ביקורת בקהילה

ביקורת: "התמונה צורמת, סטנדרטים כפולים של צניעות"

השרה איילת שקד ביקרה בציונו של הרבי מליובאוויטש, והתמונות מהמקום עוררו ביקורת מצד נשים בקהילה; "היה ראוי לשלוח נשים מכובדות לקבל את פניה ולהתפלל איתה. זה מראה צורם" (אקטואליה)

חיה כהן | כיכר השבת |
השרה איילת שקד באוהל הרבי מחב"ד (צילום: באדיבות המצלם)

שרת המשפטים איילת שקד הגיעה אתמול (יום ראשון) לציונו של הרבי מליובאוויטש בניו יורק, שם הדליקה נר לזכרו ונשאה פרקי תהילים, כשהיא מלווה בראשי תנועת חב"ד וביניהם הרב משה קוטלרסקי יו"ר מפעל השליחות, הרב שלום דוכמן מנהל מפעל החסד "כולל חב"ד", וכן הרב מנחם ברוד, שליח חב"ד ורב הקהילה של השרה בצפון תל אביב.

המראה של השרה מתפללת כשלצידה, בעזרת הנשים, עומדים גברים, עורר ביקורת מצד נשים בקהילת חב"ד. לדבריהן, "מצד הצניעות היה ראוי לשלוח משלחת נשים מכובדות לקבל את פניה, ללחוץ לה יד ולהתפלל איתה, אבל השוביניזם גובר והגברים נדחפים קדימה וקופצים בראש ולא יכולים לתת את המקום לאישה. וכן, זה בעייתי במקום תפילה העירוב בין גברים לנשים. אמנם זה לא בית כנסת, ועדיין זה מראה צורם. זה בהחלט טעם לפגם שבכל הביקורים שלה לא מצאו לנכון להביא אישה שתקבל את פניה, כי רגילים לדחוק את הנשים שלנו לאחורי הקלעים, אפילו כשהצניעות דורשת נשים בקדמה כי שרת המשפטים - אישה. משום מה אישה אף פעם לא יכולה לשמש כנציגה במשלחת רשמית אף על פי שלא חסרות נשים ראויות".

צניעות או שוביניזם?

בנוסף, הן קובלות על כך שאישה לא יכולה להגיע להשפעה ציבורית, "אפילו על משהו פשוט כמו לרוץ לוועד של השכונה. את הנשים החב"דיות, השליחות, הרבניות, לא ישימו בקדמת הבמה, במקום ראוי ומכובד, למרות שהרבי כן עשה זאת במובנים רבים".

"כשתשאלי את אותם אנשים מה רע באישה מנהיגה, יגידו לך 'צניעות', לא ראוי שאישה תנהיג גברים ותהיה ביניהם. וזה שאתם נדחפים להצטלם עם שקד זו כן צניעות? זו בדיוק הבעיה! שהצניעות משמשת רק כדי לדחוף אותנו אחורה. כשעולה הרעיון של עסקנית אישה עולה הזעקה שלא מתאים עירוב בין גברים לנשים, אבל כשזאת אישה בפרונט אז פתאום אין בעיית ערבוב, מה שגורם לחלקנו לתהות לגבי ההיגיון כולו. הצביעות היא כשכותבים שאישה עסקנית זה בעיית צניעות אבל גברים שמסתובבים בין נשים נכבדות זה בסדר גמור. זה בדיוק סטנדרט כפול ועקום. או שאין בעיית צניעות ואז תנו לנשים לרוץ לוועד או שיש בעיה ואז יתכבדו הגברים ולא ילכו למפגשים עם נשים נכבדות אלא ישלחו נשים מטעמי צניעות".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית