מצפה? אל תשכחי ליטול יוד

בקרב נשים שסבלו טרום הלידה מחוסר משמעותי של יוד, גדלים הסיכויים לעליה במשקל, נשירת שיער, הולדת פגים, ילדים עם הפרעת קשב וריכוז, איי קיו נמוך ואפילו בעלי פיגור ואוטיזם (הריון ולידה)

כיכר בשיתוף סיקורה | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

היוד הוא מינרל חיוני וחשוב האחראי לתפקוד תקין ומאוזן של בלוטת התריס וכן להתפתחות של מוח העובר, טרום לידה. חוסר ממנו משפיע על תפקודים הורמונליים וקוגניטיביים נרחבים בגוף. מאחר שהגוף אינו יודע לייצר את המינרל בעצמו, יש צורך לספק אותו 'מבחוץ' מדי יום. היוד הוא מינרל חשוב במיוחד לצריכה יומיומית קבועה, דווקא בקרב אמהות לפני הלידה ובילדים.

עקב נתונים מדאיגים בשנים האחרונות בעליית התסמינים המציגים ליקויים בתפקוד בלוטת התריס, בוצע מחקר לאומי שבדק מחסור ביוד בגופם של תושבי ישראל. המחקר נערך לראשונה בישראל, על ידי קופת חולים "מכבי", בית חולים "ברזילי" והאוניברסיטה העברית בירושלים ופורסם לפני כשנתיים.

במחקר השתתפו 2,097 נשים לפני לידה וילדים מכל רחבי הארץ. תוצאות המחקר גילו כי 85% מהנשים סובלות מחסר חמור ביוד בגופן ו-62% מהילדים סובלים מחסר זהה במינרל. תוצאות אלה מצביעות על היעדר משמעותי של יוד בקרב האוכלוסייה בארץ ובפרט אצל נשים לפני לידה וילדים שזקוקים במיוחד לצריכה יומית של יוד לשמירה על פעילות תקינה של המערכת ההורמונלית והקוגניטיבית.

עד לאחרונה רווחה ההנחה בארצנו, כי מאחר שמדינת ישראל שוכנת לחוף ים והיוד קיים במי הים המלוחים ובדגים, הרי שתושבי הארץ צורכים באופן טבעי את המינרל החשוב. הנחה זו שגויה בעליל. 80% ממי השתייה המסופקים ברחבי הארץ לתושבים הם מים מותפלים ולא מים טבעיים ממאגרי שתייה, כבעבר, לכן כמות היוד במים אפסית.

יוד נמצא בדגים, ביצים וחלב ניגר, אך כדי לצרוך את הכמות היומית הנדרשת, יש לאכול כמות גבוהה ובלתי אפשרית ממזונות אלו (8 ביצים או חצי קילו דגים). לפיכך, המסקנה היא כי הדרך הטובה ביותר לספק את המינרל יוד כראוי לגופנו - היא באמצעות כמוסה המספקת את הקצובה היומית המומלצת.

מיד לאחר פרסום תוצאות המחקר וגילוי הגורמים לחסרים החמורים, יצא משרד הבריאות בשורה של המלצות חדשות לצריכת יוד יומית לנשים לפני לידה ולאחריה: טרום הרחבת המשפחה יש ליטול מדי יום - עם החומצה הפולית המוכרת – גם מינרל יוד. טרום הלידה ואחריה - יש ליטול יוד, ברזל וויטמין D. המלצות אלו הועברו לכל הגינקולוגים, לתחנות טיפת חלב ברחבי הארץ וכן לבתי המרקחת.

למרבה הצער, לא תמיד המידע החשוב מועבר לנשים הזקוקות לכך. חוסר המודעות עלול לגרום חלילה לתוצאות מסוכנות. מחקרים מצביעים על כך שלאמהות שסבלו טרום הלידה מחוסר משמעותי של יוד, נולדו פגים, ילדים עם הפרעת קשב וריכוז, כאלו שיש להם איי קיו נמוך, כישורי שפה לקויים, תפקודי מתמטיקה ודקדוק לקויים ואפילו ישנן עדויות המקשרות את החסר לפיגור ואוטיזם.

בהתאם להמלצות משרד הבריאות הנ"ל פיתחה חברת 'סיקורה' סדרה ייחודית של תוספי יוד המותאמים בדיוק מלא להנחיות משרד הבריאות. בסדרה 3 תוספים:

• גרין הופ - לנשים לפני תקופת הרחבת המשפחה. הערה: התוסף מיועד לכשלושה חודשים לפני הריון ועד סוף השליש הראשון.

• גרין ג'וי - מותאם לנשים לפני לידה ועד לתום תקופת ההנקה. תוסף יוד טבעי ואורגני, המכיל יוד, ברזל ידידותי למערכת העיכול וויטמין D.

יוד ירוק - תוסף יוד טבעי ואורגני המיועד לכלל האוכלוסייה, לנטילה בעת סימני חסר ביוד.

התוספים בהשגחה מהודרת של בד"ץ העדה החרדית ונמכרים בבתי הטבע ובבתי המרקחת. היוד טבעי ועומד בסטנדרטים קפדניים למתכות כבדות, ללא חומרי הדברה וללא מזהמים ביולוגיים. היוד מופק מאצות ים הגדלות בחווה אקולוגית ייעודית של חברת 'סיקורה' באופן מבוקר וסטרילי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית