"דרך ישרה"

כריתות יא • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת כריתות יא', ראשון, ב דר"ח אלול תשע"ט, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף יא

*שפחה חרופה מהי ועריות.

א. השוואת שפחה חרופה לשאר העריות 1. העריות בחטאת ושפחה באשם. 2. בעריות האיש והאשה שוין במלקות ובקרבן ובשפחה רק האשה לוקה שנאמר ביקורת תהיה וזהו לשון הקראה או אומד, והאיש לבדו מביא קרבן רק אם השפחה לוקה שנאמר ביקורת תהיה והביא את אשמו. 3. בעריות מהעראה ובשפחה רק גמר ביאה שנאמר שכבת זרע. 4. בעריות חייב על כל ביאה משא''כ שפחה. 5. בעריות אחד גדול ואחד קטן הגדול חייב, ובשפחה שתיהם פטורים כיון שהוקשו. 6. אחד ער ואחד ישן, בעריות הניעור חייב ובשפחה פליגי אם גם הישן חייב או אף הניעור פטור. 7. אחד שוגג ואחד מזיד, בעריות השוגג בחטאת והמזיד בכרת ובשפחה שניהם חייבים. 8. שלא כדרכה בעריות חייב ובשפחה פטור שנאמר שכבת זרע, ומייתי שחייב רק על בעולה דחרופה משמע שנשתנה ע''י כתישה.

ב. מהי שפחה חרופה ומנין 1. לר''ע חציה שפחה וחציה בת חורין שנאמר הפדה לא נפדתה, וכן כל העריות מפורשות וזו משונה ומאורסת לעבד עברי שנאמר כי לא חופשה. 2. לרי''ש שפחה כנענית המאורסת לעבד עברי. 3. לאחרים שפחה כנענית והפדה הוא כלשון בנ''א, ומאורסת לעבד כנעני דכי לא חופשה אתי לדידיה באם אינו ענין.

הדרן עלך פרק שני דכריתות!

שאלות לחזרה ושינון

א. השוואת שפחה חרופה לשאר העריות (8)

ב. מהי שפחה חרופה ומנין (3)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר