המומחים משיבים: האם תוספי יופי באמת יעילים?

עור מחוספס? טלו גלולה בשביל זה. השיער לא גדל מהר מספיק? כנ"ל. האם הכדורים האלו באמת יעילים? הנה מה שרופאי עור ענו לנו (יופי)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יש בשוק גלולות שאמורות להגן על העור מפני השמש, לטפל בעור מחוספס ובשיער דליל. ואם להיות כנים, אנחנו קצת סקפטיים לגבי יעילותם של תוספי היופי האלו. הנה מה שמומחים לטיפול בעור, דהיינו, רופאי עור, אמרו לנו עליהם.

ביוטין

ללא ספק, מדובר באחד התוספים הפופולריים ביותר, לעתים קרובות הוא מיועד לטיפול בשיער דליל. החדשות הטובות? "ביוטין הוכח כהופך שיער וציפורניים לחזקים יותר", אומרת לורן פלוך, המתמחה בבית החולים ג'ורג'יה בגאורגיה. עם זאת, "זה לא הוכח למעשה כמגדיל את שיעור השיער או את צמיחת הציפורניים, אנשים רבים לוקחים ביוטין כדי לעורר את צמיחת השיער, אבל הראיות עדיין חסרות", היא מסבירה.

קולגן

קולגן הוא חלבון מפתח בעור שלנו אשר פוחת ככל שאנו מתבגרים. הרעיון של פיתוח מסוגלות לחדש קולגן על ידי שתייה או בליעה, הוא די מפתה עבור רבים. "למרבה הצער, הצריכה התזונתית של קולגן אינה יעילה במידה רבה משום שהיא מפורקת על ידי מערכת העיכול", מסביר גבריאל מרטינז-דיאז, רופא במכון למחקר ובדיקות עור.

"עד שיהיו לנו ראיות טובות יותר לתוספי קולגן, אני אומר למטופלים שלי שהטיפול הטוב ביותר הוא למנוע אובדן קולגן מלכתחילה באמצעות שימוש בקרם הגנה המבוסס על אבץ ולהקפיד לשמור על אורח חיים בריא (כלומר, לדלג על אלכוהול וטבק)" מוסיפה אשלי קיטרידג', רופאת עור מוסמכת בפנסילבניה.

תוספי הגנה מפני השמש

"עבור אנשים עם היסטוריה של סרטן העור, אני תומך בשימוש בתוספי ניאצין, אשר הוכחו כיעילים בהפחתת שיעור סרטן העור בעתיד", אומר דני דל קאמפו, מנהל רפואי במרפאת העור של שיקגו.

שורה תחתונה

"לגבי רוב התוספים שם בחוץ, אין שום מחקר הולם העומד מאחוריהם ואני פתוח לאפשרות של הטבות, אבל עדיין לא ראינו הוכחה חד משמעית", אומר דאוול באנוצ'לי, רופא עור בניו יורק. עד אז, כל המומחים מסכימים כי המוצר מספר אחד להגנה מפני הזדקנות מוקדמת הוא קרם הגנה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית