סוף סוף המדע מסביר מדוע בעלים יכולים להיות כל כך מעצבנים

בעלך מוציא אותך מדעתך על בסיס כמעט יומי? מחקר מצביע על כך שזה קורה מכיוון שלרוב, נשים רגישות יותר להתנהגויות מעצבנות, בהשוואה לגברים, שלא ממהרים להבחין בהן (חדשות מחקרים)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אם אי פעם הרגשתן עצבניות יתר על המידה בגלל הבעל שלכן, יתכן וזו לא אשמתו (למרבה הצער). למעשה, מחקר מאוניברסיטת מישיגן מצביע על כך שזה יכול לקרות מכיוון שבדרך כלל נשים נוטות להיות רגישות יותר להתנהגויות מעצבנות בהשוואה לגברים, שלא ממהרים להבחין בהן.

החוקרים בדקו 235 סטודנטים לתארים מתקדמים, בכדי לגלות היכן גברים ונשים נבדלים אלו מאלו בתגובותיהם להתנהגויות שונות ומשונות המתרחשות ביחסים אישיים ומקצועיים כאחד וממצאיהם פורסמו בכתב העת "Personality "and Individual Differences.

הם עקבו אחר התנהגויות מרגיזות כדי לראות כיצד גברים ונשים מגיבים במצבים חברתיים שונים - כולל עוינות, שליטה והתנהגויות בלתי הולמות. גברים ונשים התבקשו לדרג את הרגישות שלהם לכל התנהגות אצל חבר, עמית לעבודה או בן זוג. בכל שלושת מערכות היחסים, נשים היו רגישות ביותר להתנהגויות גסות ומעצבנות.

"בממוצע, הן מודעות יותר מבחינה חברתית ולכן אולי יותר קל להן להצביע על דברים מעצבנים מגברים", אמר החוקר כריסטופר ג'יי. הופווד, בהצהרתו.

האם זה אומר שעליכן לנהוג בסלחנות כלפי השותף שלכן לחיים או הקולגה הבלתי נסבל? לא בהכרח. רק בגלל שהם לא מבינים שהם מעצבנים, זה לא אומר שצריך לוותר להם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית