"דרך ישרה"

כריתות ח • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת כריתות ח', חמישי, כח' אב תשע"ט, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף ח

*מפלת בפ"א וראיית זב. *חיובי ודאי וספק.

א. המפלת לאור שמונים ואחד, ב''ה מחייבין בקרבן כיון שאם תראה דם טמאה וכן נאמר לבת לרבות, וב''ש פוטרין כיון שלא יצאה לשעה הראויה לקרבן. והדינים בראיית זב 1. ראה שלש ראיות בלילה שמיני בעי לב''ה כיון דליכא ייתור, ומייתי תני חדא פטור ותני חדא חייב ופליגי האם לילה מחוסר זמן ודחי דאינו מביא בזב בעל שלש ראיות כיון שלא יצא לשעה הראויה לקרבן. 2. זב שראה שתי ראיות אם ראה שלש בליל שמיני חייב בקרבן, אבל אם ראה ביום שביעי פטור דכל ראיה שסותרת אין מביאה לידי קרבן. 3. זב שראה שלשה ובליל שמיני לספירתו ראה אחת וביום שמיני שתים מביא, ואם ראה שתים בלילה ואחת ביום אינו מביא, וקמ''ל דמצטרף אף לדברי האומר לילה מחוסר זמן, ולמ''ד לילה אינו מחוסר זמן חייב אפילו ראה שלשתן בלילה.

ב. האשה שיש עליה כמה חיובים בודאי ובספק 1. יש עליה חמש ספיקות של לידה או זיבה, מביאה קרבן אחד ולא נאכל ואוכלת בזבחים והשאר אינם חובה. 2. חייבת חמש בודאי מביאה קרבן ונאכל השאר עליה חובה, ורשב''ג דרש שהשאר אינם חובה בכדי להוריד את מחיר הקינים. 3. יש עליה חמש ודאי וחמש ספק, לת''ק מביאה אחד על הודאי ואחד על הספק ושאר הודאי עליה חובה, לר''י בן נורי על הודאי צריכה לומר שמביאה על האחרונה ושל הספק תאמר על הודאי ולר''ע סגי שתאמר על אחת מהן. ופלוגתייהו להו''א ריב''נ מדמה לחטאת שמתכפר רק כשמביא כולם ולר''ע מדמה לטבילה שנטהר בראשון, ולמסקנא פליגי האם חוששין לפשיעה.

הדרן עלך פרק קמא דכריתות!

שאלות לחזרה ושינון

א. המח' במפלת לאור פ"א ודיני ראיית זב (3)

ב. האשה שיש עליה כמה חיובים בודאי ובספק (3)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר