הסכם הגג באלעד: ההזדמנות הגדולה לנכס במרכז

הצפיפות בעיר אלעד הביאה את הממשלה להודיע על הרחבה דרמטית של גבולות העיר והכפלת מספר הדירות בעיר. עקבות חתימת הסכם הגג להרחבת העיר אלעד, ערך הקרקעות סביב העיר החל לזנק באופן משמעותי. חברת 'נופים נדל"ן' המשווקת את פרוייקט נופי אלעד, שרכשה בעצמה את הקרקעות המשווקות על ידה, מציעה הזדמנות בלתי חוזרת ובטוחה להשקעה ייחודית בעיר העתיד החרדית במרכז הארץ (נדל"ן, שיווקי)

הרחבת עיר. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

העיר החרדית אלעד ניהלה בשנים האחרונות מאבק איתנים להרחבת השטחים שברשותה, לצרכי מגורים ולצרכי מסחר. מתברר שקריאתם של פרנסי העיר אלעד נפלה על אוזניים קשובות והתוצאות ניכרות היטב בשטח, תרתי משמע. אלה עשויות לשנות את פני האזור ולהרחיב את שטח העיר באופן דרמטי. המשמעות הברורה של המהלך היא ייעוד השטחים החקלאיים באזור לקרקעות לבנייה בתוך זמן קצר מאוד והצמדתם לעיר אלעד.

אחרי שנים של דיבורים חוזרים ונשנים על ידי ממשלות ישראל לדורותיהם, הגיע הרגע המיוחל, כאשר בערב פסח האחרון נערך בעיר אלעד טקס חגיגי של חתימת הסכם גג, בין עיריית אלעד לבין ממשלת ישראל להרחבת העיר, בהשתתפות שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, חברי כנסת, ראשי העיר ורבניה. אין משמעות אחרת להסכם הגג שנחתם מלבד הרחבת גבולות העיר באמצעות שינוי מאסיבי של ייעוד הקרקעות החקלאיות סביב אלעד לקרקעות המיועדות לבניה והשקעות ענק חריגות בהיקפן בתשתיות לעיר ולציבור החרדי. למעשה הסיפור החל כאשר שר הפנים אריה דרעי הודיע על מינוי ועדת גבולות גיאוגרפית, שתאשר את הרחבת אלעד ב-4,000 דונם, כאשר שטח האש שממזרח לעיר, כמו גם שטחים נוספים מהמועצה האיזורית חבל מודיעין והמועצה האזורית דרום השרון, יסופחו לעיר.

''פיתרון ברמה האסטרטגית למצוקת הדיור החרדי''

המהלך מגיע בהמשך להחלטת משרד הביטחון לשחרר את שטח האש הצמוד לעיר, ששימש את צה"ל, לטובת אלעד, כחלק מהפיתרון למצוקת הדיור הקשה במגזר החרדי. לפי עיריית אלעד, על השטח ניתן להקים בין 10,000 ל-25,000 יח"ד. "הפוטנציאל הגבוה שיש בעיר אלעד, הן כלכלית, והן לאפשרויות בינוי דירות הוא ברמה האסטרטגית עבור כל הציבור החרדי", אמר השר דרעי בראיון לתקשורת. חתימת הסכם הגג, כאמור, מהווה אישור סופי ורשמי למהלך הגדול של הרחבת העיר.

עם הרחבת גבולותיה של העיר, ייבנו בה שכונות רבות נוספות וכך זוגות צעירים רבים שנישאו בשנים האחרונות ולא הייתה להם אפשרות להתגורר באזור גוש דן, יוכלו לעשות זאת ולרכוש דירה בעיר אלעד. מלבד נושא הדיור, העיר אלעד שרוב תושביה הינם זוגות צעירים, סובלת ממחסור בשטחי מסחר ובשל כך מתקשה העירייה לכסות את הגרעון התקציבי שהולך וגדל עם השנים בעקבות חוסר הכנסות לעירייה. בעיריית אלעד מעריכים כי הרחבת הגבולות תעזור לשקם את העיר מבחינה תקציבית ובהתאם לכך הציפייה לבנייה נרחבת של שטחי מסחר בקרקעות סביב העיר גבוהה במיוחד.

בנוסף, בקיץ אשתקד גובש הסכם חלוקת הכנסות בין אלעד ודרום השרון, כאשר ע''פ ההסכם שאושר, תוקם מנהלת משותפת להקמת ושיווק אזורי מסחר ותעסוקה בשטחים הסמוכים לאלעד. הסכם זה שתכליתו הוא ניצול השטחים באזור אלעד – מזור למטרות בניה, לא היה קורם עוד וגידים אלמלא הפוטנציאל הברור של הקרקעות החקלאיות באזור, גם אם כרגע הן מוגדרות באופן רשמי כאינן זמינות לבניה מידית.

נכס במרכז על קרקע פרטית!

המיקום האסטרטגי של אלעד, מרחק אווירי של כמה דקות מפתח תקווה ומרחק נסיעה של דקות בודדות מרמת גן, תל אביב ובני ברק, מציב את העיר כחלק אינטגרלי מאזור המרכז. לא לחינם טוענים מומחים מתחום הנדל''ן שהשקעה בקרקעות האמורות להיות חלק מההרחבה של אלעד היא השקעה שקשה לראות כמותה באזור המרכז, המתאפיינת ברמות מחירים שונות באופן מהותי מהמקובל בפריפריה.

חברת 'נופים נדל"ן' המשווקת את פרויקט 'נופי אלעד', מתוך ביטחון בעתיד הצפוי לשטחים סביב העיר אלעד, הגדילה לעשות והיא החברה היחידה שרכשה בעצמה קרקעות סביב העיר תוך השקעה של מיליוני שקלים. מתווה עסקה זה הינו היחדי המאפשר 100% של בטחונות לרוכשים כי הקרקע הנמכרת להם אכן תגיע לידם. בשונה מכל החברות בתחום, בפרויקט 'נופי אלעד' עובדת החברה בצורה שונה לגמרי מכל החברות האחרות. היא מוכרת קרקעות שהחברה רכשה בעצמה, קרקע ששולם עליה מלוא התשלום והמיסים הכרוכים. במצב זה ניתן ללקוח ביטחון מלא שהקרקע תירשם על שמו, ובבוא היום יוכל לממש את הפוטנציאל העצום הגלום בקרקעות אלה עבור משקיעים פרטיים. קרקעות אלה משווקות כעת במחירי הזדמנות של ממש, למעוניינים להשקיע בנכס עם תשואה נאה ביותר במרכז הארץ.

''ישנם שלושה סוגים של קרקעות למכירה'', מסביר עו"ד ד"ר אריה ליבוביץ', היועץ המשפטי של פרויקט 'נופי אלעד' ומומחה בהשקעות נדל''ן בישראל, ''הסוג הראשון הוא קרקע של המינהל, הסוג השני הוא קרקע מעבר לקו הירוק. הסוג השלישי הוא הקרקע בבעלות פרטית, שזו בעצם הקרקע הטובה ביותר. במקרה זה הבעלות עוברת ללקוח עם כל הפוטנציאל העתידי, באופן מלא, ללא תלות בגורמים חיצונים, לבד מעוה''ד שמלווה את העיסקה''. חשוב לציין שבישראל רק 7% מהקרקעות הינן פרטיות והיתר הינן בבעלות המדינה באמצעות מנהל מקרקעי ישראל או קק"ל"ת.

בין סוגי הקרקעות בשוק הקרקעות החקלאיות, הקרקע היחידה הנחשבת לבטוחה עבור הלקוח היא קרקע פרטית בטאבו. ''כשאתה קונה קרקע ששייכת לבן אדם שמוכר לך, אין יותר בטוח מזה. מעבר לזה באים ראשי החברה ואומרים לך: החברה לא שמה יד על הכסף שלך, עד שאתה קיבלת את הביטחון שלך בטאבו". בחברות אחרות מוכרים קרקע שלא שייכת להם ולמעשה משתמשים במנגנון משפטי הקרוי אופציה כך שעוד לפני שהלקוח קיבל את הקרקע שרכש עושה אותה חברה שימוש בכספו בכדי לקנות את הקרקע אותה היא משווקת ואשדר למעשה מעולם לא הייתה שייכת לה.

זאת ההזדמנות של משקיעים חכמים לקפוץ על הרכבת ברגע הנכון ולהשקיע בקרקעות סביב העיר, רגע לפני שהדחפורים יעלו עליהם ויכשירו את השטח עבור אלפי יחידות דיור העתידות להיבנות שם אי''ה בשנים הקרובות. חברת נופים נדל"ן מציעה למשקיעים יחידות קרקע בפרויקט 'נופי אלעד'. ''במקום לשמש כ'מתווכים' בחרנו לרכוש בעצמנו את הקרקעות המיועדות לשיווק, מתוך הערכה ברמת וודאות גבוהה כי הקרקעות באזור אלעד יהפכו למכרה זהב בקרוב''. מסבירים ב'נופי אלעד'. ''אנחנו באים ואומרים: חשוב לנו לתת לכם ביטחון. אנחנו אולי מרוויחים פחות, אבל אנחנו נותנים משהו שלא כל אחד יכול להציע: וודאות, נאמנות והזדמנות להרוויח בגדול''.

אלעד מתרחבת: הזדדמנות לקרקע במחיר מטורף | לפרטים לחצו כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר