כבד את אביך ואת אימך, בעיקר כשהם מזדקנים

גיל הזקנה מביא איתו מגבלות שונות, ולעיתים ההורים אף הופכים לסיעודיים. הכתבה תציע דרכים שונות בהן ניתן לסייע להורים המבוגרים (משפחה, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מחבקים את ההורים

כל החיים קיבלנו מהורינו הכל. תמיד הם טיפלו בנו ודאגו לכל מחסורנו. כעת כאשר גם לנו יש ילדים ועל אף שאנו מנהלים חיי משפחה, זה הזמן להחזיר, לסייע להורינו ולהיות שם בשבילם. נכון, זה מצריך הרבה אנרגיות אך הכול חשוב כדי שאלו שגידלו אותנו ירגישו הקלה לעת שיבה. כל אחד משתדל לעשות כפי יכולתו - לבקר את ההורים, לקחת אותם לקופת חולים, לעזור לנקות או לעשות קניות, להקשיב להם ולייעץ להם בעת הצורך בעניינים שפחות מדברים אליהם. למשל, בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות המבוגרים רוצים לקבל הדרכה טכנולוגית, והנכדים יכולים להירתם לכך. חשוב לזכור - לא משנה איך וכיצד אנו עוזרים, העזרה צריכה להגיע ממקום של כבוד תוך התחשבות ברצונות ובבחירות של ההורים המבוגרים.

שומרים על ההיגיינה

ישנן משפחות הדואגות לניקיון הבית של הוריהם באמצעות עוזרת או שהם מגיעים לסייע. לעומת זאת, בתחום היגיינה אישית יותר קשה לתת עזרה. הורים סיעודיים נעזרים במטפלת שמסייעת להם להתלבש, להתקלח, להחליף חיתולים וכד'. לעומתם, הורים שאינם סיעודיים לא תמיד מוכנים לקבל עזרה בכל הקשור להיגיינה. נניח ולהורים שלנו יש בריחת שתן מכיוון שאינם שולטים בסוגרים, והם אינם עושים שימוש במוצרי ספיגה או מטפלים בכך באופן אחר. אנחנו צריכים להיות ערניים לתופעה ולדבר איתם בעדינות, מבלי לבייש אותם ועל מנת שימצאו פתרונות מתאימים. כמובן שההחלטה לבסוף היא שלהם בדיוק כמו שאנחנו לקחנו החלטות במהלך החיים והם היו שם לצידנו, לכוון ולסייע.

הורים פעילים

הורים רבים בגילאי 80-85 הם פעילים ושומרים על סדר יום קבוע. יש להם חוגים, קאנטרי, מועדון קשישים, הצגות, טיולים, ולא תמיד ימצאו את הזמן בשבילנו. צריך לשמוח על העובדה שהם פעילים ויוזמים, לעודד את זה ולהיות בקשר טלפוני יומי. לשמוע כיצד עבר עליהם היום, עם מי נפגשו וכן הלאה. הקפידו לפחות פעם בשבוע להגיע לביקור קבוע. אצל הורים פחות פעילים - בקרו יותר ועודדו אותם לצאת. שבו איתם בבית קפה, צאו להצגה והקפידו שלא יהיו בודדים. הבדידות מביאה לדיכאון בעיקר אצל הורים החיים ללא בן/בת זוג. ככל שההורים שלנו יהיו יותר פעילים, כך מצב הרוח שלהם ישתפר. לכן יש לעודד אותם לעשות פעילות גופנית ולתמוך בהם.

מעקב אחר המצב הבריאותי

ישנם הורים שמצבם הבריאותי דורש מעקב לגבי הטיפול התרופתי כיוון שאינם תמיד זוכרים לקחת את הכדור, למדוד לחץ דם או ללכת לרופא. הקפידו לשאול אם לקחו כבר את התרופה, מה אמר הרופא ואלו בדיקות יש לעשות. חדשו להם את מלאי התרופות בעת הצורך. עזרו להורים הנזקקים לסיוע לפנות לביטוח לאומי והתאימו את הבית כך שיהיה נגיש עבורם, או שתסייעו להם לעבור לבית אבות אם רצונם בכך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר