מונחים בעולם הביטוחים שחייבים להכיר

עולם הביטוחים כולל בתוכו מגוון רחב של מונחים, אשר חלקם לא תמיד יהיו מוכרים או ברורים, היכרות עם אותם המונחים, יכולה לעשות הרבה סדר ולאפשר להבין את העולם הזה קצת יותר טוב, כמו גם להכיר את כל הזכויות של המבוטחים (ביטוח)

אילוסטרציה (צילום: פיקסלס)

אז אם גם אתם תוהים לגבי הפירושים והמשמעויות של חלק מאותם המושגים להלן סוג של מילון מקוצר אשר בכוחו לעשות לכם סדר בנושא:

ביטוח קבוצתי – ביטוח קבוצתי הוא ביטוח אשר ייעודו לתת כיסוי למספר גדול של אנשים (מעל ל-50 אנשים) כאשר, הכיסוי ניתן במסגרת של פוליסה אחת בלבד. בין סוגי הביטוחים הקבוצתיים המוצעים: ביטוח בריאות קבוצתי כמו גם ביטוח חיים קבוצתי – כאשר, ביטוח זה מיועד עבור מקרי מוות בלבד, ולא כולל בתוכו גם את מרכיב החסכון.

גבול האחריות – מדובר על סכום הכסף המקסימאלי אשר ישולם על ידי חברת הביטוח למבוטח אשר התמודד עם המקרה הביטוח – כל עוד המקרה מכוסה בפוליסת ביטוח אשר ברשותו.

חריג – חריג הוא מקרה יוצא מהכלל, אשר קיים לו כיסוי באותה פוליסת ביטוח. חשוב לציין, שאותם חריגים תמיד מצוינים בפוליסה – וחשוב לשים לב אליהם עוד לפני שרוכשים את הפוליסה – בצורה כזאת תוכלו להיות מודעים לכל הזכויות שלכם ולא תמצאו את עצמכם מתמודדים עם מצבים לא נעימים.

לוח סילוקין – בלוח זה יפורטו למעשה כל היתרות של ההלוואה – כאשר, הלוח אמור להתפרסם בסופה של כל שנה, לאורך תקופת ההלוואה.

עבר ביטוחי – מושג אשר מתייחס בעיקר לביטוחי רכב. עבר ביטוחי של מבוטח מסוים אמור להעיד על דפוסי ההתנהגות שלו בשנים שקדמו לחתימה על הפוליסה. כאשר בודקים עבר ביטוחי מתייחסים בעיקר להיסטוריית הנהיגה של אותו המבוטח, לתאונות בהן הוא היה מעורב וכיוצא בזה..

ערך פדיון – ערך הפדיון הוא סכום הכסף אותו המבוטח יהיה זכאי לקבל במקרה בהם הוא יחליט לבטל את הפוליסה, לפני תום תקופת הביטוח. מונח זה רלוונטי אך ורק לפוליסות אשר כוללות בתוכן גם מרכיב חסכון.

ריסק – כאשר מדברים על ריסק בהקשר של ביטוח, מתכוונים לרוב לאותה פוליסת ביטוח חיים אשר אינה כוללת בתוכה מרכיב חסכון. בביטוח מהסוג הזה, סכום הכסף ישולם בצורה חד פעמית.

שיעבוד – במקרים בהם לפוליסה יש מוטב שהינו בלתי חוזר, הפוליסה אמורה להיות משועבדת לאותו המוטב.

שב"ן – ראשי התיבות שב"ן מתייחסים לשירותי בריאות נוספים אשר מוצעים על ידי קופות חולים השונות לחברים – כאשר, בכדי ליהנות מהם מאותם שירותים החברים אמורים לשלם סכום כסף נוסף. חשוב לציין, שבמקרים רבים הכיסויים בשב"ן אינם מספיקים ויעלה הצורך גם בביטוח בריאות פרטי.

תגמולי ביטוח – מונח זה מתייחס לגובה הפיצוי אשר ישולם על ידי חברת ביטוח במקרה בו יתקיים מקרה ביטוחי המוזכר בפוליסה – וכמובן, בהתאם לתנאים השונים של הפוליסה.

תקופת המתנה – מדובר בתקופה שבין הרגע בו קרה המקרה הביטוחי המצוין בפוליסה, לבין הרגע בו הוא יסתיים – ויגיע הרגע בו ניתן יהיה לקבל את כספי הביטוח בפועל.

כמובן, שאלו הם רק חלק קטן מתוך שורה ארוכה של מינוחים, שברגע שנכנסים לעולם הביטוחים ניתן יהיה להכיר אותם לעומק וכמובן, גם להבין למה הם בדיוק מתייחסים. כמובן, אם אתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם קשיים בכל מה שקשור להבנת המושגים השונים, תמיד קיימת אפשרות להיוועץ עם סוכן ביטוח או עם איש מקצוע בעל ידע ורקע בתחום, על מנת שזה יעניק לכם את כל המידע והפרטים להם אתם זקוקים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר