8 דברים שכדאי לדעת לפני רכישת בית ישן

החלטתם לרכוש דירה. בחרתם בבית ישן במחיר מוזל. אולי המראה העתיק שבה את ליבכם או שאתם בכלל מתכננים לשפץ בעתיד. הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת על הנכס (בית וסטייל)

(צילום: Aneta Pawlik on Unsplash)

בתים ישנים הם מלאי חמימות, היסטוריה ותווי אופי מקסימים, אך גם עמוסים בבעיות אינסטלציה, רצפות משופעות ועוד אי אלו פגמים ומפגעים לא אסתטיים. כמה בעלי בתים אדיבים במיוחד מספרים לאתר "פיור וואו" מהו הדבר היחיד שהם רוצים שמישהו יעניק לביתם לפני שהם לוחצים על ההדק.

גיל החלונות ישפיע מאוד על חשבון החימום שלכם

"החלונות שלנו לא עודכנו במשך עשרות שנים, ולא משנה עד כמה הגבהתי את מעלות החום, נדמה היה שהבית מוקף בחלונות הפתוחים לרווחה אשר דרכם חדרו רוחות פרצים שנשבו מכל זווית. במקרים מסוימים אתם יכולים לאטום חלונות ישנים, אבל בכנות, לגמרי שווה לבזבז את הכסף הנוסף כדי להחליפם לגמרי, במקום לשלם חשבון חשמל מופרז!"

- אלה (בית שנבנה ב-1912)

אל תסמכו על סימטריה

"דבר אחד שאיתו אני נאבקת בדירה שלי שהוקמה טרום המלחמה: חוסר כללי של סימטריה. לא רק שקירות הטיח הישנים מעט מחוספסים ועקומים, משהו בפריסה הפנימית לא עובד. לדוגמה, המיטה שלי ממוקדת מבחינה טכנית בחדר השינה, אבל זה נראה לא שהיא לא ממורכזת נכון, שכן החלונות אינם ממוקמים באמצע הקיר".

- גרייס (בית שנבנה ב-1894)

לוחות רצפה חורקים אינם מקסימים לנצח

"רצפות עץ ישנות ומדרגות חורקות זה לא כיף. בתחילה חשבנו שהן מוסיפות אופי לבית, אבל הוספנו שטיחים לחלק מהחדרים כדי לעזור לעצמנו לצעוד בבית ביתר קלות. בחדרי השינה הנחנו שטיח מקיר לקיר. הקירות עדיין לא במיטבם, אבל השטיחים מוסיפים מעין שמיכה של שתיקה".

- שרה (בית שנבנה ב-1901)

צילום: Gregory Morit on Unsplash

צינורות יכולים להכיל בתוכם כל מיני הפתעות

"בבית שלי, לא רק ​​שהצינורות חלודים - יש כמות גדולה של גופרית במים שעברו דרכם. למזלי, כבר תכננתי לשנות את הצנרת. אבל זו עלות נוספת שנדרשת בעת שיפוץ בית שלם. יש מבחני מים וצינורות שאפשר להריץ בזמן הבדיקה של הנכס והם כל כך שווים את זה".

- רנה (בית שנבנה ב-1924)

אל תסמכו על פריסות מודרניות

"אני עדיין משלים עם העובדה שהבית האומנותי שלנו מהמאה ה-19 לעולם לא יהיה מאוורר. זה המון עץ כהה והרבה חדרים מגניבים, מוזרים - והמטבח סגור לגמרי מחדר האוכל. בעוד שלא הבנו את זה בהתחלה, למדנו לאהוב את העובדה כי כאשר אנו מארחים, המטבח נהיה סופר מבולגן ואף אחד מהאורחים שלנו לא רואה את זה!"

- ג'יל (בית שנבנה ב-1910)

שיטות בידוד ישנות אינן יעילות

"מתברר שהבית הכפרי הישן שלנו היה 'מבודד' עם עיתונים, אשר השאירו את החדרים קפואים בחורף. מאחר ובידוד מחודש יעלה הון, עכשיו אנחנו מסתמכים על שני תנורים כדי לשמור על הבית מחומם כראוי".

- ליזי (בית שנבנה ב-1805)

אתם אולי צריכים לשנות את המנעולים

"רציתי לשמור את המנעולים הישנים על הדלתות שלנו בביתנו בן ה-100 בגלל היופי והאופי שלהם, אבל הם דביקים ומסובכים וגורמים לכאב ראש כללי. התפשרתי על רצוני בעזרת השארת המנעולים הישנים רק על הדלתות שאני משתמשת בהן לעתים רחוקות והחלפת את נקודות הכניסה העיקריות".

- נדיה (בית שנבנה ב-1940)

צילום: Markus Voetter on Unsplash

"חיות מחמד" ליליות הן דאגה אמיתית

"לא ראינו שום דבר בבדיקה, אבל עד מהרה הבנו שיש משפחה של סנאים ליליים המתגוררים בעליית הגג שלנו. שכרנו מדביר, התקנו דלת חד-כיוונית ותיקנו את כל החורים שלנו - אבל אנחנו עדיין נאבקים בהם. הם לא רוצים לעזוב!"

- אדי (בית שנבנה ב-1880)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר