מסלולי ההשקעה האפשריים בתפוח הגדול

משקיע שמתעניין בארה"ב בכלל ובניו יורק בפרט יכול להפיק תשואה מרכישת נדל"ן למגורים כגון בית פרטי, דירה בבניין או בקומפלקס וכמובן מנדל"ן מסחרי -הנה הפרטים (נדל"ן, שיווקי)

כיכר בשיתוף profimex | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ארצות הברית התאוששה בצורה מרשימה מהמשבר הכלכלי של 2007 ומאז נרשמה עלייה הדרגתית ויציבה בכל השווקים. בנוסף, תחום הנדל"ן התעורר גם הוא ומייצר תשואה שאין לה אלטרנטיבות בתוך ומחוץ לארצו של הדוד סם. כתוצאה מכך, גם משקיעים מישראל מתחילים לזהות את הפוטנציאל של השקעות נדל"ן בארה"ב ולהתעניין באפשרויות שעל הפרק.

חשוב להקדים ולומר שיש בארצות הברית עוד הרבה אפיקי השקעה שנמצאים מחוץ לניו יורק. למרות שהחלום האמריקאי הוא כמובן לנגוס בתפוח הגדול, רצוי להכיר את ההבדלים בין סוגי נדל"ן שונים ולהתאים את אופי ההשקעה ליעדים האישיים.

מה ההבדל בין בית פרטי לבין דירה בבניין?

ברכישת נדל"ן למגורים המשקיע קונה נכס כדי להשכיר אותו להפיק ממנו תשואה. נדל"ן למגורים יכול להיות בית פרטי צמוד קרקע, דירה בבניין או דירה בקומפלקס של דירות. אפשרות אחרת היא לקנות בניין דירות שרשום על בעלות יחידה, אך לרוב יש צורך בהצטרפות לקבוצת משקיעים גדולה יותר על מנת ליהנות מהיתרונות שלה.

ברכישת בית פרטי המשקיע הוא הבעלים היחידים של הנכס והקרקע. זה אומר שכל הזכויות והחובות מוטלים על המשקיע כבעל הדירה, אך היתרונות הוא שאין תלות בגורמים אחרים כמו במקרה של דירה בבניין ושלרוב קל יותר להשכיר נכסים כאלה. בנוסף, בבית פרטי אין הוצאות נלוות על ועד בית, קל יחסית לחזות את ההכנסות הצפויות והליך קבלת המשכנתא הוא מהיר ויעיל.

לשם השוואה, ברכישת נכס בקומפלקס או בבניין דירות אין למשקיע בעלות בלעדית על הקרקע והמתחם. היתרון הוא מחיר נמוך יחסית, אך החסרונות הם תלות בגוף המנהל, הוצאות ועד בית שעשויות בחלק מהאזורים ובעיקר בניו יורק להיות משמעותיות ועליית ערך איטית לעומת בית פרטי.

כל מה שצריך לדעת על נדל"ן מסחרי

השקעה בנדל"ן מסחרי בארצות הברית היא בעלת מאפיינים אחרים. הכוונה היא בראש ובראשונה לרכישה של משרדים, חנויות, בתי מלון, מבני ציבור וכל נכס שלא מיועד למגורים אלא להשכרה לגופים עסקיים וציבוריים. ההבדלים בין נדל"ן למגורים ונדל"ן מסחרי כוללים השלכות אחרות מבחינת מיסוי, סיכון והוצאות, אך היתרון הוא שאפשר להשכיר את הנכס לגוף ממשלתי או ציבורי ולצמצם סיכון לבעיות עם דמי שכירות.

לסיכום, ארצות הברית הייתה ועודנה ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות גם עבור משקיעים מישראל. כל מה שצריך לעשות הוא להכיר את האופציות שעל הפרק, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולמצוא אפיק השקעה משתלם. בעיקר רצוי להתייחס להבדלים בין נדל"ן למגורים לבין נדל"ן מסחרי וליתרונות והחסרונות שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר