יודעים לנגן על מלפפון או גזר? צפו בתיעוד

הווירטואוז בוריס סיחון, שמנגן על כ-150 כלי נגינה שונים, מדגים בסרטון כיצד ניתן להפוך כמעט כל דבר לכלי נגינה בעל צליל מעניין. בקרוב סיחון יגיע לישראל לנגן כלייזמר (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

מוזיקת הכלייזמר שבעבר הייתה מזוהה רק עם מוזיקאים יהודים, מזמן הפכה לתופעה סוחפת המונים במדינות שונות בזכות כליזמרים כמו גיורא פיידמן ואחרים. בשנים האחרונות יוצרים אמני מוסיקת עולם ומוסיקה קלאסית קאברים ועיבודים של מלודיות כליזמר לקונצרטים ואפילו למוסיקת רוק.

היום ניתן לשמוע אמנים וקבוצת כליזמרים בניו יורק, גרמניה אנגליה ואפילו מקומות בהם לא חיו יהודים במהלך ההיסטוריה, כמו יפן וקוריאה.

אחד האמנים המרתקים שעוסקים במוזיקה היהודית-מזרח אירופאית הוא בוריס סיחון, יליד אוקראינה, כיום מתגורר בקנדה.

סיחון הוא נגן רב כלי (מולטי אינסטרומנטליסט), וירטואוז אשר ניגן עם מיטב התזמורות הסמפוניות בעולם ובישראל. ניגן ושיחק בתיאטרון Travels Footsbarn ובתאטרון הלאומי "הבימה”. הוא הוזמן בעבר ע"י פסטיבל ישראל למספר הפקות מקור. לימד באקדמה למוסיקה ולמחול בירושלים. מופיע ומעביר בכל רחבי העולם כיתות אמן בנגינה על למעלה מ-150 כלי נגינה קונבנציונלים ושאינם. כגון: מקלות, צינורות, שופרות, גזר, קישואים קסילופונים, כלי נגינה, נשיפה, והקשה אתנים ועוד.

סיחון יגיע בקרוב לישראל להשתתף בפסטיבל הכלייזמרים הבינלאומי בירושלים וישתתף לצדם של מוזיקאי כלייזמר נוספים במופע "כליזמרים עם קול הנשמה" שיתקיים בתיאטרון ירושלים, אולם הנרי קראון, מוצ"ש, טז' באב ה- 17.8, בשעה 22:00.

המופע יהיה חלק מסדרת מופעים ובין המשתתפים במופעים המרכזיים: אמן הקלרינט הבינלאומי חנן בר-סלע (ומנהלו האמנותי של הפסטיבל), קוראדו ג'יופרדי נגן הקלרינט הראשון של בית האופרה לה סקאלה מילאנו, ראול חאורנה נגן הבנדוניון האגדי המשלב את סגנון "הטנגו החדש", פרנקלין כהן נגן הקלרינט הראשון של תזמורת קליבלנד מאז שנת 1977, הנחשב לאחד מנגני הקלרינט הבולטים בדורנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר