מתכוננים לחורף – המדריך להתמודדות עם הצפות

הטמפרטורות יורדות, הלילות מתקררים ובלי לשים לב החורף כבר ממש בפתח ולצד גשמי ברכה רצויים, החורף גורם לנזקים רבים – החל מחפצים וענפים שעפים ברוחות ועד לגשמים עזים שגורמים להצפות(חורף, שיווקי)

כיכר בשיתוף ByPost | כיכר השבת |
הצפת גשמים (צילום: upslash )

הטמפרטורות יורדות, הלילות מתקררים ובלי לשים לב החורף כבר ממש בפתח ולצד גשמי ברכה רצויים, החורף גורם לנזקים רבים – החל מחפצים וענפים שעפים ברוחות ועד לגשמים עזים שגורמים להצפות.

אם מוסיפים לכך את העובדה שכתוצאה משינויי האקלים הגשמים הולכים ומתעצמים (אולי לא יורד יותר גשם אבל כשהוא יורד זה קורה בעוצמות הרבה יותר גדולות ובפרק זמן קצר יותר), מקבלים קרקע פורייה לקריסת מערכות הניקוז והצטברות של מים שגורמת להצפה וכפי שזה נראה, מחזות של רחובות, מבנים וחניונים מוצפים, הולכים להיות גם השנה דבר שבשגרה.

את מרבית ההצפות ניתן למנוע

הצפות מים עשויות להביא לנזקים כבדים מאוד ולמזלנו, במרבית המקרים אפשר למנוע את אותם נזקים על ידי מניעת ההצפה ואם הכתבה הזאת הולכת לשמש אתכם כקריאת השקמה רגע לפני הגשם הראשון – אנחנו את שלנו כבר עשינו.

אז איך מונעים את ההצפה הבאה? ברוב המקרים כאמור זה פשוט מאוד ובין הצעדים שמומלץ לבצע ניתן למנות ניקוי מקצועי של מרזבים ואיטום של נקודות תורפה במבנה. חשוב לציין שבמקרים רבים מדובר בעבודה מסוכנת שנעשית בחללים סגורים או גבוהים ועל כן יש לנקוט באמצעי הבטיחות המתבקשים. בפעולות ההכנה יש להתמקד במקומות נמוכים שבהם המים נוטים להצטבר כגון פירי מעליות, מקלטים, מרתפים ונקודות נמוכות אחרות שיכולות לאגור את מי הגשמים.

מי יכול לשאוב את ההצפה

שירות שאיבת הצפות מוצע על ידי מגוון חברות כשמרביתן נבדלות באופן ובכלי העבודה שלהן וכפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם, לא כל שיטת עבודה תתאים להצפה שלכם וחשוב מכך, לעתים קרובות ניתן לפתור את הבעיה במחיר יותר נמוך אם רק בוחרים בשיטת השאיבה המתאימה. מכאן החשיבות לבחור בחברה שמציעה את כל הפתרונות כך שניתן יהיה להרכיב לכם את הפתרון המתאים ביותר עבורכם.

שאיבה באמצעות משאבה ניידת

ישנן שתי סוגי משאבות שמסוגלות לשאוב את מרבית הצפות המים ביעילות. האחת היא משאבה חשמלית שמאופיינת בפעולה שקטה במיוחד ושמתאימה בעיקר לשאיבת הצפות מאזורי מגורים.

כדי לעבוד עם משאבה חשמלית יש צורך מן הסתם בחיבור לחשמל ובנוסף לזה, חשוב מאוד שיהיה לאן "לזרוק" את המים שנשאבים. מדובר במשאבה מאוד חזקה שיכולה לשאוב מים מעומקים של עד 25 מטר אך יחד עם זאת, בהיעדר חיבור לחשמל או בהיעדר מקום לפינוי המים, היא תהיה חסרת ערך.

הסוג השני היא משאבת דיזל שהחזקות שבהן מסוגלות לשאוב עד 300 קוב מים בשעה. זוהי כמות מאוד גבוהה מה שהופך את משאבת הדיזל למתאימה כאשר מדובר בשאיבה של כמויות מים גדולות במיוחד. כמו כן מעצם העובדה שהיא פועלת על דיזל, היא אינה זקוקה לחיבור חשמל - מה שמאפשר לה לפעול גם במקומות שמערכת החשמל קרסה, אך מצד שני היא מאוד מרעישה ולכן לא תמיד מתאימה לעבודה באזורי מגורים – בטח לא בשעות הלילה.

שאיבה עם ביובית

עוד דרך יעילה במיוחד לשאיבת הצפות היא להזמין ביובית. הודות למכל אגירה בקיבולת גבוהה ומשאבות חזקות, הביובית יכולה לשאוב כמעט כל הצפה באופן מהיר ומעורר השתאות אך למרות כל הדברים הטובים, יש כמה חסרונות לעבודה על ביובית שיכולים להפוך את ההזמנה שלה ללא כדאית בכל הקשור לשאיבת מים.

ראשית, ידוע שיש מגוון רחב של ביוביות כשההבדל העיקרי הוא בגודל. בעוד שביובית נמוכה מאוד נוחה לתפעול, היא אינה יעילה במקרים של הצפות מהסיבה שהיא לא יכולה לאגור כמות מים משמעותית. תוסיפו לכך את העובדה שרכב הביובית מתקשה לעבוד במקומות צרים כדוגמת רחובות עמוסים ותבינו לבד שלעתים זאת תהיה אפשרות מאוד מסורבלת.

לכל אלה צריכים להוסיף את העובדה שביובית מבצעת שאיבה של ביוב ועל כן, על פי החוק הנהוג במדינת ישראל, חל איסור להזרים את המים שנשאבו על ידי הביובית אל מקום שאינו מאושר לפינוי שפכים – אפילו אם מדובר במים נקיים, עובדה שמייקרת את השאיבה.

אז איך לשאוב הצפות?

אז יש לנו למעשה שתי אפשרויות מרכזיות – האחת שימוש במשאבות והשנייה הזמנת ביובית. אפשר לומר שמשאבות יכולות להיות מתאימות במקרים שבהם מדובר במים נקיים שאפשר להזרים באופן בטוח לנקודה שקרובה למקום ההצפה בעוד שביובית תתאים במקרים שאין חשמל, במקום שלא ניתן להזרים בו את המים מההצפה או כשמדובר בהצפת ביוב (או מים מהולים בביוב) שיכולה להיות מטופלת אך ורק בידי ביובית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר