לימודי איפור ומקצועות היופי - כיצד בוחרים היכן ללמוד

החלטתם ללמוד איפור, סטיילינג, עיצוב שיער או מקצוע יופי אחר? החלטה מבורכת! כיום, לימודי מקצועות היופי, תופסים תאוצה ברחבי ישראל בכל שכבות הגילאים (לייף סטייל, שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כיום, לימודי מקצועות היופי, בדגש על תחום האיפור, תופסים תאוצה ברחבי ישראל בכל שכבות הגילאים. מגוון הלקוחות הגדול, הביקוש הגבוה והזוהר קורצים למחפשים עבודה מאתגרת, במקצוע מוביל, בתחום שהם אוהבים והמאפשר השתלבות ברשתות הטיפוח, עבודה במיטב הפקות האופנה, תכניות הטלוויזיה ולמי שמעוניין, פתיחת עסק פרטי כעצמאי. אפשרויות התעסוקה הן בלתי סופיות. גם כעבודה עיקרית כמו מאפר ברשתות איפור או כמקצוע משני כפרילנס.

כיצד ניתן לבחור את ביה"ס המתאים לנו ביותר?

בישראל ישנם מגוון בתי ספר המציעים מסלולים שונים בעולם היופי – החל מלימודי איפור, עיצוב שיער ועד לטיפוח הציפורניים וסטיילינג אישי. מבין כל האפשרויות – ניתן לומר שמקצוע האיפור הוא מהיציבים והרווחיים ביותר בין אם בחרת להיות עצמאי ולעבוד בהפקות אופנה ואיפורי כלות או בין אם בחרת בעבודה קבועה ברשת איפור. העבודה היא בשפע והתגמול הכספי הוא מהטובים בתחום. אז אחרי שהחלטתם מה ללמוד, הגיע השלב שבו צריך לבחור היכן ללמוד, וכמו כל סטודנט– לפעמים יש התלבטויות. אז למה צריך לשים לב, ומה חשוב במיוחד?

וותק ומוניטין

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם בבחירת בית הספר בו תלמדו היא מי העומד בראשו. כדאי לבחור בבית ספר שהאדם העומד בראשו הינו יזם מתחום האופנה והטיפוח ואיש מקצוע מוביל בפני עצמו. דוגמא טובה היא רוית אסף, אחת מהדמויות המוכרות בתחום ובעלת רשת בתי הספר למקצועות היופי, כאשר לימודי איפור מקצועי הם הדגל של הרשת, עם ניסיון מקצועי למעלה מ 20 שנים, גם כמאפרת מובילה וגם כאשת עסקים שיודעת להכווין את בוגריה להצלחה בתחום. בבתי ספר המנוהלים על ידי אנשי מקצוע מוכרים ומצליחים ההבדל ברמת הלימוד ובהזדמנויות יהיה ניכר. קשרי החוץ והמוכרות בתחום מול משפיענים ומובילים, מהווים מינוף מצוין לתלמידים, הנחשפים לכל ההפקות, תכניות הראליטי והעבודות הכי נחשקות, מה שמבטיח את מקומם בתעשייה בבטחה. בבית הספר לאיפור של רוית אסף, לקחו התלמידים חלק בהפקות של הישרדות, אמזונס, אקס פקטור, שבוע האופנה, טלוויזיה וסלב ועוד.

דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא וותק בית הספר. בתי ספר ותיקים צוברים קשרים, ידע ומוניטין שמועיל לתלמידים, עומדים מאחוריהם אלפי בוגרים לאורך השנים שבחרו בו וממשיכים לבחור בו.

בנוסף, כדאי לבחור בבית הספר המוכר על ידי המדינה ומפוקח על ידי משרד הכלכלה – זה אומר שתכניות הלימודים מפוקחות בקפידה על ידי מדינת ישראל וכפוף לסטנדרטים גבוהים וביקרות תמידית, ומעבר לתעודת הסיום מבית הספר, תקבלו גם תעודת הסמכה מקצועית ורשמית מטעם מדינת ישראל. עוד משהו קטן וחשוב שבבתי ספר מפוקחים ניתן לשלם ע"ח הפיקדון הצבאי.

שיתופי פעולה בינלאומיים

מוניטין זה לא רק מי שעומד בראש הבית ספר ומוריו אלא גם שותפיו המקצועיים שעומדים מאחורי בית הספר. בית ספר שעומד מאחוריו מותג בינלאומי מוביל מבטיח סטנדרטים גבוהים של איכות ומאפשר לבית הספר להיות בקדמת הטרנדים והטכניקות הכי חדשות.

רב תחומיות, ניסיון מעשי במהלך הלימודים ושירותי השמה

רב תחומיות זה שם המשחק בשוק היום ובתי ספר שחרטו על דגלם רב תחומיות הם בחירה מצוינת.

היכולת לעסוק ב-2 תחומים ויותר יחד (לדוגמא, איפור ושיער) מעניקה לבוגרים הזדמנויות תעסוקה רבות ואיכותיות יותר ובהתאם לכך עדיפות בשוק, ומעלה את יכולת ההשתכרות. מדובר ביתרון משמעותי מאוד, ועדיף לבחור בבתי ספר שמאפשרים ללמוד יותר מתחום אחד באותו המסלול.

לדוגמא - למאפרת שגם יודעת לעצב תסרוקות יהיה יתרון משמעותי על עמיתיה שלא יודעות לסרק.


מעבר לידע התאורטי, מקצוע לומדים מניסיון. בבחירה בבית ספר חשוב לבדוק שדואגים לתלמידים לתרגול מעשי מקיף, וגם שיש אפשרויות כבר במהלך הלימודים לצאת להפקות ולצבור ניסיון מעשי שיהווה קרש קפיצה מקצועי בסיום לימודיהם. בית ספר טוב ידאג לכם גם לאחר הלימודים עם הזדמנויות להשתתף בהפקות וחשוב מכך – שירותי השמה מקצועיים. תדאגו לשאול על תכנית ההשמה של בית ספר.

בית ספר טוב שהוא גם בית

נקודות נוספות שחשוב לשים לב אליהם בבחירת בית הספר:

  • צוות המורים בבית הספר חייב להיות מורכב מהטובים שבטובים, וגם זה כמובן משהו שכדאי לבדוק לפני שבוחרים היכן ללמוד. איכות ההוראה והעברת החומר יחד עם ניסיון מעשי עשיר הם המפתח להצלחה.
  • בית ספר איכותי הוא כזה ששם אתכם דגש על שיווק ויזמות. אחרי הכל, אתם הופכים לאנשי עסקים לכל דבר ועניין. חשוב להבין שכולם יכולים ללמוד איפור, אבל מבלי הידע והכלים לשווק את עצמך יהיה כמעט בלתי אפשרי להתקדם. מעבר להכוונה שיווקית תעסוקתית, חשוב שבית הספר גם ילמד על הצלחה ומיתוג ברשתות החברתיות עם מיטב אנשי המקצוע והמשפיענים ברשת.
  • בית ספר שיקדם אתכם ויתן לכם ידע וכלים להצליח ולהתקדם, הוא בית ספר ששווה לקחת אותו בחשבון.
  • בית ספר חם, עם יחס אישי ואוזן קשבת, שייתן לכם תחושה של משפחה.
  • בית ספר שמסייע בהשמה לאחר הלימודים ועוזר לתלמידים להתקבל לעבודה במקום מוכר ומבוקש.

מעבר לכך – ישנה חשיבות גדולה להמשך התקשרות עם בית הספר. לכל שאלה, התייעצות ואפילו שיעורי חיזוקים מקצועיים ועזרה בהכנה של תיק עבודות מקצועי – חשוב שתהיה לכם כתובת.

ללמוד בבית ספר ברמה הגבוהה ביותר

לבסוף, ניתן לומר שההחלטה היכן ללמוד יכולה להשפיע רבות על הקריירה שלכם, או לפחות על תחילתה. לימודים במוסד מוכר, וותיק ובעל סניפים רבים, הנותן לך ללמוד בקצב שלך, יחד עם אפשרויות מגוונות להכיר את עולם היופי מבפנים ולצבור ניסיון מעשי עוד בזמן תקופת ובית ספר שדואג כמו משפחה – הם המכריעים. למי ששואפים להצליח בתחום מעבר למצופה, אל תתפשרו על בית ספר שהוא פחות ממעולה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית