האם ביטוח הרכב החובה שעשינו מכסה אותנו במקרים הנכונים

כשאנחנו מתעניינים ברכישת פוליסת ביטוח, הדבר הראשון שעלינו לבדוק הוא, האם הפוליסה מכסה אותנו במקרים מסוימים, רלוונטיים לסוג הפוליסה ולאופי השימוש שנרצה לעשות בה. במילים אחרות, נרצה לדעת שאנחנו לא משלמים פרמיה חודשית או שנתית לחינם, והפוליסה אכן תכסה אותנו כפי שאנחנו מצפים (ביטוח)

גם במקרים של ביטוח חובה, יהיה נכון לעשות את ההשוואה, בשביל שנוכל ליהנות מתנאים נוחים ועלויות משתלמות (צילום: פריפיק)

זה נכון לגבי כל סוג פוליסה, וזה בוודאי נכון במקרה של פוליסת ביטוח חובה לרכב. כידוע, כל בעל רכב חייב לעשות ביטוח חובה, לא משנה בן כמה הוא, כמה שנים הוא נוהג או איזה סוג רכב יש לו. פוליסה זו אמורה לכסות מקרים בהם הוא מעורב בתאונות דרכים אשר גורמות לפגיעה פיזית או נפשית בנהגים, נוסעים או הולכי רגל אחרים. בצורה כזו, הוא לא יצטרך לשאת בעלויות הטיפול שלהם בעצמו.

לפני שנסביר מה בדיוק ביטוח חובה לרכב מכסה, חשוב לציין שלהבדיל מפוליסות אחרות לרכב, מאחר ומדובר בפוליסת חובה אז יש עלות מקסימאלית שחברות הביטוח יכולות לגבות מהמבוטחים על פי מה שהמדינה קבעה, זאת בזמן שאין גובה מינימאלי וכך החברות יכולות להתחרות על כיסו של הצרכן.

על מנת לרכוש פוליסת ביטוח חובה לרכב בצורה נכונה ומשתלמת, עלינו לעשות סקר שוק והשוואת מחירים. לשם כך, אנחנו נרצה לפנות לסוכנות הביטוח Wobi, שם נוכל לקבל הצעות מחיר של חברות ביטוח שונות, ללמוד על הפוליסות שלהן ולרכוש את הפוליסה המתאימה ביותר לנו. גם במקרים של ביטוח חובה, יהיה נכון לעשות את ההשוואה, בשביל שנוכל ליהנות מתנאים נוחים ועלויות משתלמות.

מה ביטוח חובה אמור לכסות ובאילו מקרים?

כפי שציינו קודם לכן, ביטוח חובה לרכב נועד לכסות מקרים של פגיעה ונזק רפואי באדם שמעורב בתאונה. הפוליסה מכסה הוצאות רפואיות, פיצוי על אובדן כושר עבודה ופנסיה, פיצוי על חוסר תפקוד וצורך בעזרה חיצונית, כאב וסבל, וכן על הצורך להשתמש באביזרים רפואיים וביצוע התאמות שונות, למשל, בדירה.

בתור מי שרוכש את הפוליסה, אנחנו צריכים לוודא שהכיסוי כולל את כל מקרי הפגיעות והתאונות, וכן הוא מתאים לכל סוג של רכב מנועי, בין אם מדובר ברכב פרטי, אופנוע, קטנוע, אוטובוס ועוד. עלינו לרכוש את הפוליסה הרלוונטית עבורנו על פי סוג הכלי בו אנחנו משתמשים.

מה קורה אם אין לבעל הרכב ביטוח חובה?

החוק מחייב בעלי רכב להחזיק ביטוח חובה, זו לא אופציית בחירה. נהג שנתפס נוהג ללא ביטוח חובה, עובר על החוק וימצא את עצמו מתמודד עם ההשלכות של כך בבית המשפט.

במידה והוא מעורב בתאונה ויש נפגעים, אזי שהוא עלול להיתבע, בין אם זה על ידי הנפגעים עצמם ובין אם זה על ידי חברת "קרנית", חברת הביטוח המכסה נפגעי תאונות דרכים מטעם המדינה, במידה ואין לנהג הפוגע ביטוח חובה. ההשלכות הכלכליות עליו, עלולות להיות קשות מאוד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר