הרחקת יונים - אספנו בשבילכם מידע על כמה מהשיטות היעילות ביותר

בעיני רבים יונים נחשבות לציפורים נאות התורמות לאווירה, כך למשל להקות יונים בכיכרות מפורסמות באירופה, במקרים אחרים הן הופכות למטרד שצריך לסלק. למעשה, שתי הגישות נכונות באותה מידה, הכל בהתאם לנסיבות.

כיכר בשיתוף ByPost | כיכר השבת |
יונה מקוננת על חוט חשמל (צילום: Pixbay)

גם כיום ישנם חובבי יונים המטפחים בתשומת לב שובך יונים בגודל כזה או אחר, מצד שני קן אחד של יונים על אדן החלון עלול לגרום לשלל בעיות כמו ריח לא נעים, טפילים, לכלוך ועוד. ישנן דרכים שונות להרחיק יונים, אספנו בשבילכם מידע על כמה מהשיטות היעילות ביותר. נקדים ונציין שישנם בעלי מקצוע המתמחים בהרחקת יונים ומומלץ לפנות אל בעל מקצוע כזה כדי לקבל ייעוץ, הכוונה וסיוע במידת הצורך.

דוקרנים
כולנו מכירים דוקרנים שאפשר לקנות ולהתקין על משטח ממנו רוצים להרחיק יונים (למשל אדן חלון או מזגן). ישנם דוקרני פלסטיק שעולים כ-30 שח' למטר ודוקרני נירוסטה שמחירם כ-80 שח' למטר. דוקרני הפלסטיק יעילים פחות ומחזיקים מעמד פחות זמן. ניתן לקנות ולהתקין דוקרנים בעצמנו אבל אם מדובר בשטח גדול יחסית ו/או במיקום בעייתי, סביב גגות רעפים למשל, כדאי למסור את העבודה למרחיק יונים מקצועי. אם ממילא מבוצעת עבודה באזור ממנו רוצים להרחיק יונים, תיקון מרזבים למשל, מומלץ לנצל את ההזדמנות ולהתקין דוקרנים היכן שצריך.

רשתות
לפעמים צריך לחסום פתחים דרכם יכולות יונים לחדור. כך למשל אל חלל מסתור כביסה או פאטיו. חסימה טובה אפשר להשיג בעזרת רשת, ישנן רשתות מחומרים שונים ובעלות מראה אסטטי יותר או פחות. חשוב שהרשת תותקן כהלכה, מקובעת היטב ושלא ישאר פתח לא מכוסה. במקרים רבים התקנת רשתות הרחקת יונים במקומות גבוהים תבוצע תוך שימוש בציוד סנפלינג.

דחלילים וקפיצים
שני פתרונות הרחקת יונים העשויים להספיק במקרים מסויימים הם הצבת דחלילים דמויי עורב או ינשוף ו/או התקנת סליל קפיצי לאורך המקום ממנו רוצים להרחיק את היונים. דחלילים עשויים להרחיק יונים לתקופה מסויימת אבל ייתכן מאוד שעם חלוף הזמן היונים יתחילו להתייחס לדחליל כאל חפץ חסר חיים ולא יהססו לנחות בקרבתו ואפילו ממש עליו. התקנת סליל קפיצי (לאורך שפת גגות רעפים למשל) תפעל בדרך דומה לדוקרנים.

אמצעים אלקטרוניים
הרחקת יונים אלקטרונית נעשית על ידי השמעת צלילים בתדר שהיונים שומעות אך אנו בני האדם לא. כך אפשר להשמיע מידי כמה שניות רעש חזק שיבריח את היונים אבל לא יפריע לנו, כי פשוט לא נשמע אותו כלל. מכשירים אלקטרוניים להרחקת יונים עולים כמה מאות שקלים ולא תמיד יספקו פתרון מתאים לכן מומלץ לקבל חוות דעת מקצועית לפני שמחליטים לקנות מכשיר כזה.

בעת ביצוע עבודות תיקון גגות רעפים, חידוש ארגזי רוח, תיקון מרזבים וכד' הם הזדמנות טובה לטפל גם בבעיה של יונים. במקרים רבים בעלי המקצוע בתחום גגות רעפים רוכשים גם ידע וניסיון בתחום הרחקת יונים ובכל מקרה אפשר לבחור לפנות במקביל לבעל מקצוע המתמחה בהרחקת יונים.

יעקב הרשנבוים מחזיק בניסיון של מעל 30 שנה בתחום הרחקת יונים: 073-7576835

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר