8 דרכים מופלאות לשיפור חוויית הרחצה

נכון, לא לכולנו יש אמבטיה בבית למלא אותה בקצף ולצלול לתוכה בסוף יום ארוך, לנשום עמוק ולהרגע. במקום זאת, ישנה האופציה הזמינה יותר, מקלחת חמה או קרה שיעילה לנפש ולגוף שלנו לא פחות (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
שמנים ריחניים יעילים בהפחתת מתחים (צילום: שאטרסטוק)

לאמבטיה יש יתרונות לא מעטים מעבר לנקיון הגוף. היא מרגיעה את הנפש, משחררת מתחים, מפנקת ומנחמת, אך לא לכולנו יש אחת כזו בבית. לחלקנו יש רק מקלחת קטנטנה.

ובכן, מסתבר שגם לה יש יתרונות בריאותיים, לא פחות משהייה ארוכה באמבטיה. הרי הם לפניכם:

מקלחת במים חמים יעילה בהרגעת שרירי הגוף

זרם של מים חמים, בתוספת האדים המתפשטים בחלל יכולים בקלות להחליף את מקומה של הסאונה הידועה כיעילה בשיכוך כאבי שרירים תפוסים או מכווצים בעקבות מצבים של סטרס וחרדה.

ולהיפך, יש הטוענים כי מקלחת במים קרים, ולו הקצרה ביותר, תגרום לכם להרגשת עירנות וחיוניות ותשפר את זרימת הדם בגוף. גם בעת המקלחת הקרה משוחררים לגוף הורמונים בצורת אנדורפינים הגורמים לתחושה טובה. יש המשתמשים במקלחות קרות כדי לטפל בדיכאונות. הנטורופת פיטר בוניגורנו ממליץ על חשיפה של כל הגוף למים קרים ומעבר לכך מציע להתחיל במקלחת חמה ובאופן הדרגתי להוריד את טמפרטורות המים במשך דקות מספר.

שמנים ריחניים יעילים בהפחתת מתחים

תוספת של שמנים ארומטיים למקלחת היא דרך מצוינת להרגעת הנפש, בייחוד אם תבחרו בניחוחות טבעיים כלבנדר, שרף או עשב הווטיבר. אם ברשותכם מתקן לטיהור אוויר, ניתן להשתמש בו כדי להפיץ את הריח בחדר הרחצה בטרם המקלחת, אך גם אם לא, גם טפטוף של 15 טיפות מהשמן על גבי צמר גפן והנחה על רצפת חדר האמבטיה יעילה מאד. האדים שיצאו ממי המקלחת יסייעו לשמנים להשתחרר באופן טבעי וייצרו עבורכם טיפול ארומתרפי מרגיע ומשחרר.

הפכו את חדר הרחצה לירוק

צמחים ועציצים יכולים לשפר נראות של כל חדר, אב לפי מחקרים שפורסמו לאחרונה ב-NBC News, הם יכולים לשפר את מצב הרוח שלכם. דאגו למקם עציץ ירוק בחדר הרחצה, על מדף או בכל פינה אחרת שמתחשק לכם. רק שימו לב לבחור בצמח שמתמודד כיאות עם תנאי לחות קיצוניים תאורה חלשה באופו יחסי.

השמיעו מוזיקה

נכון, מקלחת היא העת האולטימטיבית להרהורים שקטים, אך בואו נודה על האמת, גם לסלסולים קולניים. בדיוק בשביל רגעים כאלה, מומלץ ליצור פלייליסט קריוקי מיוחד עם שירים שאתם חושבים שאתם יכולים לשיר מול קהל, ופשוט לג'נגל להנאתכם ולקוות שהשכנים לא ישמעו. מחקרים הוכיחו שגם שירה יכולה לשחרר אנדורפינים לזרם הדם. אם אתם מעדיפים פסקול רגוע יותר,גם זו אופציה.

הרגיעו את הגוף עם מסאז'

האם שקלתם פעם להחליף את ראש המקלחת שלכם בראש נשלף שיכול לתפקד גם כמסאז'יסט בכמה מצבים? אם לא, זה הזמן הנכון. לא מדובר בסיפור יקר או מורכב במיוחד. ניתן אפילו לכוון אותו בהתאם לעוצמה ולכיוון שאתם מעוניינים בו.

השקיעו במוצרי טיפוח מבושמים

אם התעסקות בשמנים וריחות היא מורכבת עבורכם, אפשר פשוט לקנות שמפו, מרכך ותחליבי רחצה ארומטיים שיש בכוחם להרגיע את העור, לרכך אותו ולגרום לו להיות ריחני במיוחד.

הצטיידו בשעון עמיד נגד מים

מקלחת אידיאלית לא אמורה להיות מוגבלת בזמן, אך במקרים בהם אתם קצובים בזמן כמו בבקרים או טרם יציאות לאירועים, העובדה שאתם יכולים לבדוק מה השעה בכל רגע נתון יכולה דווקא להרגיע את הלחץ בו אתם נתונים, על ידי הידיעה של בדיוק כמה זמן יש לכם, במקום להילחץ שאתם לא מספיקים.

שיבולת שועל

טוב. מדובר בטיפ די מופרך אבל מה אכפת לכם לנסות: קחו לידיכם גרב, מלאו אותו בחצי כוס שיבולת שועל, קשרו אותו בקצהו ועסו עימו את העור בעדינות. שיבולת השועל תייצר נוזל חלבי שירגיע את עורכם ויהפוך אותו לנעים במיוחד למגע. ניתן לטפטף לתוך הגרב מספר טיפות שמן ריחני או שמן זית על מנת ליצור אפקט של תחליב רחצה ריחני.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית