די להיות מתוסכלת: כך תחזרי לילדה שבך!

החלום שלה היה להחזיר למבוגרים את הילד שנשכח מאחור ולהכניס בהם שמחת חיים * נעמי קצבורג מומחית לטיפול מעצים בתת מודע מספרת איך אנחנו יכולות בקלות להגשים חלום "העולם חייב להיות שמח, או שפשוט יחרב"

נעמי קצבורג | כיכר השבת |
די לתסכול.. (צילום: באדיבות )

צרובה לי בראש סיטואציה: אני ילדה בת 7, במבט עיניים משווה בין ילדים למבוגרים, שאלתי את עצמי - איך זה שהילדים מפוצצים בשמחת חיים, ספונטניות, זרימה, שיתוף פעולה, נלהבות, ואומנות לסלוח מהר כאילו לא פגעו בהם מעולם. אגב איפה קונים את זה? באיזה חנות? והמבוגרים מנגד: כל - כך רציניים, מאופקים, חלקם חמורי סבר, כאילו כל חיוך עולה להם כסף". עוד לא הבנתי שהילד שהם נשאר מאחור

זו שאלה שהעסיקה אותי מבפנים. רק שאז לא היה לי איך לענות לעצמי שכנראה החיים מקשים, והרים של ניסיונות ומחויבויות השאירו אי שם את הילד שהם מאחור". כבר כשהיא הייתה קטנה היא אהבה להתבונן באנשים, בחיים שלהם, לחקור אותם. לקרוא עליהם, זה ענין אותה. נעמי קצבורג אהבה אנשים. "כשהתבוננתי באנשים השתדלתי לצד המגרעות הבולטות פעמים, למצוא גם נקודות אור חיוביות".

להתראות למבוגרים המתוסכלים שבנו?

בגיל 7 ידעתי דבר אחד: אני לא רוצה להיות חלק מהם, מהמבוגרים ה'מתוסכלים'. אני דווקא רוצה להישאר עם כל המתנות שיש לעולם הילדות לתת.

רוצה להמשיך לראות וורוד כמו ילדה. נסיכה אילוסטרציה

"תיסכל אותי הנושא והחלטתי שאני נשארת שמחה בשביל עצמי, סתם ככה כי זה נעים להיות כזו. ועל הדרך אני אקיף את החברה בשמחה - אוך כמה שהיא צריכה את זה". חלמתי להזיז משהו שיהפוך את המבוגרים לשמחים יותר מבפנים. היה לי נורא קשה לראות אותם עצובים, כך שהשתוקקתי הרבה שנים לפתור את זה". היום, כממומחית לשינוי, העצמה וריפוי דרך התת מודע אני רואה שהגשמתי את החלום שלי. כי צריך לדאוג שהעולם יהיה שמח.

קצת עליי? "בילדות חברותי תמיד כינו אותי 'תוססת' ותיעבתי את הכינוי הזה. היום מכנים את זה שמחת חיים. ועם הגדרה זו אני חיה בשמחה.

זו מתנה שקבלתי מה', אבל גם בחרתי בה כל פעם מחדש, רציתי בה, שמחה זו בחירה יומיומית. לא צריך יותר מ5 דקות של שיחה איתי כדי להבין שאני אדם אנרגטי. אם נאמר את האמת בחרתי להיות שמחה למרות שלא הכל היה דבש בחיים שלי, היו דברים שיכלו להכניס אותי לעצבות ולדימוי עצמי נמוך. אבל כמו ב waze כאשר אתה סוטה מהמסלול שהוא סלל עבורך הוא מחשב מסלול מחדש ומביא אותך למקום שהגדרת – גם אני תמיד מחפשת דרך להתמקד בחיובי ולשמוח בטוב שיש".

זה לא ברור שצריך קצת אופטימיות בכל העולם המורכב הזה?

נשים יקרות – הקשיים לא ישכחו לבוא ואתם התמודדויות וניסיונות שמשתנים, מתחלפים, מסתיימים ואחריהם באים חדשים. למי אין התמודדויות? באנו לעשות פה עבודה ולגדול. זאת לא חכמה לחיות בחשיבה חיובית כשהכל באמת טוב. הקב"ה כל רגע מנסה אותנו לחשוב בצורה חיובית על עצמנו, על אחרים, על החיים, ועל מצבים. תזכרו שהנפילות שבאות לפעמים הן כל כך טבעיות.

זה הזמן לפתח את החשיבה החיובית שלכן ולהיות אדישים לשלילי – כאילו אין לכם זמן לזה

לקחו שנים עד שבורא עולם זימן אל החיים שלי את היעוד שאני חיה בו: לשמח, להעצים, ולחולל שינויים אמיתיים. ולא, לא שמחה של פלסטר, זמנית, או חיצונית אלא שמחה שבאה עמוק מבפנים, שגורמת לאנשים להיות משוחררים מכבלי נפשם, להגשים את החלומות שלהם, ולחיות עם איכות חיים אמיתית שמקורה בשורש הנשמתי, ולא בנסיבות חיצוניות משתנות. ואני זוכה להגשים את החזון שלי, וגם להרצות ולהעביר סדנאות ברחבי הארץ למודעות עצמית וחשיבה חיובית.

אז למה אני משתפת אתכן בכל זה? כהמשך לפעם הקודמת בה הסברתי לכן על כך שמחשבה יוצרת מציאות - אם תתרגלי לחשוב על מה שאת רוצה להכניס אל החיים שלך עם הזמן החשיבה החיובית תהיה פעולה אוטומטית, תהפוך לטבע שני שלך, ובעזרת ה' תוכלי לראות שדברים טובים יכנסו לחיים שלך.

הפעם אני רוצה להתקדם עוד צעד:

טוב, בדרך כלל החשיבה החיובית מניבה תוצאות מהירות – רק לפעמים יש תחושה שמתעכב לנו כי יש דברים שעדיין לא הגיע זמנם בעולם שלך. אל תדאגי - ה' יודע בדיוק מתי הרגע שאת בשלה לקבל את מה שייחלת לו, פשוט את צריכה קודם לעשות השתדלות, לרצות את זה, "ובחרת בחיים" כן? לבחור בחיובי - וברגע שאת חושבת חיובי, רק אז את יכולה לפענח איך את פועלת כדי להגיע למה שייחלת - אם זה מבחינה רגשית, התנהגותית, או רוחנית.

מלך מלכי המלכים הוא זה שמחליט מתי להוציא מהכוח אל הפועל בבחינת "חותמת בטבעת המלך". רק צריך בשביל זה מסמך בקשה ראוי וברור בו את יודעת מה את מבקשת לזמן לעצמך. אחרי שתיהי בטוחה לאן את רוצה להגיע, את תמצאי את הדרך, תתמידי בה, תאמיני שאת ראויה לטוב, לאו דווקא מצד מעשייך, אלא מצד היותך בת אהובה של אבא שבשמים ואת תגיעי לשם יותר ויותר בקלות.

טיפ זהב: הנה 4 צעדים להשגת השאיפות שלך:
• תבררי עם עצמך מה את בכלל רוצה.
• תבדקי אם זה משהו שיעשה לך טוב – דמייני איך החיים שלך יראו אחרת כשתשיגי את זה.
• כשתהיי בטוחה שאת רוצה את זה - תחשבי על החלום, ותתפללי אבל ממקום חיובי כן? כי זה יקרה.
• תפעלי, זה בידיים שלך, תני את ההשתדלות וזה יעוף לך מרגע לרגע יותר.
כתוב: אין דבר העומד בפני הרצון. פתחי פתח של השתדלות, תוכיחי שכוונותיך אינן 'רצון סרק' אלא כוונות רציניות.
על ידי מחשבה חיובית כשלצידה עשיה מקדמת, יגיע הרגע המדויק ביותר שבו הקב"ה יחתום בטבעתו "מאושרת"!

שלך, נעמי

nomik@neto.net.il

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית