מדריך: כיצד תקדמו נכון את האתר שלכם?

יש לכם אתר בשעה טובה כך תקדמו אותו נכון ברשת. מה הצעדים הנכונים לפעול כדי שהלקוחות שלכם יגיעו אליכם או אתם אליהם... טור שני בסדרה (מדריכים, דיגיטל)

(צילום: עוז צדקני)

מזל טוב יש לכם אתר מקצועי לעסק שלכם, שנבנה על פי כל הפרמטרים המקצועיים. זה לא הזמן ללכת לישון, להיפך עכשיו יש לנו נכס דיגיטלי משלנו, הגיע הזמן להתחיל לעבוד. להתחיל לעבוד הכוונה לקדם את האתר שלנו במרחב הווירטואלי ולהביא את הגולשים אל האתר. אתר יפה בלי גולשים דומה למסעדה חדשה שנפתחה עם שפע של מנות גורמה רק שבעלי המסעדה שכח לפרסם ללקוחות על הפתיחה של המסעדה שלו.

איך עושים את זה?

בטור הקודם דיברנו על עולם התוכן של האתר, שבאמצעותו אנחנו דואגים שאתר שלנו יופיע בתוצאות החיפוש של הלקוח או מבקש השירות הפוטנציאלי שלנו ויפנה אותו לאתר שלנו. קידום זה נקרא בשפה המקצועית קידום אורגני SEO.

אי אפשר להסתפק רק בקידום אורגני, לרוב בוודאי עסקים בתחילת דרכם הווירטואלית, צריכים לעשות שימוש גם בקמפיין קליקים המכונה בעגה המקצועית PPC. בקמפיין זה אנחנו מגדירים לגוגל מילות מפתח רלוונטיות שבהם תופיע המודעה שלנו וכך אנחנו מייצרים תנועה לאתר דרך מנוע החיפוש.

כך למשל לקוח שלנו 'שלכם זכויות רפואיות' הגיע אלינו לסמארט קליק לאחר שהתמקד בעיקר בפרסום בפרינט [עיתונות] והיה צורך לבנות עבורו מאפס את הנוכחות במרחב הווירטואלי. בשלב הראשון התחלנו בבניית אתר תוכן שאליו יופנו הגולשים. לאחר מכן עברנו לקידום במנוע החיפוש באמצעות ב'מילות מפתח' במטרה להביא את המחפשים לאתר. הבנייה נעשתה תוך חשיבה מוקפדת על האופן שבו אנשים מחפשים ברשת נושאים הקשורים למימוש זכויות רפואיות. כמו חיפושים על 'נכות' או 'ביטוח לאומי' וחיפוש של מתחרים. ניתוח 'מילות מפתח' הינו תחום הדורש התמחות ייחודית ושימוש בתוכנות מתקדמות, ואנו מעסיקים לשם כך מומחה מיוחד שזה תחום עיסוקו.

את הגולשים ברשת נכון לחלק לשני מצבים:

המצב האידיאלי הוא מצב 'פול' [PULL] כלומר הגולש מחפש בגוגל את המוצר/הקטגוריה. במצב זה המטרה של הקמפיין היא לדאוג שהעסק שלכם יקפוץ לראש הרשימה. מצב שני הוא מצב 'פוש' [PUSH] שהגולש בכלל לא מחפש את המוצר שלכם כרגע ותפקיד הקמפיין הוא לדאוג שהמוצר יתפוס אותו במהלך הגלישה שלו ברשת לדוגמה בזמן שהוא קורא את הטור הזה בכיכר השבת. החיפוש בגוגל הוא דוגמה אולטימטיבית למצב הראשון שבו הגולש באופן אקטיבי מחפש אותנו וקל לנו יותר למשוך אותו לאתר שלנו.

הקידום באמצעות רכישת מילות מפתח הינו ייחודי ומאפשר לבעלי עסקים להביא גולש במצב הכי חם! בזמן שהוא מחפש פתרון או מענה לשאלתו במנוע החיפוש הגדול בעולם. סביב מילות המפתח ישנה תחרות בין האתרים השונים וגם כאן יש צורך במומחיות על מנת לזכות במילות המפתח הרלוונטיות בסכומים נמוכים, שכן גוגל מבצעת מכרז המשקלל מחיר ורלוונטיות של התוכן על מנת להחליט מי הזוכה במילת המפתח. חשוב להדגיש כי פרסום מודעה בגוגל משולם לפי קליקים כלומר רק במקרה שבה המחפש לחץ על המודעה שלכם גוגל מחייבת אתכם בתשלום.

בקמפיין ממומן שאתם מגדירים לו תקציב, חשוב מאוד להיות מדויקים להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולהבין איזה קמפיין מביא גולשים לאתר איזה סוג גולשים הגיעו האם השהיה באתר קידמה אותם בדרך לרכישה וכן הלאה.

כדי לקבל תמונה מקצועית, בין היתר עלינו להטמיע באתר את מערכת Analytics מערכת האנליטיקיס של גוגל נותנת אפשרות לדעת ה-כ-ל על המבקרים באתר שלכם, כולל ניתוח של מאפיינים אישיים של המבקרים, ניתוח של מקורות הגעה, ביצועים של האתר ועוד נתונים רבים

המערכת מאפשר לקבל נתונים על שיעור המרות שביצעו הלקוחות באתר כלומר ביצעו פעולות של רכישה או כל פעולה אחרת שמקדמת אותם בדרך לרכישה כמו הצטרפות לרשימת תפוצה או הורדת חומר פרסומי, חיוג וכדומה.

דרוש ידע מקצועי בחיבור ראשוני של האנליטיקס, בהגדרה מדויקת של כל כפתור באתר על מנת לקבל תמונה מדויקת של מקורות ההגעה לאתר והשלבים שעבר הלקוח באתר. על מנת לקבל את התמונה הרחבה ביותר מומלץ אף להטמיע תג מתקדם של גוגל בשם Google tag manager.

באמצעות האנליטיקס והקודים המיוחדים, אנחנו צובעים את הקהל שביקר באתר ונחשף באופן כזה או אחר למוצר שלנו, ויכולים לבצע קמפיין רימרקטינג שהוא מעין מרדף בלתי פוסק אחרי הלקוח ברחבי הרשת שמופתע פעם אחר פעם לראות שוב ושוב את הפרסומת שלכם.

ישנם כלים נוספים שבאמצעות קוד מותאם ניתן לשתול באתר ובכך לעקוב אחר הפעילות שביצעו הגולשים ולהתאים להם קמפיין ספציפי שיפגוש אותם במקומות אחרים ברחבי הרשת. אחד הכלים החזקים בתחום הוא הפיסקל של פייסבוק, שמאפשר מעקב אחר גולשים שיש ברשותם חשבון פייסבוק ומאפשר בניית קמפיין פייסבוק ייעודי עבור לקוחות שביקרו באתר ולא השלימו את הרכישה או לקוחות שהייתה להם אינטראקציה בעבר עם האתר.

בטורים הבאים נעסוק בדרך לנהל נכון קמפיין תנועה לאתר בקרב הגולשים במגזר החרדי שאינם פעילים ברשתות החברתיות וצורכים חלק ניכר מהתוכן שלהם באמצעות האתרים החרדים

הכותב הוא בעלים של חברת סמארט-קליק פתרונות מתקדמים בדיגיטל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר