חידוש ויזה לארה"ב לעומת קבלת פטור מויזה, מה יותר משתלם?

תוכנית פטור מויזה לארצות הברית, מאפשרת לבעלי דרכון ישראלי ביומטרי בתוקף, כניסה ללא הנפקת ויזה (תיירות)

אילוסטרציה (צילום: פיקסלס)

החל משנת 2023, ישראל הצטרפה לרשימה היוקרתית של המדינות הפטורות מויזה לארצות הברית. אם עד ספטמבר של שנה זו היה כל אזרח ישראלי חייב בויזה על מנת להיכנס לארה״ב, לא עוד.

הדרך כיום יותר זולה מהירה ופשוטה, אך כדי להבין טוב יותר את מהות השינויים, נעסוק בכתבה זו בהבדלים בין ויזה לארה״ב שהייתה נהוגה עד 2023 לבין הפטור מויזה או ויזה ESTA (כפי שמכנים אותה רבים) אשר קיים כיום, היתרונות של כל אחד מהצדדים והיבטים נוספים.

מה היה נהוג עד אוקטובר 2023 עבור אזרחי ישראל?

ויזה לארה״ב הייתה קיימת מאז ומתמיד ,עד לאסון התאומים בשנת 2001 הייתה ניתנת ויזה לישראלים לכל החיים (ללא צורך בחידוש או עדכון) ולאחר מכן, בשל סיבות ביטחוניות ולצורך בקרה יותר הדוקה, ניתנה ויזה לארה״ב לעשר שנים. היו מקרים בהן ניתנו ויזות למשך זמן קצר יותר, אך הרוב המכריע היה לעשור. החל מאוקטובר 2023, ישראלים אינם חייבים בויזה לארצות הברית ויכולים להגיש בקשה לתוכנית פטור מויזה.

מה המשמעות של הצטרפות לתוכנית פטור מויזה? ובאילו מקרים זה עדיף על פני ויזה רגילה?

תוכנית פטור מויזה לארצות הברית, מאפשרת לבעלי דרכון ישראלי ביומטרי בתוקף, כניסה ללא הנפקת ויזה. מקבלי האישור יכולים לשהות בארצות הברית עד ל90 יום, ולהשתמש באישור למשך שנתיים (או עד לסיום תוקפו של הדרכון, המוקדם מבין השניים) למספר פעמים בלתי מוגבל.

אישור פטור מויזה חוסך זמן אנרגיה וכסף רבים והנה ההסבר המפורט לכך:

  1. אגרת פטור מויזה היא בסך 21$ לעומת 185$ שתשלמו עבור אגרת ויזה רגילה.

  2. הגשת הבקשה לפטור כרוכה במילוי טופס אונליין קצר יותר ושימוש במערכת אחת בלבד עבור ההגשה.

  3. הפטור מויזה - משמע שאין ראיון בשגרירות ארה״ב ואין צורך להגיע אליה.

  4. קבלת התשובה מגיעה בתוך שעות ספורות ולרוב, במקרה הכי מאוחר - 72 שעות לאחר הגשת הבקשה.

  5. ניתן לטוס מיד עם קבלת האישור אשר מגיע במייל ואין צורך להמתין להנפקת הויזה על גבי הדרכון (הליך שיכול לקחת עד שבועיים).

אם תוכנית פטור מויזה כל כך זולה ומהירה, מדוע בכלל להוציא ויזה?

השתתפות בתוכנית פטור מויזה לארה״ב מתאימה לכל הנוסעים לזמן קצר ולמטרות שאינן: עבודה, הגירה ולימודים אקדמיים. כלומר, כל ישראלי אשר רוצה לטוס לזמן קצר לצורך תיירות, עסקים, ביקור משפחה וחברים, יכול להשתתף בתוכנית פטור מויזה ולקבל אישור ולטוס באופן מיידי.

אך האישור אינו מתאים לכל צרכי הנסיעה, ומי שמבקש לטוס על מנת לעבוד, ללמוד במוסד אקדמאי או לטייל משך זמן העולה על 90 יום, יהיה מוכרח להוציא ויזה לארצות הברית.

הליך של הוצאת ויזה לארצות הברית כרוך בתשלום אגרה בסך 185$, מילוי טופס ds160, רישום למערכת קביעת הפגישות, הגעה לראיון בשגרירות ארצות הברית בירושלים או תל אביב והמתנה לקבלת הויזה בדואר ישראל.

האם יש דרך קצרה יותר לקבלת ויזה לארצות הברית?

ספוילר! כן!

יש אכן דרך לקבל ויזה במועד מהיר יותר וללא ראיון בשגרירות.

כל אזרח ישראלי אשר מחזיק בויזה לארה״ב ועומד בתנאים מסוימים, יכול לבצע הליך של חידוש לויזה.

אם הויזה עדיין בתוקף, או פגה עד לפני כ 4 שנים לכל המאוחר, והויזה הוצאה לאחר גיל 14 של המועמד, כמו כן שאין כיתוב של הערה מיוחדת על פני הויזה ושהויזה הוצאה בישראל בפעם האחרונה, ניתן להגיש בקשה לחידוש ויזה.

חידוש ויזה הוא הליך פשוט יותר (יש עדיין לשלם את אותה אגרה בסך 185$ ולמלא את הטופס ds160) אך ההליך מהיר ופחות מסורבל.

לאחר מילוי הטפסים, המועמד לויזה מוסר את המסמכים ביחד עם תמונה מיוחדת לויזה ודרכון עדכני והדרכון הישן שלו עם הויזה לשגרירות. השגרירות בוחנת את החידוש ובמידה ויש אישור, הדרכון עם הויזה החדשה נשלח למועמד בחזרה תוך פחות מחודש.

ולכן, יש גם דרך לקבל ויזה לארה״ב בצורה מהירה ופשוטה יותר, למי כאמור, שעומד בתנאים לחידוש.

לסיכום

פטור מויזה לארצות הברית הוא בהחלט דרך חדשה ונוחה יותר לקבלת אישור כניסה לארה״ב, כל מי שמבקש להגיע לארצות הברית לצרכי תיירות או עסקים ואינו מעוניין בשהייה ארוכה מ 90 יום, יכול להנות מהאפשרות החדשה הזו אשר מוצעת לאזרחי ישראל. אך מאחר ואישור זה לא יכול לספק את המטרות של כולם, יהיו עדיין ישראלים אשר יצטרכו להוציא ויזה לארצות הברית מול השגרירות, על כל המשתמע מכך.

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות