כמה עולה להגיש עתירה מנהלית?

אלפי עתירות מנהליות מוגשות מדי שנה לבתי המשפט לעניינים מנהליים. רבים מאלה המתלבטים להגשת עתירה מנהלית לבית המשפט לעניינים מנהליים מעוניינים לדעת כמה עולה להגיש עתירה מנהלית(משפט, שיווקי)

ByPost בשיתוף כיכר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Pixabay)

עלות הגשתה של עתירה מנהלית היא כמובן נתון חשוב שכל מי שמתלבט לגבי הגשת עתירה מנהלית מעונין להביא בחשבון לפני שהוא מתקדם לקראת ייעוץ משפטי ובוודאי לפני הגשת עתירה מנהלית לבית המשפט. בשורות הבאות אנו נבחן את נושא העלות של הגשת עתירה מנהלית.

מהי עתירה מנהלית?

קודם לבחינת השאלה של עלות הגשתה של עתירה מנהלית מן הראוי לענות על השאלה מהי עתירה מנהלית? עתירה מנהלית היא עתירה המוגשת נגד כלל הציבור. הכיצד? ובכן, בעתירה מנהלית מגיש אזרח תובענה לבית המשפט לעניינים מנהליים, כאשר המשיב הראשון בתובענה הוא הרשות המינהלית שנגד החלטתה מוגשת העתירה. אולם, הרשות המינהלית אינה עומדת בפני עצמה. לרשות המינהלית אין אינטרס משל עצמה. הרשות המינהלית מופקדת על אינטרה הציבור – אינטרס כלל האזרחים. תכליתה של העתירה המנהלית הוא לבטל או לשנות את ההחלטה המינהלית נשוא העתירה. העתירה המנהלית היא כלי עוצמתי למניעת קיפוחו של כפועל יוצא מהחלטות שגויות או שרירותיות של פקידי המינהל. ניתן להגיש עתירה מנהלית במגוון רחב של נושאים: מכרזים, רשויות מקומיות, רישיון נשק, תכנון ובניה, ועוד ועוד.

מהם הנתונים העשויים להשפיע על מחיר העתירה המנהלית?

ישנו מספר רב של נתונים או שיקולים העשויים להשפיע על מחיר הגשה וניהול של עתירה מנהלית. בשורות אלו לא נוכל לסקור את כל הנתונים או השיקולים הללו, אך נציין את חלקם. העניין הראשון הוא מורכבות העתירה. ככל שהעתירה מורכבת יותר מבחינה עובדתית או משפטית, יש לצפות שכך מחיר הגשתה וניהולה יהיה גבוה יותר. העניין השני הוא משרד עורכי הדין אשר נבחר לטפל בעתירה. ככל שהמשרד גדול ומפורסם יותר, כך עשוי מחיר הטיפול בעתירה לגדול. עם זאת, יש לציין, קיימים גם משרדי בוטיק קטנים, המעסיקים עורכי דין מובחרים, אשר עשויים לגבות מחיר גבוה בשל מומחיותם הגבוהה בנושא עתירות מנהליות. העניין השלישי הוא נושא העתירה. ככל שישנם יותר עורכי דין המתמחים בנושא העתירה המסוים, כך קיימת תחרות גבוהה יותר בין עורכי הדין ומחיר הטיפול בעתירה צפוי להיות נמוך יותר (ולהיפך).

סיכום

העתירה המנהלית היא כלי חשוב ביותר של האזרח לתקן עוולות הנגרמות על ידי החלטות שגויות או שרירותיות של רשויות המנהל הציבורי. מחירה הגשתה וניהולה של עתירה מנהלית נגזר ממספר גורמים שונים, ולכן כאשר נוצר הצורך להגיש עתירה מנהלית רצוי לעשות "סקר שוק" ולקבל מספר הצעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר