עוד סיבה להגמל מהסמארטפון: מחקר מצא כי הוא גורם לסרטן הערמונית

רופאים מזהירים כי שימוש בטלפון סלולרי בשעות הלילה, יכול לגרום להפרעות שינה, אבל מחקר חדש מצא סיבה מדאיגה יותר שבגינה מומלץ לוותר על שימוש בפלאפון במיטה: סרטן הערמונית (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מכשירים הנמצאים בשימוש יומיומי כמו טלפונים סלולריים, מסכי מחשב ואפילו מנורות רחוב, פולטים אור כחול, אשר מחקרים הראו כי הוא משבש את המקצבים היומיים שלנו ומבלבל את הגוף לגבי מתי הגיע הזמן לישון.

מעבר לכך, ישנן עדויות כי הוא יכול להגדיל את הסיכון לסרטן של גברים - ועכשיו, מחקר שפורסם בכתב העת "Environmental Health Perspectives" מגלה כי חשיפה לאור כחול יכולה להכפיל את הסיכון של אדם לחלות בסרטן הערמונית או להגדיל את הסיכוי של אישה לפתח סרטן נשים פי 1.5.

כדי לקבוע אם האור הזוהר ברחוב יכול להיות מסוכן, חוקרים אירופיים בראשות "מכון ברצלונה לבריאות גלובלית" בדקו נתונים של יותר מ-4,000 אנשים. בין המשתתפים נכחו כאלו עם וללא סרטן השד והערמונית בין הגילאים 20 ו-85.

החוקרים השתמשו בשאלונים לסביבות של חדרי שינה - כמו אם אנשים ישנו בחדרים אפלים או מוארים באור עמום - והשתמשו בתמונות מהחלל כדי ללכוד את רמות האור הכחול שנמצאו בחוץ.

הממצאים שלהם גילו כי חדרי שינה מוארים ושטחים עם תאורה חיצונית כבדה נמצאו כקשורים לסיכון גבוה יותר לתחלואה בסרטן הערמונית.

כמובן, מחקר זה אינו מראה סיבתיות - רק שיש קשר בין אור כחול לסרטן הערמונית. עם זאת, מחבר המחקר אלחנדרו סאנצ'ס דה מיגל, מאוניברסיטת אקסטר, קרא מחקרים נוספים כדי לקבוע אם ההתמכרות שלנו לסמארטפון יכולה להיות קטלנית וציין: "אנחנו חייבים גם לחקור אם החשיפה בזמן הלילה לאור כחול הנפלט מטלפונים חכמים וטאבלטים, מגדילה את הסיכון שלנו לסרטן".

אל דאגה. יש גם חדשות טובות: הצוות מצא כי שימוש בגווני חלון כהים החוסמים את האור החיצוני עשוי להפחית את הסיכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר