התינוק שלך לא ישן שעה אחת ברציפות? אל תהססי להעזר ביועצת שינה

"חשבתי שאני יודעת איך בדיוק תראה חופשת הלידה שלי. כשהתינוק שלי ישן, אני אטפל בעצמי ובבית. מסתבר שלא באמת היה לי מושג ובלית ברירה נאלצתי לפנות ליועצת שינה שהצילה את חיי." (ילדים, משפחה)

מאמע | כיכר השבת |
ההשקעה שווה את התוצאה (צילום: שאטרסטוק)

"אם הייתי יודעת שכך יהיה המצב, הייתי קוראת יותר ספרים על שינת תינוקות לפני הלידה. היתה לי תוכנית ברורה איך ללמד את הבן שלי לישון כמו שצריך" - אם אמיצה משתפת אותנו, ומספרת:

"אבל זאת היתה הבעיה. אחרי חודש, עדיין לא הייתי בטוחה במאה אחוז בשיטת השינה שרציתי להשתמש בה. ביליתי הרבה שעות בגינה הציבורית, עם ספרי אימוני שינה שונים בידיי והרהרתי אודות היתרונות והחסרונות של דרכים שונות ומשונות לגרום לפעוט שלי להרדם. ולפני שמצמצתי הבן שלי התקרב במהירות לגיל שישה חודשים."

"לפיכך, ההמלצה שלי, אם זה לא הולך, חופשת הלידה מגיעה, ואת לא ישנה בה שעה אחת ברציפות, היעזרי ביועצת שינה."

"אני ובעלי בחרנו באחת מומלצת במיוחד. חברה קרובה שלנו מסרה לנו את שמה. 'היא גאון! היא תשנה את החיים שלך.' קראנו באתר שלה עדויות למכביר על יעילותה הרבה, שנסכו בנו תקווה לרגע. משפט אחד שצוין שם הרגיע אותנו במיוחד: 'הטכניקה שלנו היא רחומה ואכפתית ואנחנו נקפיד שהילד שלכם לא ירגיש נטוש.' בקיצור, כל המילים הנכונות שתיארו את הציפיות שלנו במדויק."

"לפני ההתחייבות, קבענו שיחת טלפון קצרה איתה כדי שתוכל להעריך היכן אנו נמצאים בשיגרת השינה שלנו. (זה היה כדי לעזור לה לקבל תחושה לגבי סגנון ההורות שלנו, המטרות שלנו ולהבין האם השיטה שלה תתאים לתינוק שלנו) הסברנו את החסרונות שלנו ("אנחנו מפחדים לקחת את המוצץ. תוחבים אותו לפיו בכל ציוץ שמוציא מפיו") אבל גם את הפחדים שלנו ("אנחנו כל כך חסרי שינה, אנחנו בקושי מתפקדים, שלא לדבר על לתת לתינוק שלנו 100 אחוז"). היא פרשה את אפשרויות החבילה שלנו והבטיחה: 'אני יכולה לעזור.'"

"אז הוצאנו סכום לא מבוטל שכלל שיחות התייעצות בטלפון ללא הגבלת זמן, הצגת תוכנית השינה עבור הבן שלנו ועוד שתי שיחות מעקב באמצעות הטלפון, הודעת טקסט או דואר אלקטרוני, לאחר שיישמנו את התוכנית. המשימה שלנו לאחר שיחת הטלפון הראשונה היתה לבחור באיזה לילה כדאי להתחיל."

"השינוי הגדול ביותר היה לשגרת השינה שלו. לפני ששכרנו את שירותיה, האסטרטגיה שלנו היתה בעצם להניק אותו ולהרדים תוך כדי. הבעיה היתה, שבמשך הזמן הוא קישר בין אכילה לשינה, ולכן בכל התעוררות, הוא דרש לינוק. לא עוד, לפי שיטתה, היינו עושים משהו שנשמע מטורף: היינו בעצם מעירים אותו עם פעולות שונות כמו החלפת חיתול, החלפת פיג'מה וקריאת ספרים לפני החזרתו לעריסה כשהוא עדיין ער. (הוא צריך ללמוד איך להרגיע את עצמו איכשהו, נכון?)"

"הלילה הראשון היה הקשה ביותר. לאחר שסיימנו את שגרת השינה החדשה שלנו, התוכנית היתה לתת לבן שלנו לבכות וללכת לבדוק אותו כל חמש דקות (בעזרת טיימר) כדי להזכיר לו שהוא לא לבד, עד שהוא נרדם. (האם הזכרתי שאנחנו חותכים גם את עניין המוצץ?) אחרי כמה דקות של דמעות, בעלי, עם הצג בידיו, החל לקטר: "זה לא עובד, אנחנו צריכים להרים אותו." הרמנו אותו בחזרה. "זה היה הרעיון שלך! בוא ניתן לו 20 דקות בסך הכול כדי לראות אם הוא יכול לפתור את זה בכוחות עצמו." בדקנו כל חמש דקות - אשר, למען האמת, רק נראה כי גרמו לו לבכות יותר. לקח לו 18 דקות להירדם."

"בשני הלילות הבאים ראינו שיפור. בלילה השני, לקח לו רק 13 דקות להרדם. (בדקנו כל חמש דקות.) הלילה השלישי היה אפילו טוב יותר - במשך שש דקות הוא שפך כמה דמעות, ואז נפל לשינה בשמחה. (לא בדקנו אותו כל הזמן)."

"עד לאימון בשינה, הייתי משוכנעת שאין שום סיכוי שהוא יעבור את הלילה. ("הוא כל כך רגיש לחיתולים מלוכלכים", הסברתי לאמי). אבל, מוזר מספיק, היה משהו בהרדמות שלו בכוחות עצמו שעזרה לו להרדם לבד במשך הקימות שלו בלילה (למשל, כאשר הוא קם, הוא היה יכול לבכות, אבל בתוך דקה או שתיים, הזעקות היו הופכות ליבבות והוא היה חוזר לישון בלי העזרה שלנו.)"

"כדי לעזור לשפר את סיכויי ההצלחה, הרשיתי לעצמי להאכיל אותו פעם אחת בשתיים בלילה. רצינו לתת לו אוכל בתקווה שזה יעזור לו לישון עד 6 בבוקר (מאמנת השינה מיהרה להזכיר לנו בגיל שישה חודשים שזו לא היתה דרישה - הבן שלנו היה מסוגל לחלוטין לישון במשך הלילה.)"

"לאחר כמה שבועות. אני לא יכולה להאמין בזה, אבל כולם בבית שלי ישנו באופן רשמי במשך הלילה (על פי רוב)."

"שמרתי על הנקה אחת בלילה, אבל אני בסדר עם התעוררות יחידה בהשוואה ללפני. החלק הטוב ביותר הוא לא רק איך אני מרגישה, אלא איך התינוק שלי מרגיש. הוא מתעורר רעב, אבל צוחק."

"אז, האם ההשקעה הכספית היתה שווה את העלות? בשבילי בהחלט כן. בתור אמא עובדת, מאמנת השינה עזרה לי לארגן את המוח שלי, אבל גם אסטרטגית, התוכנית שהיא סיפקה לנו היתה יחסית קלה לפעולה. הדבר הטוב ביותר בשימוש בשירותיה של יועצת שינה, היא שאת מכירה את התינוק שלך הכי טוב. אם את צריכה לסטות מהתוכנית בכל שלב, סמכי על תחושת הבטן שלך. אבל גם תני אמון בעובדה שללמד ילד איך להשיג שינה איכותית זו מיומנות החיים. זה קשה, אבל שווה את ההשקעה, בזמן ובכסף."

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית