איך עוצרים את החרדה והדיכאון ביום-יום?

דיכאון וחרדה משבשים את השגרה היום יומית, ופוגעות באיכות החיים. הפרעות אלו משפיעות על המוח, על הרגש, על ההתנהגות וגם על כל הגוף, וקשורות עם בעיות בריאות אחרות הכוללות כאב כרוני (בריאות, שיווקי)

חרדות ביום יום? אילוסטרציה (צילום: Esther Rubyan/FLASH90)

מחקר מדעי שהתפרסם בכתב עת מדעי תואם את ניסיון הרב של המרכז לשיפור תפקודי המוח "אלפא בריין סנטר

בסקר של מבוגרים עם חרדה או הפרעת מצב רוח כמו דיכאון או הפרעה דו קוטבית, כמחצית דיווחו על חווה כאב כרוני, על פי חוקרים בבית הספר באוניברסיטת קולומביה של הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת קולמן. הממצאים פורסמו בכתב העת Journal of Effective Disorders.

"משא הכפול של מצבים פיזיים כרוניים והפרעות מצב רוח והפרעות חרדה הוא תופעה משמעותית ועם השנים רק הולכת וגוברת", אמרה ד"ר סילביה מרטינס, MD, פרופסור לאפידמיולוגיה בבית הספר לבריאות הציבור של מיילמן.

נתונים אלה שהתפרסמו לאחרונה בכתב העת המדעי עולים בקנה אחד עם ניסיון המצטבר במרכז לשיפור תפקודי המוח "אלפא בריין סנטר".

בעוד שכאב רגיל הוא תחושה נורמאלית המופעלת במערכת העצבים ומודיעה על פגיעה אפשרית והצורך בטיפול, כאב כרוני הוא מצב שונה ובו אותות הכאב פוגעים במערכת העצבים ומשדרים כאב לתקופות ארוכות.

כאב כרוני עשוי להוביל לדיכאון ואילו, כאבים גופניים הם תסמין שכיח של דיכאון וחרדה. בנוסף, ישנן עדויות שמצבים של דיכאון וחרדה משפיעים על אופן בו מערכת החיסונית מגיבה לזיהומים ולמחלות. כלומר, דיכאון וחרדה מחלישים מערכת החיסונית והגוף הופך להיות פגיע לזיהומים, דלקות ולמחלות אחרות.

לפי נתונים אלה נראה שטיפול נכון בדיכאון ובחרדה מסייע להתמודד עם הכאב הכרוני ומשפר את הבריאות הכללית. התאוששות מהדיכאון ומחרדה לוקחת זמן, אך במרכז "אלפא בריין סנטר" מקיימים טיפולים יעילים שתוצאותיהם מורגשים כבר לאחר מספר טיפולים. הצלחה זו מגיעה בזכות ייעוץ מקצועי ומדויק, מכשור ותוכנות הכי מתקדמות שקיימות בתחום שנמצאות בשימוש במרכזים רפואיים בעולם.

התמודדות עם בעיות בריאות עשויה להיות מורכבת, ולכן יש חשיבות רבה לטיפול המותאם באופן אישי על ידי המומחה שמבין ומתמחה בתחום. במרכז "אלפא בריין סנטר" עמל צוות מקצועי כדי לתת מענה לפונים הרבים מכל קצות הארץ בסניפי המרכז בני ברק ובירושלים.

בנוסף, במרכז קיים ייעוץ רפואי ע"י פסיכאטרית מומחית במידת הצורך.

* הטיפול אינו מהווה תחליף לטיפול תרופתי

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר