ממצאים חדשים: חברויות מונעות חולי, זקנה ומחלות

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה הוכיחו את מה שהתודעה הנשית ידעה כבר מזמן: חברות בין נשים משמשת כתרופה לכל דבר עבור מצוקות גופניות וחולי ואף מאריכה חיים. איך? הנה כתבה שחברות שלך ירצו לקרוא (מחקרים)

ריבה רפפורט | כיכר השבת |
"חברות עוזרות לנו לחיות יותר" (צילום: Becca Tapert on Unsplash)

מה אנחנו עושות אצל פסיכולוג/ית? מדברות, פורקות, משתפות ופעמים רבות גם מתחברות. "נשים אוהבות חברה" - את זה ידעה ההיסטוריה בכל מהלכה. לאורך כלל הדורות, בכל אימפריה, עידן ודור הייתה עזרת נשים משלה שם היו נשים מתחברות ופורקות את נפשן אחת לשנייה.

הרגל בריא הופך למנהג

מתברר שמנהג זה לא רק נחמד אלא יותר מכך בריא: מחקר אמריקאי מהפכני שנערך באוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס, קבע כי חברות בין נשים היא מתכון לריפוי מצוקות גופניות שנגרמות כתוצאה מהלחצים שהחיים מביאים איתם ביומיום.

"עד לפרסום תוצאות מחקר זה הסברה המקובלת בקרב מדענים הייתה שאנשים חווים מתח נפשי מה שמוביל את גופם להפריש הורמונים שגורמים להם להילחם או לברוח במהירות האפשרית" מסבירה ד"ר לורה קזין קליין, מרצה לביו-התנהגות ובריאות באוניברסיטת פן האמריקאית ואחת מעורכות המחקר. "זהו מכניזם עתיק שנועד לעזור לנו לשרוד עוד בתקופה שבה רדפו אחרינו חיות טרף".

מה שכן, סברה זו הסתמכה על המחקר הקיים בנושא השפעות המתחים הנפשיים ש-90% ממנו נערך על גברים.

זה הרי כלכך פשוט, כל מה שאנחנו צריכות הוא אחת את השנייה. צילום: shutterstock

זה הרי כלכך פשוט, כל מה שאנחנו צריכות הוא אחת את השנייה (צילום: shutterstock)

לעומת זאת, מהמחקר הנוכחי עולה כי נשים פועלות בדרך אחרת בעת משבר נפשי או פיזי. קליין: "נראה כי ההורמון אוקסיטוצין המשתחרר בגוף האישה בתגובה ללחץ ומתח נפשי, ממתן את הדחף להילחם או לברוח. במקום זה, הוא מעודד את האישה לדאוג לצאצאיה ולחבור בו בזמן לנשים אחרות. כשאישה מגיבה בהתאם, מטפלת בילדיה וחוברת לנשים אחרות, מופרש בגופה עוד אוקסיטוצין, שמוסיף להילחם בתחושת הלחץ והמתח ומרגיע אותה".

נשים אכן חיות יותר מגברים

לאחר הבטחה משמחת זו, על פיה חברות היא מוצר צריכה תרופתי אנו מצוות לצרוך חברה כמה שיותר ולהבטיח לעצמנו חיים ארוכים יותר. ומיד לשאלת השאלות - האם נשים חיות יותר? הפעם זה רשמי, ד"ר קליין ועמיתתה למחקר ד"ר טיילור מספקות הסבר לעובדה כי נשים חיות יותר מגברים. "על פי המחקר קשרים חברתיים מפחיתים את הסיכון לחלות במגוון מחלות", הם משמרים את הגוף מלהיות במצב מאופק לפתוח ובריא.

קשרים חברתיים בין היתר מסייעים להורדת לחץ הדם, קצב הלב ורמות הכולסטרול בגוף. באחד המחקרים הללו, למשל, נבדקו במשך חצי שנה אנשים שחיו ללא קשרים חברתיים, ונמצא כי סיכוייהם למות ממחלה גבוהים בהרבה מאלה של אנשים שקיימו קשרים חברתיים מסועפים. "אין ספק שחברות עוזרות לנו לחיות יותר" אומרת ד"ר קליין.

איכות חיים נבנית על חברויות בריאות

גם אוניברסיטת האוורד דאגה לערוך מחקר בנושא זה כאשר הממצאים היו דומים. נמצא כי ככל שיש לנשים יותר חברות, הן נוטות לפתח פחות מחלות ומגבלות גופניות כשהן מתבגרות וחייהן מלאים בשמחה ואושר בריא.

קוראת יקרה, הנך מצווה לצאת לבלות מיד לאחר עיון בכתבה זו, על החתום, מערכת מאמע.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית