המצלמה תיעדה

הנהג טען שנסע בירוק; המשטרה הוכיחה הפוך

נהג מונית שירות נקנס לטענת השוטרת כי חצה את הצומת באדום, הנהג טוען כי על פי מצלמת הדרך שלו הוא עבר בירוק. אך המשטרה שניתחה את הסרטון טוענת הפוך (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מצלמת הדשבורד של חלבי)

נהג המונית יוסף חלבי, נעצר ברחובות על ידי שוטרת תנועה שטענה כי חצה צומת באדום. הוא בדק את תיעוד המצלחמה שמותקנת ברכבו וטען כי האור התחלף מירוק לאדום רק כשהיה באמצע הצומת.

על פי התיאור של חלבי הוא נהג במונית השירות שלו ברחוב הרצל המרכזי בעיר רחובות. כאשר הגיע לצומת הרחובות טלר והרצל הוא האיץ את רכבו והמשיך ישר. מצלמת הרכב שהותקנה בחלון הקדמי של המונית תיעדה לדבריו, כיצד חצה את הצומת באור ירוק, שהתחלף רק כאשר היה באמצע הצומת.

לאחר שחצה את הצומת הוא המשיך בנסיעה עוד כמה מטרים עד שנעצר על ידי שוטרת תנועה ממרחב השפלה שטענה שנסע באור אדום מלא. חלבי ניסה לשכנעה שלא נסע באדום וכי הוא יכול להוכיח זאת באמצעות המצלמה. השוטרת לא השתכנעה ורשמה לו דו"ח של 1,500 שקלים ורישום של עשר נקודות שליליות.

בדו"ח כתבה השוטרת כי "הנהג יצא מקו העצירה כשהצומת באור אדום... קשר עין עם המונית מתחילת ביצוע העבירה ועד סופה".

חלבי החליט לא לוותר, שכר את שירותיו של עו"ד אלעד קוטין, ומתכוון כעת להגיע עם הסיפור לבית המשפט כדי לקבל זיכוי באמצעות הראיות שברשותו אלא שמתברר שבמשטרה ניתחו את הסרטון והם טוענים כי חלבי אולי לא נסע באדום אך בהחלט נסע באור צהוב מה שייתכן ובבית המשפט יעמוד למבחן האם להותיר את הקנס על כנו.

ממשטרת ישראל נמסר: במסגרת המאבק המתמשך בתאונות הדרכים, פועלת המשטרה לאכיפת עבירות מסכנות חיים ובהן חציית צומת באור אדום. מבירור פרטי המקרה עולה כי הנהג קיבל דו״ח מהשוטרת, זאת לאחר שצפתה בו עובר את הצומת בניגוד לחוק.

מניתוח של הסרטון, עולה כי הנהג עבר את קו העצירה של הצומת באור כתום ואף השלים את חצייתו באור אדום. נדגיש כי יש לחצות צומת מרומזר באור ירוק בלבד ולהימנע ככל שניתן מחציית הצומת באור כתום, מה שעלול להוות סכנה הן לנהג והן ליתר משתמשי הדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר