הטרנד החם

כבש את המגזר: תכירו את הקומיקס

למה ילדים כל כך אוהבים קומיקס? התנועה, וחווית הקריאה, יוצרים מענה מושלם, מצחיק, מותח, מעשיר וחינוכי לכל ילד. כנראה שלא סתם רוב ספרי הקומיקס בישראל מיועדים לילדים ונוער חרדי (משפחה, שיווקי)

מתוך עיתון "קומיקס". (צילום: יחצ)

לפני כמעט חודשיים בתחילת שבוע הספר, פרסמה הספרייה הלאומית דו"ח מיוחד על הנתונים של הוצאות הספרים במהלך השנה שעברה עם נתון מפתיע במיוחד: 60 מתוך 88 ספרי הקומיקס לילדים מיועדים עבור הילדים מהמגזר החרדי.

כנראה שזה לא סתם טרנד חולף. חווית הקריאה בקומיקס יוצרת פעילות אטרקטיבית לילד יותר מעוד ספר עם תמונות בצידו: כאשר הילד קורא קומיקס הקריאה הופכת להיות פעילה.

מה שמיוחד בקומיקס זה השילוב שהוא יכול להכיל בתוכו: דרך הקומיקס אפשר להעשיר את העולם של הילד גם בידע תורני, היסטורי, גיאוגרפי, יחד עם הומור, מתח, חידות ועוד - כל התסריט מול העיניים, יש תנועה, יש פעילות, ובסוף מי שמרוויח בכך הוא הילד שמקבל בספר אחד הכול.

התפתחות הקומיקס במגזר הביאה גם אפשרות תעסוקה מעניית ליוצרים חרדיים שאולי לא מצאו לפני כן את המקום בו הם יוכלו לשלב בין ערכים ובין עולם האמנות.

אומן המתח, צבי אריה אדלר, בסדרת "עד קצה העולם". מתוך "קומיקס".

כך הוא "הקומיקס" - עיתון דו שבועי לילדים ולנוער מבית היוצר של המו"ל אליהו שלום. פעמיים בחודש, עם 48 עמודים מלאים בצבע ודמיון, ועם מדורים ייחודיים לילדים שמביאים עמם ערך מוסף.

שער העיתון

הביקוש הרב לעיתון תפס תאוצה, וגם בחו"ל הכירו בריבוי התכנים לילדים שנמצאים בעיתון אחד, ובאנגלית "קומיקס" כבר הגיע לגליון ה-100.

גליון ה-100 באנגלית. צילום: יחצ

הילדים עצמם גם משתפים פעולה עם מדורי המתכונים והחידות, מדור "מגלים עולם" בוא הם נחשפים למקומות רבים בעולם בדרך קלילה ומהנה. המטרה היא להעביר את המידע בדרך סיפורת ולא כמו באנציקלופדיה, וכך הילדים באמת למדים בדרך פשוטה, דמיונית, נעימה ובגעיקר מלאת כייף.

וכמובן: מדורי המתח, ההומור וההרפתקאות שהם חלק בלתי נפרד מעולם הקומיקס. סיפורים בהמשכים שנכתבים בקפידה עם ציורים מרתקים שסוחפים את הילד לעולם מלא יצירה ודמיון, ממש כאילו היו מול סרט.

סיפור חדש : "שלושה אחים" עיבוד וציור בת שבע הבלין

חשוב לזכור שעיתון "קומיקס" מנוהל על ידי צוות חרדי, והתכנים עוברים סינון וביקורת מהרב ישראל גנס. התכנים מתאימים לכל ילד ולכל המגזרים, חרדים, דתיים, ליטאים, חסידים, עדות המזרח, ובעצם כל ילד שחשקה נפשו בספר מעולם אחר: לא תוכן שמסיימים כמה דקות, אלא סרט מרתק שמוצג על כמעט 50 דפים מלאים בסיפורים, חידות, ידע עשיר, הרפתקאות ומתח, ממיטב היוצרים שמדי שבוע יוצקים דמיון פורה לעיתון.

מדור מגלים עולם. מתוך עיתון "קומיקס".

עוד לא מכירים את עולם הקומיקס? מחפשים תוכן תורני מותאם לילדים בדרך הכי מהנה שיכולה להיות? עיתון "קומיקס" יוצא במבצע מיוחד לקיץ.

להשתתפות במבצע | ולצפייה בעיתון לדוגמא | לחצו כאן >>

מדור הומור. כתיבה: דנה שוורצמן, ציור: עדי כץ. מתוך "קומיקס".
מדור אלופים במטבח. מתוך עיתון "קומיקס"
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר