחות, לאחר שאיבדו את יקיריהן. בימי החגים עוסקים המתנדבים גם בהענקת מתנות –כמו למשל בחנוכה הם מבררים מה החלומות של הילדים המאושפזים ודואגים להגשים אותם באמצעות רכישת משחקים ועזרים אחרים. המתנדבים מסייעים בכל צורך נוסף שעולה מהשטח. כולל אמירת תהילים מרוכזת בעת ניתוח, סיוע בהשגת מחשב נייד לילד המאושפז לתקופה ארוכה או כל עזרה אחרת שהמשפחות –מרביתן מרובות ילדים- נזקקות לה.

חלומם של רבים מבני המשפחות הנעזרות במתנדבי הקבוצה הוא להיות בצד של הנותנים והמסייעים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר