מדוע כדאי להפסיק להשתמש במגבונים להסרת איפור

נשים רבות אוהבות להשתמש במגבונים להסרת איפור כי הם פשוט נוחים. הבעיה היא שהם נוראיים לסביבה. כל כך גרועים, שאם אכפת לכן אפילו מעט מאמא אדמה, תרצו להפטר מהם ממש ברגע זה (יופי)

מאמע | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בסוף יום ארוך, הסרת האיפור שלכן - גם עם המסיר הטוב ביותר לאיפור עיניים - יכולה להרגיש כמו מעמסה, קשה אפילו עוד יותר בגלל התהליך הבלתי נגמר של שפשוף, שטיפה וניגוב. זו הסיבה שנשים כה רבות אוהבות את הנוחות שנלווית לשימוש במגבונים חד פעמיים להסרת איפור - אין צורך במים וסבון.

הבעיה היא שגם רפידות חד פעמיות להסרת איפור, נוראיות לסביבה. למען האמת, הן כל כך גרועות שאם אכפת לכן אפילו מעט מאמא אדמה, תרצו להפטר מהן ממש ברגע זה.

"הבעיה הסביבתית הגדולה ביותר עם מגבונים להסרת איפור היא הנפח העצום", אומרת דיאנה פלטון, חוקרת רעלנים מהוואי. "קבוצה אחת מעריכה כי 20 מיליון פאונד (כ-500,000 ק"ג) של מגבונים לשימוש חד-פעמי (כולל מגבונים לתינוקות ומגבוני חיטוי) נזרקים בכל יום בארה"ב. מגבונים רבים מושלכים למזבלות ולמרות הטענות, רובם אינם מתכלים, לא מתפרקים במהירות ויוצרים יותר מדי זבל שקשה להיפטר ממנו". מה שגרוע יותר הוא שחלקם עטופים בשכבת פלסטיק - מה שמכפיל את כמות הפסולת.

כמובן שזה בדיוק מה שיש במזבלות שלנו; בסופו של דבר, אנשים רבים משליכים מגבונים לשירותים, דבר הרסני למערכות הביוב, גם אם נטען כי הם מתאים לשטיפה באסלה.

"ערים, ספקי ביוב ומתקני טיהור שפכים סובלים מחסימות מסיביות הנגרמות על ידי אוספים של מגבונים", אומרת פלטון. "המגבונים אוספים ומשתלבים עם חלקיקי שומן, גורמים לסתימות בביוב שהן לא רק גסות, אלא חושפות בני אדם וחיות בר לחיידקים לא בריאים". היא מוסיפה כי לא ניתן להיפטר ממגבונים ורפידות רבים ובסופו של דבר, הם עושים את דרכם לאוקיינוסים ולחופים שלנו.

בנוסף, פלטון מציינת כי מגבונים להסרת איפור מכילים כימיקלים שבתוספת מרכיבים אחרים כמו ניחוחות למיניהם, עלולים לפגוע בעור. בנוסף להיותם מזיקים לבריאותכן האישית, הצטברות המרכיבים הללו במערכות המים והמטמנות, יכולה ליצור גם נזק סביבתי.

אז מה עליכן לעשות?

ובכן, ברור שהצעד הראשון הוא להפסיק לקנות ולהשתמש במגבונים להסרת איפור חד פעמי. אממה, אם אתן פשוט לא יכולות לוותר על הנוחות הזו, פלטון ממליצה לחפש כאלה שהם באמת מוכחים כידידותיים לסביבה ולעולם לא להשליך אותם לאסלה או לעבור לשימוש באופציה הנוחה פחות, אך ידידותית יותר לסביבה: רפידות או מטליות רב פעמיות, שניתן לכבס ולהשתמש בהן שוב ושוב.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית