ט"ו באב

בית בלי תוכנית?

בט"ו באב היום בו נלבש את בגדי הלבן, נצא לכרמים ונבקש "שא עיניך", ונפעל לבניית הבית שבלב. הרבנית חדוה לוריא בטור מיוחד לט"ו באב "הגידה לי שאהבה נפשי" על תפילה שהיא פתילה, ואיך בונים את הבית הכי מפואר?

הרבנית חדוה לוריא | כיכר השבת |
(צילום שאטרסטוק)

אפתח בסיפור קצר על איש אחד שהיה עשיר מאוד וגם זכה וקיבל בירושה שטח אדמה. החליט האיש לבנות לעצמו על השטח בית שטרם נראה כמותו. בית משוכלל, יפה ומפואר. חיפש ובדק על קבלן מקצוען, רצה את הקבלן הטוב ביותר, שיגשים את חלומו על הצד הטוב ביותר.

בנוסף, הוא היה חסר סבלנות ורצה שהבניה תהיה 24 שעות ביממה, כדי שהבית יהיה בנוי במינימום זמן. אחרי חיפושיו מצא קבלן מתאים לכל בקשותיו, לקח אותו אל הקרקע שלו, ואמר לו "הנה השטח שקיבלתי, עכשיו תשמע מה אני רוצה- אני רוצה ברזים מזהב, חרסינות מיוחדות, מטבח בכל קומה, ג'קוזי עגול. אני גם יודע מאיזה מפעלים אני רוצה שתקנה את הסחורה". הביא לו רשימה עם שמות המפעלים, ארץ הייצור של כל פריט ואביזר, רשימה מפורטת בכמה העתקים, שיהיה בטוח כמו שהוא רוצה.

הקבלן לקח את הרשימה, בדק את השטח ואז העשיר אומר לו "אשלם לך כמה שרק תבקש, אבל אני רוצה את הבית מוכן בתוך שלושה חודשים". הקבלן שמח מאוד על ההזדמנות שנפלה בחלקו והשניים הלכו לדרכם. הלך הקבלן ובהתאם לרשימה של העשיר, בדיוק כפי שביקש, הלך וקנה את כל החומרים, מהמפעלים שברשימה, ולפי ארץ הייצור שביקש העשיר. זה היה יותר קל מתמיד. המשאיות הביאו את כל הציוד לשטח, הרכש הושלם במלואו.

מיד הלך הקבלן לעשיר ואמר לו, "חלפו רק חודשיים וכבר סיימתי את כל מה שביקשת, הכל נעשה כרצונך, אתה יכול לבוא לראות". העשיר היה מופתע "וואו, ידעתי שאם אשלם הרבה כסף זה אפשרי. אבל אתה בטוח שהכל כמו שביקשתי?" הקבלן מהנהן בראשו. "ברזים מזהב? החרסינות? הג'קוזי? מטבח לכל קומה?" שואל העשיר.

והקבלן אומר לו "עזוב שאלות, בוא תראה". הוא לוקח אותו לשטח, והם עולים יחדיו במעלה הגבעה, העשיר כבר מחכה לראות את הבית המפואר עומד על תלו, אך לפתע כשהוא מגיע, הוא רואה על השטח ערמות של ברזים מזהב, חרסינות, והג'קוזי העגול מונח לו בצד עדיין באריזתו המקורית. הוא מנגב את הזיעה ממצחו, מהמאמץ ומההלם – ושואל את הקבלן "מה זה אמור להיות???" והקבלן משיב "זה מה שביקשת! הבאת לי רק את הרשימה של החומרים, קניתי הכל במדויק". העשיר שואל "ולמה לא בנית לי בית?" הקבלן מביט בו בחזרה ואומר "סליחה, לא נתת לי תוכניות לבניית בית".

איך אפשר לבנות בית בלי תוכנית?

ביום הזה, יום שלא היו טובים ממנו לישראל, ט"ו באב, שבו היו יוצאות המחוללות לכרמים, שואלות שמלות, מבקשות "שא עיניך" ומייחלות להקים כבר את ביתן, אנחנו צריכים לזכור כי לכל אחד ואחת יש תוכנית לבניית הבית. אני רואה סביבי ב"ה, רבות ורבים המתחזקים, וכל מעשה טוב וכל מצווה הם עוד ברז מזהב, עוד חרסינה, אבל לא די לשים את החומרים האלו בשטח, הכי חשובה היא תוכנית הבניה, כדי שהחומרים האלו שפזורים בשטח יקרמו עור (אור) וגידים.

לכל המייחלות והמייחלים כבר להקים את הבית, זכרו כי לכל אחד מאיתנו יש שטח בניה פרטי בחיים שנקרא גם בחירה, ושם הוא מקים את בית הבחירה הפרטי שלו. וכמו שבמציאות הבניה מתחילה מיציקת יסודות והעמדת קירות ואחר כך, פותחים לדלתות וחלונות, כך גם הבית שבלב, מתחילים מיציקת יסודות של אמונה וממשיכים בהעמדת קירות של סור מרע ועשה טוב, ואז פותחים פתחים של דלתות – לחגים, וחלונות – של מועדים.

נזכור את סוד פרשתנו "ואתחנן", פרשה שכולה תפילה ותחנון. תפילה גם מלשון פתילה- כדי שאדם יאיר בתפילה שלו, וגם מלשון נפתולים- כדי שאדם יהיה קשור להקב"ה. האר"י הקדוש אומר שכל יום יש מזל שמושפע משמים על האדם. כל יום זה יום של התקרבות ויום של בנין. שנזכה כולנו לפעול לפי התוכנית, להשתמש בחומרים שמושפעים עלינו כל יום ולחיות חיים שהם בניין כל יום מחדש. הבית שבלב, בית הבחירה. בניין עדי עד.

התחברות - כלים מעשיים של אמונה לחיים הרמוניים, סדנאות ומפגשי יעוץ אישיים בכל תחומי החיים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית