המדריך המלא: אילו כלים אינם מתאימים לשטיפה במדיח?

לאחר שנים לא מעטות בהן נאלצת לקרצף כלים באופן ידני, בעמל רב, עד להברקתם, החלטת לרכוש מדיח כלים חדש ולגאול את עצמך מייסורים מיותרים. נהדר, אך יש פריטים שמקומם הרחק מן המדיח (בית)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
אמרי שלום ולא להתראות לכאבי הגב. (צילום: Shutterstock)

לאחר עריכת סקר שוק קטן, ביצעת הזמנה למדיח הכלים הנבחר. השליח הגיע והניח את המכשיר במקום שיועד לו. יום חג, אבל זה לא אומר שהמכונה המפוארת הזאת צריכה לשמש לכל דבר. הנה, שישה פריטים שעדיף שינוקו בעזרת ידייך המיומנות ויישארו מחוץ לתחום המדיח.

1. פריטים העשויים מעץ

תראי, המלקחיים הדנדשים לסלט שהתקשית להשאיר על המדף בחנות, ישרדו נקיון במדיח, אבל לא חבל? בסופו של דבר הם יהפכו לסדוקים יותר ואטרקטיביים פחות. לכן, כדאי לשטוף לוחות חיתוך וכל כלי עם ידיות מעץ, ביד.

2. פריטים העשויים מקריסטל

זה די ברור, כלים מקריסטל הם עדינים, שבירים ויקרים ובדרך כלל מיועדים לנוי. מומלץ לנהוג בהם בכפפות של גומי (או לטקס) ולשטוף אותם בעשר אצבעות.

3. פריטים מנחושת

כשמדובר במחבתות וספלים מנחושת, הפתרון הטוב ביותר עבורך הוא לשטוף אותם ביד מאחר והמדיח יכול להרוס את הגימורים המושלמים שלהם, ולפריטים מנחושת מגיע את הכי טוב.

עם מעט השקעה, הספל המרשים הזה ישאר כמו חדש. צילום: Shutterstock

4. פומפייה

גבינה מגורדת מעל סלט הופכת אותו בהכרח למוצלח יותר, אבל מן הסתם, שרידים של פרמזן משבוע שעבר המסתובבים במקום שאינם אמורים להסתובב בו הם פחות הקטע שלך.

הפומפייה והמשטח, לכיור. צילום: Shutterstock

5. סכיני שף

מצטערים, אבל המים בטמפרטורה הגבוהה של המכונה עלולים לגרום נזק ללהבים. במקום זאת, רצוי לשטוף אותם ביד ולייבש אותם עם מגבת מיד אחר כך.

עם סכין כזו יש לנקוט במשנה זהירות, ולא רק בעבודה. צילום: Shutterstock

6. סט הצלחות הפרחוניות שירשת מסבתא

לכולנו יש אחד כזה, או אחד שזכור לנו היטב מבית הורינו: סט דקורטיבי, בסגנון וינטג'. יתכן מאד שהפרחים שעליו שורטטו באופן ידני. המכונה עלולה לפגום בציור ולהרוס את הסט, לכן מוטב ששטיפתם תתבצע ביד.

כלים עם ערך סנטימנטלי שוטפים ביד. צילום: Shutterstock
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית