אימון אישי

5 סימנים שהפסיכולוג שלכם לא מתאים לכם

אם אתם מסתפקים לגבי המטפל שלכם ולא בטוחים שהוא נכון לכם, להלן חמישה סימנים לכך שאיש המקצוע שאצלו אתם מפקידים מדי שבוע 500 ש"ח טבין ותקילין, עשוי לא להיות האידיאלי עבורכם (אימון אישי, משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כשמדובר ביחסי מטפל-מטופל, הכל תלוי בכם, המטופלים, להחליט אם אתם מרגישים שהמטפל שלכם מתאים ונכון לכם או לא ממש. אם אתם מסתפקים ולא לגמרי בטוחים, להלן חמישה סימנים לכך שאיש המקצוע שאתם מפקידים אצלו מדי שבוע 500 שקלים חדשים, עשוי לא להיות האידאלי עבורכם:

1. הוא לא טוב בהקשבה

הפגישה הראשונה שלכם עם המטפל החדש, צריכה להתרכז בנושאים שהביאו אתכם להתדפק על דלתו מלכתחילה. אם אתם מגלים שהמטפל שלכם מפספס נקודות עיקריות שרציתם להתייחס אליהן, מסתכל בטלפון שלו או מבלה יותר מדי זמן בדיבור, זה אולי אומר שהוא לא מקשיב לכם באמת. לכן, כשמדובר בזמנכם ובכסף היקר שלכם, יתכן שלא יהיה שווה להזמין פגישה נוספת, רק כדי שתוכלו לנסות להבין בדרך הביתה ממנה מדוע הגעתם אליה מלכתחילה.

2. הוא מקטין את החוויות שלכם

אימות רגשותיכם מסמן את הצעד הראשון בהתמודדות יעילה איתם. אם המטפל שלכם מנסה למזער את הדברים שמסעירים אתכם - יתכן והאינטרס שלכם אמור להיות להמשיך הלאה מאותו איש מקצוע ולמצוא מישהו שלוקח את מה שאתם אומרים ברצינות.

3. אתם לא מחבבים אותו כאדם

זה אולי נראה טריוויאלי או אפילו מיותר, אך אל תתעלמו מהחשיבות של למצוא מטפל שאתם מתחברים אליו כבן אדם. כדבריו של ד"ר טריק שהין: "עם הזמן עליכם לבנות עמו מערכת יחסים חזקה וערכית, כשאתם עובדים לקראת עמידה ביעד המוסכם שלכם. התשובה הקולקטיבית והישירה יותר היא שבקיצור, כדאי לכם לאהוב את המטפל שלכם. אם לא, רוב הסיכויים שלא תשיגו את התוצאות שאתם מחפשים".

4. אתם לא מרגישים בטוחים במחיצתו

מטפל מוסמך יוצר מרחב בטוח במשרדו, בו שום נושא אינו טאבו. אם אתם מרגישים שאתם לא יכולים לדבר על רגשותיכם הפנימיים ביותר, שאלו את עצמכם מדוע זה קורה. אם אתם מרגישים כך בגלל שאתם לא בשלב בו אתם מוכנים לעבד אירועים טראומטיים, זה בסדר, אבל אם זה מכיוון שמומחה הטיפול מעניק לכם אווירה לא טובה, חפש מקום אחר.

מטפלים צריכים ליצור אמון עם מטופלים, על ידי שמירה על גבולותיהם והימנעות מהשתתפות בחוויות שלהם. מטפלים לא יעילים חולקים יותר מדי מחייהם הפרטיים. סמכו על תחושת הבטן שלכם.

5. הוא מעליב את האינטליגנציה שלכם

אתם יודעים יותר על התסכולים והאתגרים שלכם, מאשר מומחים רבים. כן, למטפל שלכם יש מומחיות שנוצרה בעקבות שנים של אימונים, אבל הוא לא צריך להתרברב על כך בפניכם. אם אתם אומרים לו שכדור מסוים מסייע בשיפור הדיכאון שלכם והוא מבטל את דבריכם, שאלו את עצמכם: האם באמת חשוב לו השיפור במצבכם או שהוא מחזיק יותר ממשטר הטיפול האהוב עליו, בכדי לשקול אלטרנטיבות?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר