"כסף זה לא הדבר הכי חשוב בחיים"

אם אתה מסכים עם הכותרת, אז כדאי שתדע שני דברים חשובים: קודם כל המוח שלך ינווט את ההחלטות שלך בהתאם לכך ויחזק את התחושות האלו אצלך, ושנית: אתה מתרחק מהשינוי בתודעה שיכול להוביל אותך לרמת חיים גבוהה יותר, ולחיים מאושרים יותר (כלכלה, שיווקי)

לא הכי חשוב בחיים? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לפעמים אנחנו מרגישים תקועים. אבל ממש. העבודה הופכת לשגרתית, אנחנו משקיעים יותר מדי שעות במשרד, ומוצאים פחות זמן לבלות עם המשפחה, עם האישה, ובכלל לא מאמינים שהגענו לגיל הזה ולא הצלחנו.

רגע, מה זאת אומרת לא הצלחנו? יש לנו ב"ה הרבה דברים, הקמנו בית, אנחנו לומדים או עובדים, ובסופו של יום מצליחים לכלכל את משק הבית. גם אם בקושי, אנחנו שורדים. אבל איך הגענו למצב של "הבקושי" הזה? שאנחנו עובדים כל החודש ובסוף רק "שורדים"? מתי נעבור לבית גדול יותר? מתי נמצא זמן להיות עם הילדים? ומתי נגיע לרמת החיים הטובה שאליה אנחנו שואפים?

יצאנו לבדוק עם אשף המכירות והתודעה ניר דובדבני, שמאמין שהכל מתחיל ונגמר במכירות. אבל לא כמו שאתם חושבים. והאמת? קיבלנו שיעור לחיים.

זה הכול מתחיל במכירות

דובדבני הוא לא שם זר במגזר החרדי, עמותות וארגונים רבים נעזרים במומחה כדי להגדיל את העסקים שלהם. אבל "הנושא" הוא לא רק בעסקים, דובדבני מעביר לנו מסר ברור וחד שמכירות הם הבסיס להכול, בעסקים בפרט ובחיים בכלל:

"יש חשיבה שמכירות שייך רק לאנשי מכירות, אבל האמת הנכונה היא שמכירות זו מיומנות הכי בסיסית להצלחה בחיים. למשל, כדי להעביר מסרים בחיים זה עניין של מכירות. אבא למשפחה צריך להעביר חינוך לילד, או אם אני רוצה להעביר למישהו מחשבה או דעה שלי שהוא חולק - זו מכירה. צריך לא להיבהל מזה, מכירה זה לא דבר מפחיד".

אז מה זה בשבילך מכירה אם לא למוצר או לעסקים?

"במקום מכירה אתה צריך להגיד להשפיע, ואז כולם יבינו שבתוך המילה השפעה נמצא שפע, בין הה"א בהתחלה לה"א בסוף. אם אתה רוצה שפע - אתה חייב ללמוד להשפיע. המכירה הראשונה זה למכור לעצמך, שאתה מסוגל להשפיע קודם על עצמך לפני מישהו אחר. המשא ומתן הראשון שאדם מנהל זה מול עצמו".

אבל מכירה זה לא רק דבר חומרי?

"שאני מצליח 'למכור' לילדים שלי חינוך, שאני מסביר לילדים למה להתמיד, להיות חרוץ, לכבד, זו מכירה שהיא חומר? מכירה זו יכולת השפעה. אף אחד לא למד את זה, לא מלמדים אותך בשום זו את היכולת להשפיע, וזה לא חלק מתכנית הלימודים. אבל השיעור הכי גדול שהייתה רוצה שבן אדם יעבור זה מה זה להשפיע על האחר".

בסופו של דבר צריך אבל שיהיה לך את האופי למכור, ואולי אין את זה לכל אחד?

"לכל בן אדם יש את זה! כל עוד הקב"ה נתן בו את כוח הבריאות הפיזי והנפשי הוא יכול. אני כמובן לא מדבר על אלו שפיזית לא מסוגלים, אבל בוא נגיד ככה: מי שקורא עכשיו את הראיון בינינו, את הכתבה, אם אתה יכול לקרוא - אתה מסוגל. יש פער גדול בין תחושת המסוגלות לבין הבנת המסוגלות, וככה נגמר כל השפע בחיים שלהם. נשארים במצב סגור מרוב שאין להם את האמונה לשינוי, הם לא מאמינים שהם יכולים להגיע למצב טוב יותר בחיים.

אז בוא נדבר ת'כלס, איך מתפתחים ואיך מקבלים את השינוי?

"אם אתה מוכר לעצמך שאתה רוצה התפתחות אישית, אתה צריך שני דברים. 1. לבחון עם עצמך מה המצב שלי כיום? מה המצב המצוי, ולהסתכל על זה הכי אובייקטיבי שאפשר, ושווה גם להיעזר בחברים. לבחון מהי רמת החיים שאני חי היום, האם יש לי מספיק זמן פנאי? האם יש לי מספיק זמן ללמוד ולהתפתח? זמן עם אשתי, עם הילדים? האם אני מסוגל להעניק לסביבה שלי ולמשפחה את רמת החיים שאני חושב שמגיע להם? 2. להציב מטרה ראויה. לבנות מצב רצוי בעוד חצי שנה, שנה, מהיום: מהי הדרך שאנחנו כרגע עושים כדי לפעול להגיע למצב הרצוי. תנתח את המצב שלך ותציב מטרות ראויות לעוד חצי שנה.

נשמע פשוט, למה לא כולם הולכים על זה?

"הבעייה מתחילה שאנחנו כל הזמן עסוקים "בשוטף", במצב הישרדותי, והמצב הזה שוטף אותך. אנחנו לא עוצרים לשנייה לחשוב. כך גם נוצר מצב שאנשים נקעים בשלב הדמיון. ב-NPL אנחנו לומדים לעצב את השפה שבה אנחנו חושבים ולגרום לנו לחשוב. אנשים לא יודעים לא לדמיין, ולא מדמיינים שהם יכולים לצאת ולהתפתח ולהיות עם יותר בחיים שלהם בהכול. פה מתחילה התקיעות. ומה הסוף שלה? היא מייצרת שחיקה. בן אדם שלא מתפתח הוא נשחק, ומתחיל תהליך שקשה מאוד לצאת ממנו, תהליך של חוסר שביעות רצון בה אתה חי, ואתה נכנס לדפוס התנהגות".

דפוסי התנהגות שונים בין מצליחנים לתבוסתניים. אילוסטרציה. (שאטרסטוק)

מצליחים | בינוניים | תבוסתניים - מי אתה ברשימה?

לאחר שנים של מחקר וניסיון, דובדבני מלמד דפוסי התנהגות של אנשים מצליחים, שבסופו של דבר זה מראה שזו דרך חיים שאפשר ליישם:

"יש דפוסי התהנגות של אנשים מצליחים, ויש לבינוניים ויש תבוסתניים שכל הזמן מתלוננים: כמה רע לי, כמה לא טוב לי, זה אנשים שיהיו ככה כל החיים שלהם. אין לי מזל, אין לי כסף, אני כבר לא אצליח בסיבוב חיים, כסף לא חשוב, זה לא מעניין, זה אנשים שסיפרו לעצמו סיפור שמכניס אותם לתוך איזור נוחות. וזה מה שהם מכרו לעצמם. ברגע שקיבלתי החלטה שכסף לא חשוב: כל הפעולות שמסביבי מצדיקות את המחשבות האלו. מישהו חולה? העיקר הבריאות. אוטומאטית כל המחשבות לי מחזקות את מה שמכרתי לעצמי. לכן צריך לדבר אל התת-מודע שמשפיע עלינו כל הזמן. צריך להגיע לתת-מודע של הבן אדם, כי במודע הוא יסביר לעצמו ויתרץ לעצמו.

ניקח דוגמא: אדם נשוי עם ילדים, גר בדירת 2.5 חדרים ועובד למחייתו ובקושי מספיק לחסוך, הוא ידמיין שעוד חצי שנה יהיו לו 5 חדרים עם גינה?

"כן צריך להאמין בשינוי אבל אם התמונה כל כך גדולה בסוף לא יהיה לו כלום. שינויים מייצרים שינויים קטנים. השלב הראשוני בדוגמא הזו היא לדמיין שתוך חיצ שנה הוא עובר לדירת 3.5 חדרים ולבצע את הדרך לשם: כמה כסף חדר לי כדי לעבור לדירה עם עוד חדר אחד? מה לנסות ביום-יום? לעבוד יותר? לצמצם ולחסוך יותר? צריך ממש לרשום את הפעולות ואת דרכי הביצוע. ופתאום מיום ליום הוא יראה שהוא מתקרב למטה. תמיד צריך להתפתח ולהתחיל עוד ועוד שינוי. הקיבעון הורג את הבן אדם ומרחיק אותו מאיכות חיים. ושוב, לא רק ברמת החומר, איכות חיים זה לא רק כסף, זה חינוך יותר טוב לילדים, זה זמן יותר עם המשפחה, זה זמן לפנאי ולמידה, זה פשוט להיות מאושר יותר".

אז איזה שינוי תקחו אתם על עצמכם לקראת ראש השנה?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר