מדריך למתאמנת

אם כבר ספורט: מה אוכלים אחרי?

לא מספיק משכנע את הגוף להרביץ 50 קילו משקולות, לשחות 87 בריכות, לרוץ 107 קילומטרים, ולרדת ל34 סקווטים אם כל זה נגמר במגש פיצה או קומבינציית המבורגר XXXL וכמה סוכריות גומי. וחוץ מתפוח? הנה תפריט שווה במיוחד שתאמצי אחרי ספורט.

ריבה רפפורט | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אנחנו כל כך רוצות "להדביק" את הבטן לגב, לפתח שרירי ידיים או לעלות על המשקל ולוודא שהמספרים צנחו למטה. בדיוק בשביל זה אנחנו נכנסות לסאגה של ספורט, תרגילים, ריצות, כפיפות בטן ומה לא.

הטריגר בסיפור מופיע ברגע שאנחנו פותחות את המקרר אחרי האימון ומרוקנות אותו - זה במקרה הלא מתעצל. במקרה המתעצל פשוט ניפול על הספה ונחייג לטייק אווי הכי משמין בעיר.

אולי כי עשינו רק 50% מהדרך לבריאות ושכחנו את החצי הלא פחות חשוב: תזונה נכונה אחרי פעילות. זה הזמן ללמוד קצת מה זה אומר.

אחרי שאילצנו את השרירים במשך יותר מחצי שעה הם צריכים לצבור כוחות ולקבל הזנה חדשה להמשך הפעילות ביום, פחמימות ריקות, סוכר מלאכותי וכל חומר שהוא לא טבעי ומחזק יפגע בהם - מוטב שתנפחו לשרירים את האגו ותפרגנו להם באוכל שירצה אותם, זה התפריט החכם:

•מיץ תפוזים:

מה לא מחזק כמו ויטמין סי, ומה לא עמוס בויטמין סי כמו מיץ תפוזים סחוט - כלום. במקום להתרענן בשוקו שינפח לך את הבטן ויעייף אותך כמו את סיסרא. קחי כוס מיץ תפוזים ותגלי איך ברגע יתווספו לך אנרגיות שאולי יכריחו אותך לצאת לריצה נוספת. במקום להרגיש אחרי ספורט דג אבונפחא תעשירי את גופך בויטמין סי ותשדרגי לנמו קליל ומהיר.

צילום: shutterstock

חלבונים:

לימדו אתכם שאחרי ספורט אכילת חלבונים אינסופית היא הפתרון לחזק את השריר? נכון. החלבונים הם אבני הבניין של השרירים ולאחר ספורט הצורך של הגוף בחידוש תאי השריר גבוה מאוד ויש סיכוי טוב יותר שהחלבונים מהמזון באמת יגיעו לשרירים. אבל כדי שהם יגיעו לשרירים, צריך לאכול איתם פחמימות. תוסיפו לביצה/ בשר/ דג/ עוף/ טופו מנת פחמימות כמו תפוחי אדמה, לחם מלא, קינואה, כוסמת, אורז ותפנקו את השריר. חלבון כולל גם מוצרי חלב וסויה.

צילום: shutterstock

• פירות:

אחרי התאמצות הגוף עדיף לתת לגוף קצת לנוח מלהעמיס ארוחות דשנות של שבת. פירות ידועים כמוצרים שמתעקלים מהר ולכן לא מתיישבים חזק על הגוף ומצד שני נותנים אנרגיה ואדרנלין ואף יכולים להשביע ולהעלות את הסרטונין (הורמון שמשחרר שמחה בפעולה ספורטיבית) שנחת לאחר הספורט. איך? אבוקדו ובננה למשל, הם פירות משביעים ומרגיעי תיאבון. ובננה מכילה סרטונין ויכולה לעזור בלהעלות מצב רוח.

צילום: shutterstock

פחמימה בלי קשר לחלבון

כמות מומלצת לפחמימה אחרי ספורט עומדת על כוס אחת של אורז/ קינאה/ כוסמת/ פסטה מקמח מלא או 2 פרוסות לחם מלא. מדוע? כי עם פחמימות כדאי להיזהר שלא יעשו את הפעולה ההפוכה ממה שרצינו. כשאנחנו בולעות יותר מדיי פחמימות - במקום לתת לגוף אנרגיה אנחנו מעמיסות עליו מטלה קשה והיא לפרק פחמימות מעל למה שהוא ביקש. ובמקום לצבור כוחות אנחנו מתמלאות בעייפות ורצון לשינה.

צילום: shutterstock
מה שחשוב הוא לאכול. אימון גופני לא ניזון ממוזיקה באוזניות או מחמאות שקיבלת לפני. ללא אנרגיה שמופקת מאוכל את תעלי על מכונת ההליכה והגוף שלך ימצה אותה אחרי דקה בדיוק. תזכרי לאכול לפני ואחרי הספורט במינון בריא וכך תגיעי לתוצאות המהירות ביותר. ולא למען השרירים - למענך.
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית